עם דגלי פלשתין ביציע: האווירה העוינת שחיכתה למכבי תל אביב באתונה

כשהסטטיסטיקה והאווירה לא לצידם, הצהובים ערכו את ההכנות האחרונות לקראת המשחק שיכריע את הסדרה מול פנאתינייקוס בדרך לפיינל פור היורוליג • עודד קטש: "אנחנו מאמינים, נשחק את הכדורסל שלנו" • באואקה, האוהדים הכינו קבלת אוהדים "חמה" עם דגלי פלשתין • שליח "ישראל היום" ליוון מדווח

ווייד בולדווין נכנס לאואקה ומתקבל בשריקות בוז

רגע האמת של מכבי תל אביב מתקרב בצעדי ענק ובעוד שעות ספורות יעלו חניכיו של עודד קטש למשחק הגדול ביותר של העונה כאשר יתארחו באואקה הרועש והגועש לעיני 20 אלף אוהדים יוונים אצל פנאתינייקוס. חלק מהאוהדים כבר החלו להגיע להיכל, שצפוי להיות מלא עד אפס מקום.

אותם אוהדים אמרו כבר ביוון כי הם מתכננים קבלת פנים "חמה" לשחקני מכבי ת"א ואכן נראו דגלי פלשתין ביציעי האולטראס וברחבי האולם. בנוסף, הם קראו קריאות בוז צורמות לכל שחקן צהוב שעלה להתחמם, כולל ווייד בולדווין שעלה לפרקט בלבוש אזרחי.

דגלי פלשתין ביציעי פנאתינייקוס, צילום: תומר גבעתי

הצהובים נחתו אמש (שני) בשעת ערב באתונה לאחר שקיימו את האימון המסכם שלהם בהיכל מנורה מבטחים והבוקר קיימו באואקה את אימון הקליעות המסורתי לקראת ההתמודדות. למרות שההיסטוריה מלמדת כי מעולם בהיסטוריה של היורוליג לא ניצחה קבוצת חוץ את המשחק החמישי בסדרה, במועדון משדרים ביטחון מלא ומאמנים בכוחם לרשום הערב היסטוריה. ״ניצחנו העונה כבר פעמיים באואקה בשתי הזדמנויות שונות, אין סיבה שלא נעשה זאת פעם נוספת״, אמרו גורמים במשלחת הצהובים לאתונה בשיחה עם ״ישראל היום״.

ניסו וקולסון בחיבוק אחרי הניצחון במשחק השלישי, צילום: אודי ציטיאט

על פי החלטת המשטרה המקומית ומנימוקי ביטחון לא יורשו אוהדים צהובים לדחוף את קבוצה הערב באואקה, בניגוד לדחיפה הגדולה שקיבלו הצהובים בבלגרד. על פי הערכות, לצד 40 הכרטיסים שקיבלה הקבוצה, עוד כמה עשרות אוהדים עשויים להגיע ליוון וינסו להשיג כרטיסים דרך אוהדים מקומיים.

מאמן הצהובים עודד קטש שיתף מתחושתיו ערב התמודדות והתייחס לאווירה החמה שמצפה לו ולחניכיו הערב, כמו גם להיסטוריה המאיימת: "מן הסתם במשחק החמישי האווירה תהיה אחרת ונצטרך להתכונן אליה. לא קרה אף פעם בהיסטוריה שקבוצה חזרה לניצחון במשחק חמש בחוץ, אבל אחרי עונה מטורפת, אנחנו רוצים לעשות את זה ומאמינים. אנחנו מאמינים וחייבים להאמין. ניצחנו אותם כבר פעמיים בעונה הסדירה וגם בפלייאוף בחוץ. אנחנו צריכים להישאר ביחד ולעלות עם ביטחון. נשחק את הכדורסל שלנו״.

עודד קטש, צילום: EPA

במקביל קיימה גם פנאתינייקוס את האימון המסכם שלה לקראת ההתמודדות, שהיה פתוח לתקשורת. היוונים קיבלו בחזרה לשורותיהם את הפורוורד חואנצ׳ו הרננגומס, שהחמיץ את שלושת המשחקים האחרונים בסדרה בשל פציעה. ״הערב תסתיים לה סדרה איכותית מאוד. יש לנו את יתרון הביתיות וניצחנו הרבה משחקים גדולים העונה באואקה, כך שאני אופטימי. גם מכבי תל אביב קבוצה גדולה, וכדי לנצח נצטרך להיות בשיאו ולהוציא מעצמנו 100%", שיתף מתחושותיו מאמן פנאתינייקוס ארגין עתמאן.

שחקני פנאתינייקוס באימון, צילום: תומר גבעתי, יוון
israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות
אוהדי פנאתינייקוס מחוץ לאואקה, צילום: תומר גבעתי, בלגרד
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר