"כל קבוצה צריכה שחקן כזה. אם יש לך 12 שחקנים כאלה בקבוצה, אתה רגוע". כך אומר ננו גינזבורג, שאימן לפני שנתיים את הרכש המיועד של הפועל תל אביב, טאי אודיאסה (2.06 מ׳). עם זאת, שלא תבינו לא נכון – גינזבורג מבהיר שלגמרי לא מדובר בכוכב.
עדיין לא ברור מה יהיה מעמדו המדויק של הסנטר שאמור לחתום באדום. לפי סדר העניינים, הוא צפוי להיות רק השלישי בעמדה 5, אחרי ג׳ונתן מוטלי ודן אוטורו. העניין הוא שעם החתימה של אוטורו עשויים להתרחש שינויים, בשל המצב בישראל. בשלב זה, אודיאסה נותן להפועל עומק משמעותי בעמדת הסנטר, ויכול להיות שיהיה הגיבוי לגיבוי.
אודיאסה הוא אמריקני ממוצא ניגרי, שקיבל לאחרונה דרכון פורטו ריקני ואף הספיק להופיע בנבחרת. נקודת הפריצה שלו הייתה לפני שלוש שנים, עם עונה טובה בברשיה האיטלקית, איתה הפתיע וזכה בגביע. עונה לאחר מכן שיחק ביורוקאפ בפרומיטיי האוקראינית, אותה אימן ננו גינזבורג, ועשה קפיצת מדרגה נוספת.
גם בעונה שעברה היה מזוהה עם הצלחות, כשהגיע עם בחצ׳שהיר הטורקית לחצי גמר ביורוקאפ וחצי גמר הפלייאוף בטורקיה. במהלך עונת היורוקאפ פגש עם הקבוצה הטורקית את הפועל ת״א (המאזן 1:1; בניצחון של קבוצתו קלע 19 נקודות). הוא קלע העונה ביורוקאפ 12.2 נקודות, עם 62% לזריקות לשתיים, והוריד 5 ריבאונדים. אחרי עונה שבה היה אחד הסנטרים הבולטים ביורוקאפ, היה ברור שהוא בשל לקפיצת מדרגה ליורוליג.
"הוא לא שחקן נוצץ"
אודיאסה הוא שחקן חזק ואתלטי, אך פחות טכני. הוא משקיע רבות בצד ההגנתי ויוכל להיות פקטור התקפי משמעותי. גינזבורג מעריך מאוד את השחקן, אך מציע לא להפריז בציפיות: ״הוא לא שחקן של 20 נקודות ו-10 ריבאונדים. שיהיה ברור שהפועל ת״א לא מביאה כוכב. הוא שחקן רוטציה שייתן הכל עבור הקבוצה. הוא לא שחקן נוצץ, אלא אחד שיעשה את העבודה השחורה בריבאונד ובהגנה. הוא שחקן קבוצתי שייעשה מאמצים גדולים בהגנה. בהתקפה הוא מסיים טוב ליד הסל, אבל הוא לא שחקן שאפשר לתת לו את הכדור בצבע ולצפות שיחפש את העבודה. זה לא סוג השחקן הזה״.
גינזבורג ממשיך: ״ברור לכולם שהוא לא יהיה סנטר ראשון אלא שני או שלישי. הוא יהיה טוב כסנטר מחליף. הוא שחקן טוב, סולידי ומאוד מחויב. הוא שחקן שייעשה כל מה שהמאמן יבקש. הוא יתן מאה אחוז עבור הקבוצה״.
האם הוא בנוי לקפיצת מדרגה ליורוליג?
״אין הרבה הבדל בין רוב קבוצות היורוליג לצמרת היורוקאפ, ממנה אודיאסה מגיע. לכן די ברור שהוא יכול לשחק שם״.

