סמית' עם תואר ה-MVP, אתמול בהיכל. צילום: אלן שיבר

ספידי סמית': "כל המבקרים צריכים לשתוק, יובל זוסמן שחקן מדהים"

החשיבות של הפורוורד הישראלי שפתח את העונה בצורה מגומגמת, התחושה שלו לזכות בתואר ה-MVP שנה שנייה ברציפות, הגעגוע לאלכסנדר דז'יקיץ' והעובדה כי הוא לא מוערך מספיק • רגע לאחר הניצחון על מכבי ת"א בגמר גביע המדינה, כוכב הפועל ירושלים התפנה לספר על התחושות שלו

אחת האמרות המפורסמות והעתיקות ביותר בכדורסל טוענת כי משחקים גדולים מוכרעים על ידי שחקנים גדולים שיודעים להתעלות ברגעי האמת. אמש (חמישי) שנה לאחר שנבחר לשחקן המצטיין של גמר גביע המדינה והביא להפועל ירושלים את התואר הנכסף על חשבון יריבתה המושבעת מכבי תל אביב, ספידי סמית' שהיה ל-MVP של משחק הגמר בעונה שעברה ושל גמר גביע ווינר העונה, עשה זאת שוב כשסיפק תצוגת שיא נוספת ברגע האמת עם דאבל דאבל של 12 נקודות, 15 אסיסטים, 5 כדורים חוזרים ו-4 חטיפות.

רגעים ספורים לאחר שהעשן התפזר והקונפטי נאסף מרצפת היכל מנורה מבטחים, התיישב הרכז לספר על ל"ישראל היום" על חוסר הערכה שחווה לאורך הקריירה, הקשר עם יובל זוסמן, התארים האישיים, העזיבה של אלכסנדר דז'יקיץ' והיעדים להמשך.

ספידי, אנחנו מדברים זמן קצר אחרי הזכייה בגביע, איך התחושות?

"יותר מהכל אני שמח ופשוט גאה בקבוצה הזאת. כל שחקן בקבוצה היה מפוקס ומוכן מאוד, רצינו לזכות בתואר הזה מאוד. הצוות הכין אותנו נהדר למשחק הזה, התאמנו מאוד חזק לקראתו ועברנו כל כך הרבה העונה על מנת להגיע לרגע הזה כך שהיינו נואשים לצאת עם התואר. ניצחנו את המשחק הזה דרך ההגנה ומי שעשה את ההבדל ברבע השלישי היה יובל זוסמן, הוא זה שהתחיל את הריצה והמומנטום שלנו. מי שיצפה במשחק הזה שוב יראה את ההשפעה המדהימה שלו. כל המבקרים מסביב צריכים לשתוק ולתת לו לעשות את מה שהוא יודע, הוא פשוט שחקן מדהים".

ציינת את ההשפעה של זוסמן, הוא פתח את העונה לא טוב אך בחודש האחרון הוא נראה נפלא, איך אתה מסביר את השינוי?

"זה שנכון שלקח לו קצת זמן להיכנס לקצב אבל גם לי בעונה שעברה לקח זמן להיכנס לקצב, לכולנו יש המון ביטחון בזוסמן והוא מעולם לא הראה לנו שהוא מודאג או בלחץ מהסיטואציה. אתה לעולם לא יכול לדעת מה קורה איתו אבל הוא תמיד ימשיך לעבוד קשה ולהיות מלא ביטחון ומוטיבציה. הוא שחקן על, צריך לתת לו להיות עצמו".

זוסמן חוגג, אתמול בהיכל, צילום: אלן שיבר

למרות ההישג האישי המרשים, הרכז שזכה בפעם השנייה ברציפות בגמר בתואר השחקן המצטיין שומר על צניעות. "אני לא מתעניין בתארים או פרסים אישיים, אני משחק בשביל הקבוצה ובשביל לנצח, תואר ה-MVP זה נחמד אבל זה לא משפיע עליי, הדבר שמניע אותי זה ההתרגשות לקראת משחק והחברים שלי לקבוצה. עבורי להיות מסוגל לחלוק עכשיו רגעים כאלה מאושרים עם חבריי לחדר ההלבשה זה יותר יקר מהכל".

סיפור חייו של ספידי סמית' משתלב נהדר עם סיפור האנדרדוג של הפועל ירושלים בשנתיים האחרונות. מעטים האמינו לפני כשנתיים כי דווקא הרכז עם הרקורד האפרורי יהיה זה שיביא במו ידיו שני גביעים לבירה. "אני תמיד משחק עם מוטיבציה ורצון להוכיח לכל מי שפקפק בי, זה משהו שקיבלתי מאבא שלי. אני תמיד רעב ורוצה להוכיח מה אני שווה אבל יותר מהכל אני מרגיש בר מזל להיות חלק מחבורת האנשים המיוחדת הזו. אפילו שחקנים שממעטים לשחק אצלנו שומרים על אנרגיות חיוביות ועוזרים לקבוצה וזה יוצא דופן, אני חושב שאנשים לא מבינים את התהליכים שמתרחשים מאחורי הקלעים וכמה האנשים האלה משמעותיים עבורנו".

סמית', אתמול בהיכל, צילום: אלן שיבר

לאחר שזכיתם בגביע אתה מאמין שתוכלו להשלים בעוד כחודש דאבל ולזכות גם באליפות?

"זה רק יהפוך לקשה יותר מכאן, נצטרך להתחיל קודם במשחק חוזר נגד מכבי ביום ראשון בהיכל ואנחנו נצטרך להתאפס ולהגיע למשחק הבא במטרה לצאת פעם נוספת עם הניצחון. זה יהיה הרבה יותר קשה ומאתגר בדרך לאליפות אבל נצטרך לעבור את התהליך הזה צעד אחר צעד".

אלכסנדר דז'יקיץ'. ספידי מתגעגע, צילום: אתר פיב"א
israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות

אורח מפתיע בהיכל אמש היה מאמן הכושר והביצועים של הקבוצה לשעבר פיליפ מיכאלוביץ' שעבד בצמוד לאלכסנדר דז'יקיץ' ועזב עמו את הארץ כאשר המאמן קיבל את ההחלטה לעזוב בשל המלחמה. סמית' שהיה איש אמונו של דז'יקיץ' ובעל הבית שלו על המגרש משתף מתחושותיו ביחס למאמנו לשעבר שעזב ומתאר את הערכתו הגדולה אל האיש. "אני לא אגלה לכם אם הוא ראה את המשחק, נשאיר את זה בסוד, מה שאני יכול להגיד זה שאני רוצה שידעו שאני מאוד אוהב אותו. הוא אדם שאני יכול להתקשר אליו בכל יום נתון ולהגיד לו כמה אני מעריך אותו, הוא האיש שהביא אותי לכאן והוא הסיבה שאני בכלל משחק כאן. אנשים לא מבינים איזו השפעה הייתה לדז'י'קיץ' ולפיליפ, הם היו אנשי מאחורי הקלעים ואני אסיר תודה ומודה על כך שהם חלק מהחיים שלי".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו