קריית שמונה ואיתוראן: כמה שווה איזי שרצקי?

הבעלים של המועדון הצפוני השקיע מאות מיליוני שקלים בפיתוח העיר, למעלה מ-350 מיליון בתקציב קבוצת הכדורגל • אז איך הכל התחיל ומאיפה הכסף הגדול? • הסכומים המלאים בפנים

איזי שרצקי. עובד עם הבנים שלו ותורם ככל האפשר. צילום: אורן בן חקון

איזי שרצקי הוא עירוני קרית שמונה, ועירוני קריית שמונה היא איזי שרצקי. רבים אומרים כי בלעדי איזי לא היתה בכלל קבוצת כדורגל בקרית שמונה.

איאן זירינג נוחת בישראל

במהלך השנים תרם שרצקי מאות מיליוני שקלים לעיר קריית שמונה, לצדקה, לאוכל, לחינוך וכמובן חלק משמעותי (למעלה מ-350 מיליון שקלים) לקבוצת הכדורגל שתחת בעלותו זכתה באליפות היסטורית, בגביע וגם שיחקה באירופה. בזכות פעילותו הענפה לפיתוח הפריפריה זכה שרצקי ב-2022 בפרס ישראל. באותה השנה הוא קיבל גם פרס מפעל חיים בספורט במסגרת חגיגות 65 להקמת מכון וינגייט.

אז מאיפה מגיע הכסף וכמה שווה הונו של הבעלים של המועדון הצפוני? כל התשובות לפניכם. שרצקי (77) נחשב לאיש עסקים מצליח וממולח. הונה של המשפחה מוערך בכ-270 מיליון דולרים. את דרכו החל בחברת "מוקד חקירות" שהקים בסוף שנות ה-60 לאחר כמה שנים בהן עבד במשרד חקירות של אביו. לאחר כעשרים שנה ביצע צעד משמעותי והוביל חבורת משקיעים שרכשה את קבוצת "איתוראן" תמורת 250 אלף דולרים.

שרצקי מקבל את פרס ישראל, צילום: אורן בן חקון

החברה שמובילה בשירותי איתור ומיגון לרכב ולנהג, הונפקה בבורסה בישראל ב-1998 ולאחר שבע שנים בנאסד"ק. בקיץ 2022 נסחרה החברה בבורסה בארה"ב ושוויה עמד על 483 מיליון דולרים. את החברה מנהלים בניו של שרצקי, אייל וניר, כשהבן הצעיר גיל משמש גם הוא בתפקידים בכירים. שרצקי עצמו משמש כנשיאה.

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות

שרצקי ובניו גם שולחים את ידיהם בתחומים אחרים. ב-2019 הוא השקיע כמיליון שקלים בחברת הקנאביס הרפואי "קאנביט", וכן הוא עוסק גם בנדל"ן, ובין היתר הוא בעל מניות בחברת אלרן נדל"ן שמוערכת בעשרות מיליוני דולרים. 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר