"רומי תחזור מעזה ותאיר גם את אצטדיון סמי עופר, אין אחד שיישאר אדיש לחיוך שלה"

"אנחנו משפחה חזקה ומשוכנעים שהיא תחזור, אין אופציה אחרת. כל יום שלנו הוא כמו רכבת הרים משוגעת" • איתן גונן שביתו חטופה בעזה מספר על הקשר המיוחד עם הפועל חיפה בראיון ל"ישראל היום"

נבחרת ישראל בהתעמלות אמנותית בתרגיל מיוחד להחזרת החטופים. צילום: peoplephotography

בימי היציעים הריקים במלחמה, הפועל חיפה שמרה מקום של כבוד לאיתן גונן, אביה של רומי שחטופה בעזה. איתן אוהד הקבוצה מילדות ופתאום הקשר עם המועדון מחזק אותו בתקופה הקשה בחייו ומעניק תקווה שבסוף רומי תבוא איתו לאצטדיון בסוף הטוב, למרות שלדבריו, "לרומי לא היה קשר לכדורגל".

איתן מגיע למשחקים עם החולצה ועליה תמונתה של ביתו, הכיתוב שקורא להחזיר אותה הביתה מרגיש לא הגיוני. כל אדם שהורגל לשגרה, מתקשה להבין מדוע צעירה בת 23 יצאה להינות במסיבה וסיימה אותה בשבי של ארגון טרור רצחני. אבל מאז ה-7.10, זאת המציאות והחזרת החטופים הביתה היא מטרה עליונה, כדי שרומי תוכל להגיע פיזית עם אביה לסמי עופר ולא רק כתמונה על חולצתו.

"הקשר עם הפועל חיפה מדהים, אין לי מילים" סיפר איתן גונן בראיון ל"ישראל היום", "רומי לא היתה ממש אוהדת כמוני של הפועל חיפה, אבל חבר שלח לי תמונה שלה עם כובע צמר של הקבוצה כשהיתה בת 3-4. בבית שלנו יש רק הפועל חיפה, רק אדום. באנגליה מנצ'סטר יונייטד, בארץ הפועל חיפה. אדום זה עד הסוף".

רומי גונן עם כובע של הפועל חיפה, צילום: פרטי

איך נוצר הקשר עם המועדון?

"חבר טוב העביר את הטלפון שלי לדובר של הפועל חיפה, ואז הדובר נועם רגב יצר איתי קשר. היה "קליק", הוא הסביר שהקבוצה חוזרת לאימונים בבית נגלר, ששם נולדתי והייתי הולך לכדורגל לאצטדיון קרית חיים כדי לראות את הקבוצה. הצעתי לבוא לספר לשחקנים את הסיפור של רומי וקבענו.

"הגעתי לבית נגלר, פגשתי את רוני לוי, המנכ"ל איתי רק, ישבנו והיה מדהים כי כולנו אבות, אז זה היה קשר רגשי, אבהי כזה. זה סיפור בסיסי, הומניטרי, כי לחטוף ילדה ממסיבה, בלי שתעשה דבר רע לאף אחד זה הומניטרי קודם כל. אחר כך השחקנים התאספו ביציע וסיפרתי להם על רומי. הרגשתי שמחבקים אותנו".

איך הם הגיבו לסיפור?

"לרוני לוי, הצוות והשחקנים יש נפש טהורה וטובה, בלי יוצא מהכלל. כמה ימים לאחר מכן היה משחק אימון מול סכנין ביום שישי בבוקר והצעתי להציף את הסיפור גם במגזר. דיברתי עם הדובר של סכנין, מונדר חלאילה והוא מייד הסכים. הגעתי שוב לבית נגלר וסיפרתי את הסיפור גם בפני שחקני בני סכנין. גם צוות השיפוט הקשיב וכולם כולל כולם, אין אחד שלא התרגש".

רוני לוי עם איתן גונן, צילום: פרטי

מרגיש שהקשר עם הפועל חיפה באמת מחזק אותך? אתה הרי בסיטואציה בלתי אפשרית, איך באמת זה מצליח לגעת ככה?

"במצב שלי, ואני לא מאחל את זה לשונאים שלי, כל מה שצריך זה חיבוק. אני לא רוצה שישאלו אותי מה שלומי. כל אחד שבא אלי, אני לא צריך ממנו כלום, צריך חיבוק. הפועל חיפה כמועדון, כבית, מחבקים אותי. זה ממש ככה. הם עוטפים אותי, מרוני לוי, המנכ"ל, הרופא, השחקנים, הנוער ובכל משחק שאליו אני מגיע והתחושה היא שליבם יוצא אליי.

"זה מה שאנחנו צריכים כמשפחה של חטופה. המגע הזה מטעין את הבטריות. הפועל חיפה בשבילי היא סיפור אהבה של 50 שנה, עכשיו הוא התעצם. הכל מתגמד עם הסיפור הזה. אני מחכה לזה שהקהל יחזור ליציע כדי לקבל מהם עטיפה כמו כיפת ברזל".

רומי גונן. כולם מקווים לבשורות טובות, צילום: פרטי

"כולם בעדנו"

הסיפור של רומי גונן נשמע בלתי נתפס, כמו מאות סיפורים מאותה השבת של ה-7.10. אלא שבניגוד לסיפורים אחרים, אצל רומי יש תקווה לסוף טוב ומורגש בצורה יוצאת דופן, שזה מה שמחזיק את המשפחה בעשייה בלתי פוסקת, עד החזרה המיוחלת הביתה.

"כל יום שלנו הוא כמו רכבת הרים משוגעת, אבל 20 פעמים ביום" מסביר האב איתן את התחושות, "הנפש מתמלאת ומתרוקנת עשרות פעמים ביום. אנחנו מחכים שהנפש תהיה נקייה ותתמלא בלי להתרוקן. לטפל ברומי רפואית ונפשית. אנחנו הורים עם חמישה ילדים, רומי היא הסנדוויץ' וכולנו עובדים בחברת "רומי בע"מ". לאשתי מיטל יש שלוש בנות נוספות וכולנו סביב רומי. יום ולילה סביב זה, אוכלים וישנים בכיכר החטופים, עובדים שם, מתראיינים, מציפים ועושים המון עבודה גם בחו"ל כי האפקט הכי גדול הוא שם. בארץ יש רק אמפתיה כי כולם בעדנו, שם, בחו"ל, יש הרבה עבודה לעשות".

ברכב שבו רומי היתה, היו גם אופיר צרפתי, בן שמעוני וגאיה חליפה שנרצחו, מה המידע הכי עדכני שיש לגביה?

"באותה השבת היינו עם רומי בטלפון ותוך כדי שיחה היא נחטפה. שמענו את המחבלים מדברים בערבית והשיחה נותקה. 16 ימים ראשונים של גיהנום עלי אדמות שבהם היא נחשבה לנעדרת. אתה לא יודע כלום על הבת שלך. ביום ה-17 סיפרו לנו שיש מספיק מידע שהיא חטופה וזה ניחם אותנו.

"זה הזוי להבין שהבת שלי בארגון הכי מפלצתי עלי אדמות, אבל זה מה שניחם אותי. מאז ועד היום ה-57 לא היה לנו עוד מידע אם היא בחיים. ואז, כשהחלו השחרורים, קיבלנו מידע מקצין הקישור שאחד החטופים ראה את רומי במנהרה ומייד הסטטוס שלה עודכן לחטופה בחיים. אנחנו יודעים שהיא פצועת ירי. היא היתה בטוחה שיש מישהו שיודע איך לחלץ אותם, כך היא סיפרה לי ואז עשו להם מארב של מחבלים.

"שני החברים מקדימה נהרגו והכל בשידור חי איתנו בטלפון. החברה הכי טובה של רומי, גאיה חליפה, נרצחה והנהג בן שמעוני, נרצח גם הוא. אופיר צרפתי, אוהד מכבי חיפה, היה איתם ונפצע קשה. לצערי הרב שמענו לאחרונה שגם הוא נרצח. רומי שלחה יד לבדוק דופק אצל גאיה ושם היא נפגעה ואז נחטפה. רומי היא הגיבורה כאן, מאז ועד היום. למעשה, רומי היחידה שנותרה בחיים מהרכב הזה.

"הטיפול שם אצל המחבלים לא טוב, מזניחים אותם מאוד. ראינו שווטרינר טיפל באחת החטופות שחזרה. זהו, אין לנו עוד מידע וזה מוציא מהדעת".

רומי גונן, צילום: פרטי

אחרי הידיעה שהיא בחיים, החלום הוא שהכל יתחבר יחד בסמי עופר, לראות את הקהל מריע לה בסמי עופר כשאתה לצידה?

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות

"אנחנו משפחה חזקה ומשוכנעים שרומי תחזור. אין מבחינתנו משהו אחר. הבטחתי לכולם בהפועל חיפה והם ממש דרשו ממני, שכאשר רומי תחזור, אחרי שתטופל ותהיה בריאה נפשית ופיזית, היא תגיע למשחק של הפועל. בוודאות, בעזרת השם, נעשה את זה עוד העונה. רומי תהיה ביציע ותבין מה עשינו, הקבוצה ומה כולנו עשינו למענה. רומי היא כמו השמש, היא אור, היא גם תאיר את סמי עופר, אין אחד שיישאר אדיש לחיוך שלה, בעזרת השם".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר