הכניס לדרייב: סטפנוס דדאס יכול לקחת את הפועל תל אביב כל הדרך לאליפות?

המאמן היווני הפך את האדומים מקבוצה כבויה שאיבדה כיוון לפצצת אנרגיה שלא מפסיקה לנצח • השינוי הגדול שלו יעמוד הערב למבחן אמיתי ראשון בדרבי מול מכבי • זה יכול להיגמר בעונה היסטורית

דדאס. צילום: מאור אלקסלסי

הפועל ת"א 2024 יכולה לשמש מודל מחקר מעניין לתאוריית אפקט המאמן החדש. במבחן התוצאה, אין ספק שסטפנוס דדאס הביא את השינוי לאדומים והדליק מחדש את הניצוץ בקבוצה כבויה שאיבדה את הכיוון. היווני ייצב אותה אחרי שנפרדה מדני פרנקו והודחה מהיורוקאפ ומגביע המדינה.

אחרי 3 הפסדים ב־4 משחקים, דדאס הוביל את האדומים לחמישה ניצחונות רצופים והבטחת המקום השני לקראת הפלייאוף. אפילו המקום הראשון בהישג יד, ונראה שחבל שהבאתו לא קרתה קודם.

המאמן הססגוני שונה בתכלית מתדמית המאמן הישראלי הטיפוסי. "מה שאתה רואה זה מה שאתה מקבל. דדאס אדם מאוד חם וישיר שיגיד לך את מה שהוא חושב בפנים", אומרים בהפועל ת"א. דדאס עשה שיעורי בית וידע לאיזה סיטואציה הוא מגיע. על פי גורמים המעורים בפרטים, המאמן שמכיר את הליגה מתקופתו בהפועל חולון, הסכים להמר ולקחת את התפקיד לחודשיים בלבד, מתוך אמונה כי אין לו מה להפסיד. כצעד ראשון הוא התחבר לשחקני ואנשי הקבוצה, קיים איתם עשרות שיחות ושידר לכולם פתיחות וכנות.

דדאס, צילום: דני מרון

על המגרש ניתן לראות את טביעת ידו באופן מובהק. דדאס הוסיף אלמנטים חדשים ויסודות הגנתיים נוספים והקבוצה הפכה אקטיבית הרבה יותר בצד זה של המגרש. הוא גם שם דגש על תדרוכי וידאו וצילום אימוני הקבוצה במלואם, במטרה לזהות ולתקן יחד עם הצוות המקצועי והשחקנים את הטעויות. כמו בימיו בחולון, דדאס הפך את משחק ההתקפה של ת"א למשוחרר והשחקנים זוכים לחופש פעולה מלא. שיטת המשחק היא קצב גבוה, ריווח והרבה שלשות (משחק עם גבוה אחד וארבעה שחקנים מחוץ לקשת). בהתאם לפילוסופיה הזו הוא צירף ממכבי ר"ג את אייזיה מיילס ששיחק אצלו בחולון. לפני הגעתו, הפועל זרקה מעט יחסית ל־3, רק 20.7 למשחק. איתו היא התקרבה ל־28 זריקות.

בהתקפה המפתחות ניתנו לאקסבייר מנפורד ובריאן אנגולה שהפך למנהיג החדש על המגרש אחרי שג'ייקובן בראון גמר את העונה. אנגולה (שיחק תחת דדאס באא"ק אתונה) קיבל את עמדת הפוינט גארד, למרות שאינו רכז טבעי.

דדאס לא היה האופציה הראשונה להחליף את פרנקו, אבל הוא שם את האגו בצד והסכים להגיע כדי לייצר לעצמו הזדמנויות עתידיות, גם בהפועל ת"א. הוא רעב, צמא לאתגרים ויודע שהקריירה בצומת דרכים. למרות שזה לא נאמר באופן רשמי, לכל ברור שאליפות ראשונה מאז 1969 תסלול את המשך דרכו באדום וכמובן תכניס אותו לספרי ההיסטוריה של המועדון.

למרות ההצלחה הראשונית, המבחן האמיתי של דדאס יהיה הערב בדרבי מול מכבי ת"א בחוץ. נראה שרק אחריו אפשר יהיה למדוד את הצטרפותו הכי טוב. כמאמר הקלישאה, הרבה מים זרמו בנהר הירקון מאז נפגשו היריבות העירוניות בפעם האחרונה.

שחקני הפועל ת"א. ינצחו בהיכל?, צילום: דני מרון

שלושה חודשים וחצי חלפו מאז המשחק ששינה דווקא את העונה האירופית של הצהובים. חניכיו של עודד קטש גברו באופן משכנע על האדומים במשחק שאליו הגיעו לראשונה מזה שנים בעמדת נחיתות, אולם הניצחון החשוב ופגרת הנבחרות שבאה בעקבותיו הכניסה בקבוצה כוחות מחודשים. הצהובים יצאו אז לריצה מרשימה של 17 ניצחונות רצופים בכל המסגרות (6 ביורוליג), והבטיחו בשלב מוקדם את מקומם בפלייאין, שם דרסו ללא קושי את בסקוניה בדרך לסדרה מול פנאתינייקוס.

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות

גם הדרבי הערב, בין שתי היריבות הגדולות, יכול לשנות מומנטום ולהשפיע על העונה שתסתיים בעוד חודש, כל זאת כשנותרו ימים ספורים לפני פתיחת הפלייאוף.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר