כישלון ידוע מראש: מאחורי העונה הגרועה של מכבי נתניה

לאחר שתי עונות מוצלחות, הקבוצה מעיר היהלומים אכזבה בגדול העונה ולא תהיה בפלייאוף העליון • הסיבות: חילוקי הדעות בהנהלה ופיטורי המאמן ובניית סגל לא נכונה • ומה יקרה עם גיא צרפתי? • שחקן העבר והפרשן רונן גבאי: "אייל סגל צריך להפריד בין היותו אוהד לתפקידו כבעלים"

שחקני מכבי נתניה. עונה מאכזבת. צילום: ברני ארדוב

בצל הכישלון הגדול של בית"ר ירושלים והפועל תל אביב, לא שמים לב שגם העונה של מכבי נתניה היא אכזבה גדולה. בשנתיים האחרונות הקבוצה מעיר היהלומים נחשבה לאחת הקבוצות האיכותיות והאטרקטיביות בליגה. היא הגיעה פעמיים לפלייאוף העליון, סיימה פעם אחת במקום הרביעי וגם זכתה בגביע הטוטו.

נבחרת ארגנטינה מציגה את החולצות שלה לקופה אמריקה

העונה חלה נסיגה עצומה ביכולת ובתוצאות. מעבר לעובדה שנתניה לא הגיבה טוב לעצירת הליגה בגלל המלחמה ושאר ההשפעות שקרו בעקבותיה, היו בהנהלה לא מעט מחלוקות שחלחלו למטה. אחת המרכזיות שבהן היתה אי ההסכמה בין הבעלים אייל סגל למנהל המקצועי אלמוג כהן על פיטוריו של המאמן רן קוז'וק שלפי דיווחים הובילה לקרע גדול בין השניים. קוז'וק פוטר בניגוד לדעתו של כהן שעזב גם הוא וכבר הספיק להתמנות לתפקיד זהה בבית"ר ירושלים.

"העונה הזאת היא כישלון ולא צריך לפחד מהמילה הזאת", מנתח שחקן העבר של הקבוצה רונן גבאי שמפרשן ברדיו נתניה. "מדובר בליגה מאוד חלשה העונה ולכן העובדה שנתניה לא בפלייאוף העליון היא אכזבה מקצועית. בעיניי המהלכים של אייל סגל תרמו לכישלון - פיטורי המאמן שיצרו חוסר שקט והסאגה מול אלמוג כהן".

אלמג כהן ואייל סגל. סכסוך שעלה לביוקר, צילום: ברני ארדוב

 

בנתניה מודים כי אחד הגורמים המרכזיים לחוסר ההצלחה העונה הוא הכישלון בבחירת השחקנים. "הקבוצה לא פגעה העונה בזרים", מסכים גבאי, "ועובדה שסטניסלב בלינקי בכלל לא מתלבש במשחקים האחרונים. בעונה שעברה הייתה בעיה במשחק ההגנה ולא טיפלו בה כראוי. גם סאגת השוער הצעיר שאומנם קיבל את ההזדמנות, לא הוסיפה שקט לחוליה האחורית".

ומה עם העתיד? כרגע ישנו חוסר ודאות לגבי העונה הבאה. גיא צרפתי אומנם הביא שינוי מסוים לקבוצה, אבל בחוזהו ישנו סעיף שימשיך אוטומטית לעונה נוספת רק אם יגיע לפלייאוף העליון, מה שלא קרה. לכן כרגע עדיין לא ברור האם המאמן יישאר. 

"אייל סגל הוא בעלים מצוין למכבי נתניה, אבל הוא צריך לעשות הפרדה בין היותו אוהד לבין היותו בעלים. לכן הוא חייב להביא לצדו איש מקצוע שיעזור לו לקבל החלטות גם לגבי המאמן וגם לגבי זהות השחקנים", מסכם גבאי.

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות
גיא צרפתי. איפה הוא יהיה בעונה הבאה?, צילום: אלן שיבר
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר