שאלת סקוטי ווילבקין: היכן ישחק הכוכב של מכבי ת"א בעונה הבאה?

האיש שהאמין בו יותר מכולם פוטר • הקבוצה שלו, לדעתו, לא מספיק תחרותית ביורוליג • ופנרבחצ'ה כבר לוטשת עיניים לכוכב שמחזיק באזרחות טורקית • הערב סקוטי ווילבקין ומכבי ת"א ינסו להדהים את אלופת אירופה אנאדולו אפס, כאשר סוגיית עתידו של הכוכב מרחפת באוויר

ווילבקין. אטרקטיבי בטורקיה, צילום: אלן שיבר

בינואר 2020 חתם סקוטי ווילבקין על חוזה חדש במכבי ת"א שאמור להסתיים בקיץ 2023, תמורת כחמישה מיליון דולר לכל התקופה.

הכוכב, שבחודש אפריל יחגוג את יום הולדתו ה־29, ישלים בסיום העונה הנוכחית ארבע עונות במדים הצהובים, שבהן הפך לשחקן המזוהה ביותר עם הקבוצה ולברומטר המקצועי המרכזי. במכבי סיפרו לא פעם על התהליך שעבר על ווילבקין, שמסקורר הפך למנהיג בחדר ההלבשה ולשחקן שבאופן טבעי מרכז בידיו כוח והשפעה בתוך המועדון וגם מול הקהל.

עם זאת, לקראת הקיץ יש סביב הגארד, אחד מהשחקנים הטובים ביבשת, יותר סימני שאלה מסימני קריאה. בעקבות חוסר ההצלחה עד כה, מכבי ת"א עומדת ככל הנראה בפני מהפכה נוספת בסגל השחקנים, ועתידו של ווילבקין כמובן יעמוד במוקד.

קשה בלי יאניס

ווילבקין היה האיש של יאניס ספרופולוס. המאמן הלך עם הכוכב שלו באש ובמים, ואף ספג ביקורות על אמון היתר שנתן בו. גם בתקופות הפחות טובות וגם כשהחטיא פעם אחר פעם זריקות מכריעות, יאניס המשיך להאמין בו. הגארד החזיר למאמנו והיה האיש שלו בחדר ההלבשה. באמצע רצף ההפסדים הוא ואשתו אירחו בביתם את שאר השחקנים בניסיון לשפר את מצב הרוח.

עם ספרופולוס, צילום: אלן שיבר

ווילבקין לא הסתיר את אכזבתו מפיטוריו של ספרופולוס. בטוויטר הוא צייץ מחדש ידיעה שבה צוטט שאראס מבקר: "שחקני מכבי ת"א לא מחויבים, אבל המאמן הולך". בכך הביע הכוכב האמריקני את דעתו הנחרצת מי אשם במצב.

כמו כולם, אפשר להניח כי גם הכוכב הצהוב, ווינר באופיו, לא מרוצה מכך שבשנה וחצי האחרונות מכבי לא מספיק תחרותית ביורוליג. הוא ממש לא אהב את הביקורת והמחאות מצד האוהדים. אחרי ההפסד בדרבי, ווילבקין התעמת עם חלק מהאוהדים שקיללו את השחקנים, ולפי דיווחים אף ענה להם בקללות משלו. כשכמה עשרות אוהדים פרצו לאימון ביום שישי האחרון, ווילבקין ושחקנים נוספים הלכו לביתם באישור, בעוד אחרים נשארו וחזרו להתאמן.

לפי גורמים שונים עזיבתו של ספרופולוס והתסכול מהמצב, עשויים לגרום לווילבקין לשקול את עתידו בקיץ הקרוב. חוזהו הכבד המוערך ביותר ממיליון וחצי דולר בוודאי יהיה פקטור מצידו של השחקן וגם מצד הקבוצה.

מבוקש בטורקיה

אם אכן תעלה האפשרות של עזיבה, השוק הטורקי אמור להיות היעד הבא. כזכור, ווילבקין מחזיק בדרכון טורקי, מה שהופך אותו לשחקן מקומי בליגה שמאפשרת רישום של חמישה זרים בלבד במשחק. דבר זה מעלה משמעותית את האטרקטיביות שלו בקרב הקבוצות הגדולות במדינה, והוא גם הותיר רושם טוב כשסחב את דרושפאקה לזכייה ביורוקאפ (2018) וכשהצטיין במדי הנבחרת בגביע העולם ב־2019.

לקח קשה את ההפסדים בדרבי, צילום: אלן שיבר

שתי הקבוצות הגדולות בטורקיה, אנאדולו אפס ופנרבחצ'ה, עומדות גם הן בפני שינויים בסגל. באנאדולו שיין לארקין, שמחזיק גם הוא באזרחות טורקית, וכן ואסיליה מיציץ' מסיימים חוזים. לאחרונה פורסם שריאל מדריד רוצה את לארקין, אך השחקן דאג להכחיש את הדיווח והבהיר שעדיין לא קיבל החלטות לגבי עתידו.

בפנרבחצ'ה ננדו דה קולו מסיים בקיץ את חוזהו. הגארד הצרפתי שלפי דיווחים משתכר קרוב לשני מיליון דולר בעונה, יהיה בקיץ בן 35 ואחרי שנעדר העונה תקופה ממושכת בשל פציעה, ספק רב אם ימשיך. ל"ישראל היום" נודע מפי גורמים בכירים בכדורסל האירופי, שהקבוצה הטורקית כבר הביעה עניין ראשוני בשירותיו של השחקן, אם וכאשר יוחלט שהוא לא ממשיך בתל אביב.

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות

במשחק הערב באיסטנבול מול אנאדולו (חמישי, 19:30), ווילבקין שוב יעמוד במוקד. תצוגה טובה שלו יכולה לסדר ניצחון מפתיע לצהובים שישאיר להם סיכוי להמשך העונה האירופית, וגם תשפר עוד יותר את האטרקטיביות שלו לקראת הקיץ. קינן אוואנס נמצא אתמול חיובי לקורונה ולא ישחק הערב מול אנאדולו.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר