בנק הפועלות: חשיפת שכר שחקני הקבוצות הגדולות בישראל

חשיפת "ישראל היום": שכר שחקני שלוש מהקבוצות הבכירות בכדורסל הישראלי לעונת 21/22 • הפועל ירושלים השקיעה בזרים על חשבון הישראלים • הפועל ת"א הימרה על הכתף של בראון • וחולון הגדילה משמעותית את התקציב • יעקב מאיר

אנתוני בנט, הרכש החדש של ירושלים, צילום: Gettyimages

הפועל תל אביב - סגל מקומי משובח, ותודה למדר

הפועל ת"א בנתה קבוצה המסתמנת כאחת הטובות שלה בשנים האחרונות. התכנון הראשוני היה שגם טייריק ג'ונס יישאר, ואז לאדומים באמת היה סגל חזק שמתבסס על המשכיות מהחצי השני והמשופר של העונה האחרונה.

סימן השאלה הגדול הוא כמובן ג'ייקובן בראון, או יותר נכון הכתף שלו. כפי שאפשר לראות בטבלה, כסף גדול הושקע כדי להביא את הרכז המוערך (אחד השחקנים היקרים ביותר של הפועל ת"א זה שנים רבות), ואם הוא ישמור על כשירות, האדומים יכולים לכוון גבוה מאוד.

בראון. בהפועל ת"א לקחו הימור, דני מרון

לצד זרים נוספים יקרים כמו ג'יימס יאנג וג'יי פי טוקוטו, הפועל ת"א השקיעה גם בסגל ישראלי איכותי שעלה לא מעט כסף. עידן זלמנסון שהגיע מירושלים, יהונתן שולדבראנד שחזר אחרי שנים טובות באילת, ובר טימור ששכרו השתדרג מהעונה שעברה בהתאם לחוזהו, אמורים להרכיב סגל מקומי מהמשובחים בליגה.

מדובר בשדרוג משמעותי בשכר השחקנים לעומת העונה שעברה, שרובו מגיע מ־250 אלף הדולרים שקיבלה הפועל ת"א בזכות השחרור של ים מדר לפרטיזן בלגרד ומהעלייה במכירת מינויים.

הפועל חולון: עם האוכל בא התיאבון

כהרגלה בשנים האחרונות, הפועל חולון משקיעה סכומים נאים ומביאה זרים איכותיים, שמרכיבים קבוצה מבטיחה שיכולה לעשות דברים יפים גם בליגה וגם בליגת האלופות.

כבר בעונה שעברה שדרגו הסגולים את חוזהו של כריס ג'ונסון כדי להשאיר את הפורוורד המוערך לעונה נוספת. כמו כן, השתמשו בכסף שקיבלו מהשחרור של סי ג'יי האריס ואייזיאה מיילס כדי להביא את ג'ו רגלנד (אחד השחקנים הטובים בליגה בעונה האחרונה) ומייקל קייזר (אחד השחקנים הטובים בליגת האלופות בעונות האחרונות) במשכורות גבוהות.

ג'ונסון,

הסגל הישראלי נשאר פחות או יותר באותה רמה, אבל בכסף קטן יותר. לריצ'רד האוול וליוגב אוחיון, שהכבידו מאוד על התקציב בתחילת העונה שעברה ולא תרמו כלום, לא הגיעו מחליפים. רפי מנקו יחליף את ווילי וורקמן, בורדיון ופניני נשארו, וגם ניב משגב. עידן אלבר הגיע בכסף קטן, ובמועדון מאמינים שיהיה חלק משמעותי.

השינוי הגדול ביותר נעשה על הקווים כשמאוריציו בוסקאליה מחליף את סטפנוס דדאס. אם המאמן האיטלקי יצליח לחבר את הקבוצה כמו שעשה קודמו היווני, צפויה עונה מהנה וטובה בהיכל טוטו.

אפשר לראות שהתקציב גדל משמעותית, בזכות כמות המינויים והכרטיסים, והצטרפות של כמה בעלי עסקים שיזרימו סכומים נאים.

הפועל ירושלים: מסימן שאלה למועמדת לזכייה בליגת האלופות

הקיץ האחרון של הפועל ירושלים היה אחד המשוגעים שידעה קבוצה ישראלית אי פעם. במשך כחודשיים שום שחקן לא חתם בקבוצה, והדיבורים על קשיים תקציביים לצד בררנות מקצועית של המאמן הדאיגו מאוד את האוהדים והפליאו את הפרשנים.

גיא הראל ויותם הלפרין דווקא פחות מודאגים. השניים שהו זמן רב בארה"ב, ולפי הדיווחים הגיעו באותו זמן להבנות עם שחקנים שכמה שבועות קודם לכן דרשו שכר כפול ואף יותר מכך.

ואז ביום רביעי שעבר, בתוך כמה שעות, חתמו שלושה שחקנים, שניים מהם אמורים להיות השחקנים המרכזיים (והיקרים) במהלך העונה הקרובה, והשלישי הוא אחד מסימני השאלה הגדולים בכדורסל העולמי. בבת אחת הפכה הפועל ירושלים להיות אחת הפייבוריטיות לזכייה בליגת האלופות, לפחות על הנייר.

בנוגע לסגל הישראלי, במכוון או כפועל יוצא מהמציאות בשוק השחקנים, החליטו האדומים ללכת על סגל מקומי צנוע, מקצועית וכלכלית. אחרי שנים שבהן כדררו בארנה השחקנים הישראלים הטובים ביותר, הפעם איתי שגב, ווילי וורקמן, עמית גרשון ואדם אריאל אמורים להיות המשלימים של הזרים. מבחינה מקצועית נראה זאת במגרש, ומבחינה כלכלית אפשר לראות זאת בטבלה המצורפת.

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות

יש לציין כי יותר מוקדם הקיץ, פרסמנו את שכר השחקנים של האלופה, מכבי ת"א. 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר