ייפגשו בגמר הפלייאוף? מכבי תל אביב גברה על הפועל בדרבי ותסיים ראשונה

הצהובים חזרו מפיגור דו-ספרתי ברבע השלישי והבטיחו יתרון ביתיות לאורך כל הפלייאוף, בעקבות 82:88 ביתי היריבה העירונית

בראון מול טימור. צילום: עודד קרני

מכבי תל אביב גברה על הפועל תל אביב הערב (רביעי) בהיכל מנורה מבטחים בתוצאה 82:88 בדרבי והבטיחה המקום הראשון בטבלה בסיום העונה הסדירה. שלושה וחצי חודשים מאז המפגש האחרון בין הקבוצות, נערך הדרבי השלישי והאחרון של העונה הסדירה בליגת ווינר. בניגוד לאווירה הרגועה והמנומנמת של משחקי הבית העליון עד כה, היריבות העירונית סיפקה תפאורה נפלאה. אלפי אוהדים בצהוב ואדום יצרו אווירת פלייאוף בהיכל, שבוע לפני פתיחת שלבי הפלייאוף.

חודש בלבד חלף מאז מונה סטפנוס דדאס למאמן האדומים והשינוי שחולל הורגש באופן מיידי. כשהיא נישאת על גלי המומנטום של מינוי דדאס ומחזיקה בחמישה ניצחונות ברציפות, הפועל ניסתה להשיג ניצחון שני בדרבי העונה ולפתוח מחדש את במאבק על המקום הראשון. תחילת הדרך נראתה ורודה כאשר האורחים שלטו במחצית הראשונה בהובלת הצמד טיילר אניס וג׳יילן הורד ועלו ליתרון 10 בפתיחת ברבע השלישי.

לאורך העונה סבלה מכבי תל אביב מספר פעמים מנפילות מתח וקריסות ברבע השלישי כמו נגד הפועל ירושלים בגמר הגביע שהסתיים ב-10:31 לאדומים רק לפני שישה ימים. הערב וכשהיא עם הקו אל הקיר הגיבו הצהובים עם ריצת 17:33 שהפכה את המשחק ובהובלת לורנזו בראון (19 נקודות) ורומן סורקין (18 נקודות).

לאורך סדרת רבע גמר פלייאוף היורוליג נגד פנאתייניקוס מיעט סורקין לשחק, בלט במיוחד ספסולו במשחק החמישי והמכריע באואקה שם כלל לא שיחק, אך בליגה הישראלית הוכיח סורקין פעם נוספת את חשיבותו לצהובים ועם משחק נפלא ודומיננטיות מתחת לסלים עזר לקבוצתו להבטיח את המקום הראשון בטבלה בסיום העונה הסדירה.

אנגולה מול תומפסון, צילום: עודד קרני
קטש, הערב, צילום: עודד קרני
דדאס מטריף את גינת, צילום: עודד קרני
מאבק אווירי, הערב בהיכל, צילום: עודד קרני
זלמנסון מול בלאט, צילום: עודד קרני
ניבו מרחף, הערב, צילום: עודד קרני
בראון מול הורד, צילום: עודד קרני
סורקין, הערב, צילום: עודד קרני
אניס משגיח על בלאט, צילום: עודד קרני
israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות
מנקו מול הורד, צילום: עודד קרני
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר