משחק ללא קהל: בית"ר ירושלים נענשה על ידי בית הדין של ההתאחדות

הירושלמים נענשו על אירועי הדרבי הירושלמי, וישחקו נגד חדרה ללא קהל • מכבי תל אביב עמדה לדין בגין הקריאות הגזעניות לטאלב טוואטחה: "אלו היו אוהדים בודדים"

אוהדי בית"ר ירושלים, צילום: דני מרון

בית הדין המשמעתי של ההתאחדות לכדורגל הפעיל היום (רביעי) את העונש על תנאי שהיה כנגד בית"ר מרושלים, והעניש את הקבוצה במשחק ללא קהל נגד הפועל חדרה ועוד 15,000 אלף שקל קנס בגין אירועי הדרבי הירושלמי.

 כזכור, רימון עשן הודלק ביציע של בית”ר ועל כן העונש. לפי הדיין נועם ליובין, "גם אם הייתי מקבל את היות המשחק 'משחק חוץ' מדובר במשחק שנערך באצטדיון של הקבוצה. אין אחריות מופחתת ומדובר בהרשעתה ה-15 של הנאשמת העונה, יחד עם עונש על תנאי שלא הופעל עוד מספטמבר 2022".

מכבי תל אביב עמדה לדין 

התמונות של טאלב טוואטחה דומע בסיום המשחק בין מכבי תל אביב לבני סכנין, לאחר שספק קריאות גזעניות, נגעו בכל אוהד כדורגל בארץ. 

המגן של הקבוצה מהמגזר לקח ללב את המילים הקשות, כאשר שחקני מכבי תל אביב ערן זהבי ואבי ריקן במחווה ספורטיבית יפה עמדו לצידו, וגם קראו לקהל לעצור בהתנהגות המכוערת.

טוואטחה. לקח ללב, צילום: אלן שיבר

היום (רביעי), מכבי ת"א עמדה לדין בעקבות הקריאות האלו, עידן אלטר, חבר ההנהלה שייצג את הצהובים בדיון אמר: "מודים באשמה. מכבי ת"א מתנגדת לתופעת הגזענות ולכל תופעה פסולה אחרת. פועלים באופן יזום ושוטף ובשיתוף פעולה עם ארגוני האוהדים במטרה לייצר תרבות וחינוך של עידוד".

"גולדהאר הבהיר שיש אפס סבלנות כנגד גזענות וזה מחלחל לכולנו. מיד כשהבינו מה שאירע השחקנים הביעו כעס על ההתנהגות ועודדו וחיבקו את טאווטחה. חלק נכבד מהאוהדים שהיו קרובים לאירוע מחאו כפיים למגן סכנין ועודדו אותו. תוך שעה משריקת הסיום הוצאנו הודעת מועדון וערן זהבי גינה את העניין הזה ברשתות החברתיות".

עוד סיפר אלטר כי בעקבות האירוע המועדון הרחיק לצמיתות ממשחקי הקבוצה שלושה בגירים ושלושה קטינים. השופט קיבל ממכבי ת"א דיסק און קי עם חומרים של הקבוצה, וההחלטה תתקבל בימים הקרובים. לצהובים יש עונש רדיוס על תנאי, ובקבוצה מקווים שהוא לא יופעל.

ריקן מרגיע את טוואטחה, צילום: אלן שיבר

יואב זיו, מנהל הקבוצה של מכבי ת"א, שהורחק נגד בית"ר, קיבל 1,500 שקל קנס על התפרצות לעבר השופט הרביעי. 

 

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר