דרוש נס רפואי: פציעת ווייד בולדווין הזיזה את המטוטלת מהצד של מכבי תל אביב

הצהובים כמעט ולא סבלו מפציעות משמעותיות בעונה הרגילה ביורוליג, ואז הגיעה הפציעה של ווייד בולדווין בפלייאוף • מעמדה של פייבוריטית בסדרה, הקבוצה הפכה לאנדרוג מול פנאתינייקוס • תקדים דורון פרקינס? קשה לבנות עליו בלי יד אליהו • עכשיו השאלה היא אם עודד קטש חותם על משחק חמישי באואקה

חיובים - פודקאסט הכדורסל של "ישראל היום" - פרק 78

מכבי תל אביב נמנעה העונה באופן משמעותי מפציעות. לאחרונה אפילו פורסם שמכבי וז׳לגיריס קובנה הן הקבוצות הכי פחות פצועות ביורוליג. הקבוצות שמספר ההיעדרויות של שחקני המפתח שלהן העונה היה הכי נמוך. העניין הוא שברגעי ההכרעה הגיעה פציעה של השחקן הכי חשוב של מכבי תל אביב, פציעה שיכולה לשנות מסלול של עונה. ווייד בולדווין נפצע ברבע האחרון של משחק 1, נעדר ממשחק 2 והסיכויים שיחזור למשחקי 3 ו-4 אינם גדולים. אנחנו לא רופאים, אבל אפשר לאמר בבירור שאם פציעה כזו מתרחשת במהלך העונה, מדובר במספר שבועות בחוץ.

ניצחון החוץ של מכבי באתונה במשחק הראשון העביר את המטוטלת בסידרה לטובתה. הוא הביא לה את יתרון הביתיות והפך אותה לפיבוריטית לעלות לפיינל פור. הפציעה של בולדווין, אם אכן יושבת במשחקים הבאים, מזיזה את המטוטלת בחזרה לצד השני. במקרה הטוב מכבי כבר לא פיבוריטית, יש מצב שזה הופך אותה לאנדרדוג.

הפציעה שינתה את הסדרה.ווייד בולדווין מימין במשחק הראשון מול פנאתינייקוס, צילום: EPA

בלי בולדווין יהיה למכבי קשה, ויש מי שחושב שאפילו בלתי אפשרי לעבור את הסדרה הזו. ב-2011 מכבי עברה סדרה נגד באסקוניה למרות פציעתו של דורון פרקינס במהלכה כי היה לה את יד אליהו. עכשיו מכבי באה לשני המשחקים הבאים גם בלי האולם הביתי שלה וגם בלי השחקן הכי טוב שלה. ייתכן שזה יהיה גדול על מידותיה.

את השפעת החיסרון של הכוכב הגדול ראינו היטב במשחק 2. מכבי שמגיעה בקלות ל-90 נקודות נעצרה על 79 בלבד. קוסטאס סלוקאס נתן את המשחק הכי טוב בקריירה והרי ידוע וברור שמי שעוצר הכי טוב גארדים הוא בולדווין. מעל הכל היא חסרה מאוד את המנהיגות שלו, את היכולת להוביל במשחק כל כך חשוב ואת האופי הבלתי מתפשר שלו. לורנזו בראון, עם כל הכבוד, לא נותן את זה מספיק. תוסיפו לכך שג׳ון דיברתולומיאו, שאמור לתת דקות במקומו, לא נמצא בכושר טוב אחרי שחזר מפציעה.

עכשו נוצר כאן מצב אבסורדי. ייתכן שמה שמכבי רצתה כל כך להימנע ממנו הוא הדבר הכי טוב בשבילה בנתונים החדשים. מכבי רצתה להימנע ממשחק 5 שיהיה באתונה ורצתה לגמור את הסדרה לפני כן. היא גם היתה במצב טוב לעשות את זה. במצב הנוכחי ייתכן שהיא מייחלת למשחק חמישי בבירת יוון מכיוון שהוא יהיה ב-8 במאי ואולי עד אז בולדווין יחזור. הרבה אתגרים עברה מכבי העונה, היא התמודדה בהצלחה עם הרבה קשיים. נראה שהפציעה של בולדווין היא האתגר הגדול ביותר. אם לא יהיה כאן נס רפואי, ייתכן שהירוקים ולא הצהובים ייסעו לפיינל פור.

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות
עכשיו הם חותמים על משחק חמישי? שחקני מכבי תל אביב, צילום: EPA
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר