אבות ובנים: לוטן אמסלם מוכיח שהוא לא רק הבן של

מי שסומן להיות שחקן קצה הספסל של הפועל ת"א מסתמן כקלף של דני פרנקו, ואתמול היה חלק מהותי בניצחון של האדומים על ראשל"צ • הקבוצה של גיא גודס נראית הכי רע בליגה, אבל השינויים בדרך • וגם: הזרים של בני הרצליה הופכים אותה למרעננת הרשמית של הליגה

אמסלם. זה הקטן גדול יהיה?, צילום: עודד קרני

1. ים מדר, תוצר של הפועל ת"א, עזב את הקיץ את המועדון לפרטיזן בלגראד. למרות זאת, גם העונה יש שחקן שגדל באדום ומתחיל להוות חלק משמעותי בקבוצה - לוטן אמסלם, בנו של אחד הסמלים הגדולים של הפועל בכל הזמנים - שמעון אמסלם.

המחשבה הייתה שלוטן יהיה שחקן קצה הספסל בהפועל. אחד שיקבל דקות "לא אמיתיות", כלומר בסיומי משחקים כשהמשחק כבר גמור.

דני פרנקו, שנתן ראשון את הבמה לים מדר, עושה את זה גם עם אמסלם. לוטן הוא כבר היום שחקן רוטציה לגיטימי בקבוצה. אתמול מול ראשל״צ הוא שיחק 15 דקות - קלע 8 נקודות ולקח 6 ריבאונד. עוד מעט הוא כבר לא יהיה רק הבן של.

גודס מיואש, אמש בדרייב אין. הדברים יכולים להשתנות, צילום: עודד קרני

2. פתיחת ליגת העל מראה כי הצבע הכתום כבר לא באופנה לאחר שנס ציונה ומכבי ראשל״צ הן היחידות ללא ניצחון אחרי שלושה מחזורים. אצל ראשון זה עוד נראה גרוע יותר. לא מדובר רק בשלושה הפסדים, אלא בשלוש תבוסות קשות בסה"כ של 77 נקודות, כאשר בשני המשחקים הראשונים היא לא עברה 67 נקודות ופעמיים היא ספגה מעל 100 נקודות.

ראשל״צ לא פתחה ככה את העונה כבר 12 שנה וכל זה קורה לגיא גודס בעיתוי מוזר מאוד לאחר שלאחרונה הוא מונה למאמן נבחרת ישראל. אז מה הביא לקריסה הזו בפתיחת העונה? יש דברים שראשון תכננה ולא יוצאים לפועל ויש דברים שהיא פשוט תכננה לא טוב.

הדברים שתוכננו ולא קרו היה למשל קו החוץ של הקבוצה כשהקבוצה מעיר היין בנתה על קו אחורי טוב על הנייר: טי ג׳י וויליאמס שהצליח בעבר בהפועל באר שבע, כריס קלייבורן היה שם חם באירופה בקיץ ונועם דוברת הוא כישרון על. בפועל וויליאמס לא פוגע, לקלייבורן היו בעיות אישיות שאילצו אותו לנסוע לארה״ב ונועם דוברת עדיין לא התאושש מהפציעה בסיום העונה שעברה.

ומה היו הדברים שתוכננו רע? למשל ללכת על שחקן פנים כמו מאליק דיים. הסנטר מבוסס על יכולת החסימה שלו, אך קבוצות בסדר גודל של ראשון חייבות זרים גבוהים שיהיו פקטורים בהתקפה, כמו אקיל מיצ׳ל בעונה שעברה למשל. גם הוויתור על ישראלי בקו עליה כמו נועם אביבי היא טעות. עכשיו זה לא שאלה אם יהיו שינויים בסגל השחקנים אלא מתי וכמה. נראה שמכבי ראשון תיראה שונה בקרוב.

באב. יוביל את הרצליה לצמרת גם בסיום העונה?, צילום: אודי ציטיאט

3. כמו ראשון גם בני הרצליה לא זוכרת פתיחת עונה כזו אבל אצלה זה מהכיוון השני. היא אחת משתי היחידות (ביחד עם חולון) שלא נוצחו העונה. הקבוצה מהשרון רק סבלה בשנים האחרונות. היא ירדה ליגה, בילתה עונה בליגה לאומית וניצלה ברגע האחרון מירידה בעונה שעברה. את העונה שעברה היא פתחה ב-7:0, את העונה הנוכחית היא פותחת ב-0:3.

הסוד הוא האיזון. לפעמים החלטה אחת משדרגת ומאזנת את הקבוצה. במקור הרצליה בנתה את הקבוצה אחרת. היא היתה אמורה להיות בנויה סביב קורטני פורטסון: רכז, סקורר ומנהיג. השחקן חלה בקורונה ולא הצטרף. סמוך מאוד לפתיחת העונה נעשה שינוי תכנית מבני כאשר הובא שחקן מצוין עם ניסיון אירופי - כריס באב לעמדת הסקנד גארד וקווינטון הוקר הוא הרכז הסולידי שליד השחקן הראשי שהראה את כוחו הרב בניצחון על הפועל חיפה בהצגה גדולה.

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות

אז יש להרצליה את הכוח בקו החוץ וזה מתאזן עם כוח רב בקו הפנים עם ההחתמה הגדולה של צ׳ינאנו אונואקו והתנועה ויכולת הקליעה מבחוץ של אנדי ואן וליט. הרצליה, אגב, היא הקבוצה היחידה בסדרי הגודל האלה שמחזיקה בסגל שלושה גבוהים זרים.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר