מחדל מודיעיני או שאיבדנו פרופורציות? המאבק ההזוי על ליאור קאסה בן ה-18

יעקב שחר, מסאי דגו ועוזי מור הציע לו פוליסה מורחבת אם יחתום במכבי חיפה, רובי קין הבטיח לו שיגנה את חמאס אם יבחר במכבי תל אביב • אבל עם יד על הלב - מי מכם ידע על קיומו של ליאור קאסה לפני שבוע? • חיים אלמקיס בטור סאטירי על השחקן שגרם לקבוצות הגדולות בארץ להיכנס למאבק - ולשכוח ממה שחשוב באמת

תומר חמד בראיון אחרי החזרה למכבי חיפה // קרדיט: מכבי חיפה

מסתבר שעתיד הכדורגל הישראלי מונח על כתפיו של ילד בן 18. לא אוסקר גלוך שמככב בליגת האלופות, לא ענאן חלאילי וגם לא מישהו אחר מכוכבי נבחרת הנוער או האולימפית שהגיעו להישגים ברמה העולמית הגבוהה. מדובר בליאור קאסה, מהפועל ירושלים.

עכשיו את האמת, מי מכם שמע עליו עד לפני שבוע? כמה מאיתנו ידעו על קיומו של הכישרון? מחדל מודיעיני סטייל אהרון חליווה, או שאנשים יצאו פה מפרופורציות? ליאור קאסה הוא שחקן כדורגל כנראה די טוב, ושתי הקבוצות הבכירות כרגע בכדורגל הישראלי, מכבי תל אביב ומכבי חיפה, רצו אותו. מה זה רצו? לא אוהב להשתמש בביטוי נלחמו, או קרב בימים כאלה, אז נתאר זאת נאבקו, שלא לומר התאבקו על שירותיו.

לפי התקשורת, יותר מזכייה באליפות בסוף העונה, הקבוצה שתזכה בו היא בעצם האלופה. מצעד משכנעים התייצב לשכנע את הכוכב לעתיד לחתום בקבוצתם. יעקב שחר, מסאי דגו ועוזי מור הציע לו פוליסה מורחבת. מיטש גולדהאר עזב את הקניונים שלו בקנדה והתקשר אליו אישית, כבוד שרק ערן זהבי קיבל, אבל זה אחרי שכבש איזה 600 או 700 גולים. ערן עצמו על פי דיווחים הבטיח לו שהוא יעביר לו איזה 50 שערים מהמניין האישי אם יגיע לקריית שלום, ועל פי פירסומים זרים ברשתות - רובי קין הבטיח לו שאם יחתום במכבי, הוא יגנה את חמאס.

רובי קין. הבטיח לגנות את חמאס בשביל קאסה, צילום: עמי שומן

לליאור קאסה יש 13 הופעות בליגת בוגרים, במדי הפועל ירושלים. שזה לא מעט, אבל לא מספיק כדי שבאמת יהיה מה לרשום עליו באינספור הכתבות שחייבים לפרסם עליו. כאחד שיש לו ילד בן 18 בבית אני יכול להגיד לכם, אין יותר מדי מה להגיד עליהם בשלב הזה. הם בעיקר אוכלים, מתעסקים בטלפון והולכים לבית ספר.

אבל אחרי שקראתי את הכתבות על ליאור, אני יכול להגיד שאני מכיר אותו יותר טוב מאשר את הבן שלי.ראיינו את המקורבים שלו, לאיזה בן 18 יש מקורבים? את המאמן שלו בילדים, בנערים א' ונערים ג', את האב בית, את השכנה, את גבי מהמכולת בקטמונים - שסיפר איך הוא תמיד בחר גבינה עם אחוזי שומן מופחתים, וכמובן את המורה לאנגלית שגילתה שהוא ממש טוב ב"present progressive".

לא שמעתי מילה מהמאמן שלו זיו אריה או מפרשני כדורגל, טוב קשה לנתח שחקן צעיר מקצועית אחרי כמה משחקים בודדים. אז מה הסיפור סביב השחקן? כנראה שמאבק הכוחות בין הצהובים לירוקים הוא מאבק אגו, הקבוצה שבה השחקן יבחר היא הקבוצה הטובה יותר. זה לא השיפור המקצועי בעקבות הצירוף שלו, ובתקווה שבעוד ארבע שנים הוא יממש את הפוטנציאל שלו ויהיה שחקן משמעותי, אלא עכשיו, מי הקבוצה החשובה יותר עכשיו.

יש גמר גביע טוטו, יש מרוץ צמוד לאליפות עם שינויי מומנטום, אבל הניצחון הכי חשוב הוא לא על כר הדשא. שם זה מזל, טעויות שופטים, וכל מיני שטויות, הקבוצה שבה ליאור יבחר היא הקבוצה הבכירה בכדורגל הישראלי. עם ההנהלה היותר חזקה.

ליאור קאסה. עד לא מזמן היה אלמוני, צילום: דני מרון

כשהייתי בכיתה ח', הגיעה לכיתה שלנו תלמידה חדשה, רותם. היא היתה ממש יפה, שני הבנים הכי חזקים בכיתה, תומר אלגריסי ותומר בוקר, נאבקו על ליבה. אנחנו התלמידים הרגילים הבטנו מהצד על שני הגלדיאטורים האלו יורדים על הברכיים, על מנת שרותם היפה תבחר בהם.

הייתי רק בן 14, שנתון 73 כפי שהיה מכריז עליי אורי אוזן, אבל הבנתי שהתומרים יותר עסוקים בלנצח אחד את השני מאשר באמת רוצים את רותם. אני רציתי את רותם הרבה יותר מהם, אבל נאלצתי להביט מהצד. תומר אלגריסי הוא זה שהלך איתה בסוף למסיבת יום הולדת של יעל ברינקר, ורקד איתה סלואו לצלילי לחישה פזיזה של ג'ורג' מייקל, אבל אחרי שנה וחצי הם נפרדו והיא חתמה במכבי פתח תקווה.

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות
קאסה. בדרך לחיפה, צילום: דני מרון
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר