נבחרת הנערות של ישראל. הגועל על חשבונן. צילום: באדיבות ההתאחדות לכדורגל

"מצדיעים לכן": באירלנד מריעים לנבחרת הנערות שהחרימה את ההמנון של ישראל

השחקניות האיריות הפנו את הגב בזמן ההמנון הלאומי של ישראל במוקדמות אליפות אירופה עד גיל 17 • באי הבריטי מרוצים: "עבודה נהדרת, זה הופך אותי להיות אירי גאה" • אילון לוי תקף: "זה יותר גרוע מחוסר בהירות מוסרית. זו סלידה מוסרית"

המחאה המגעילה של שחקניות נבחרת אירלנד עד גיל 17 בכדורגל נגד ישראל ממשיכה לעורר גלים בעולם וחורגת מגבולות הספורט. 

לפני שריקת הפתיחה היום (שישי) במשחק הנערות בין אירלנד לישראל במוקדמות אליפות אירופה עד גיל 17, השחקניות האיריות ביצעו מחאה נגד המלחמה בעזה ועמדו עם גבן למגרש במהלך הישמע ההמנון הישראלי.

שחקניות נבחרת אירלנד עם גבן למגרש, צילום: צילום מסך

באירלנד כמובן תמכו בחרם של השחקניות הצעירות: "עבודה נהדרת, זה הופך אותי להיות אירי גאה", נכתב ברשתות החברתיות. "עבודה טובה בנות", שיבחו האירים את הנבחרת. "האירים אהובים בכל מקום בעולם, מצטערים שרצח העם שלכם מפריע", עקצו את ישראל, "אני מצדיע להם. עבודה מעולה בנות".

אילון לוי, דובר ממשלת ישראל תקף את האיריות: "זה יותר גרוע מחוסר בהירות מוסרית. זו סלידה מוסרית". גם הכתבים אלעד שמחיוף מחדשות 12 ואסף אקרמן מערוץ הספורט, הצטרפו למאמץ ההסברתי של ישראל ודרשו מפיפ"א ואופ"א לפעול נגד הפעולה חסרת הכבוד של אירלנד. 

ד"ר אלי דוד שנגעל מהמחאה של אירלנד תקף: "זה משהו במים? אתם חושב שתמיכתכם בטרור תגן עליך מפני ג'יהאדיסטים? אתם עומדים להיות עדים להתעוררות כואבת", הזהיר מההגירה ההמונית של מוסלמים לאירלנד.

זו לא הפעם הראשונה שספורטאים באירלנד מביעים את דעתם הפוליטית דרך הספורט כאשר לפני 15 יום, נבחרת הנשים בכדורסל פגשה את אירלנד במסגרת מוקדמות היורובאסקט 2025 והשחקניות האיריות סירבו ללחוץ את ידן של השחקניות הישראליות.

אילון לוי, הנציג שלנו בתקשורת העולמית, צילום: חיים צח / לע"מ
israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות
 
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו