טייק אוויי: בהיעדר בית אמיתי, מכבי תל אביב צריכה לסגור את הסיפור בחוץ

גם אחרי עונה שלמה, האולמות בבלגרד לא הפכו למבצר כמו יד אליהו • הצהובים חייבים לנצל את הלחץ של פנאתינייקוס, להתעלם מהמלחמה הפסיכולוגית ולצאת מאתונה עם 0:2 • עם או בלי ווייד בולדווין, זה בהחלט אפשרי

ווייד בולדווין עולה לחימום באואקה וזוכה לקבל פנים חמה מאוהדי פנאתינייקוס
אחרי ש"גנבה" את הביתיות, מד הלחץ של מכבי תל אביב לקראת המשחק השני בסדרת הפלייאוף מול פנאתינייקוס צריך לעמוד על אפס. לכאורה זה משחק שהפסד בו לא אמור לעשות נזק, שהרי שני ניצחונות בבית והעסק גמור. העניין הוא שאצל מכבי העונה אין בית. בלגרד, גם אם התרגלו אליה, אינה בשום פנים ואופן הבית של הצהובים.
 
מסיבה זו, מכבי צריכה לעשות הכל כדי לנסות לנצח גם במשחק השני באתונה. אסור לה להוריד רגל מהגז. אסור שתהיה שאננות, זחיחות, יותר מדי ביטחון עצמי. אסור לשכוח שהעונה אין את יד אליהו לחזור אליו. אין את הקהל האדיר שידחוף לניצחון בסדרה. אין לקבוצה של עודד קטש את הפריבילגיה "לזרוק" משחקים. מכבי צריכה לבוא למשחק השני "אול אאוט", ואם יש הזדמנות ל-0:2 להתנפל עליה. אם באואקה יהיו הערב 20 אלף צופים, בבלגרד נראה 200.
 
גם ההיעדרות האפשרית של ווייד בולדווין הפצוע אינה תירוץ. מכבי יכולה לעשות 0:2 בלעדיו. המהפך ברבע הרביעי במשחק 1 נעשה בלעדיו. מתי אם בכלל הוא יחזור לשחק בסדרה הזאת, אנחנו לא יודעים, ולכן צריך כל מרווח ביטחון לקראת המשחקים הבאים.
 
כל הלחץ כעת הוא על פאו, שיודעת שאם לא תשווה את הסדרה הערב היא תראה את הפיינל פור בטלוויזיה. מכבי צריכה לנצל את זה. היא במצב מנטלי הפו משל היוונים, בטוחה ורגועה. סביר להניח שהמארחת תפתח את המשחק בהתנפלות גדולה. צריך לעבור את הדקות האלה כמו שמכבי עברה את דקות הפיגור במשחק 1 מבלי שנתנה לו לברוח לה.
 
ארגין עתמאן. מלחמה פסיכולוגית, צילום: אי.פי.אי
 
מכבי חייבת להיות מרוכזת בעצמה. אסור לה להיגרר למלחמה הפסיכולוגית שעושה פאו. גם מה שאמר ארגין עתאמאן במסיבת העיתונאים וגם הודעת המועדון אתמול הם נטו ניסיון לערער את הצהובים. יזכורת: עתאמאן אמר שהוא בטוח שהקבוצה שלו תהיה הפיינל פור, אם לא - יעזוב את הקבוצה. הודעת המועדון קשרה בין החלטות השופטים למצב המלחמה בה נמצאת ישראל.
 
ולצד המקצועי. מכבי עשתה הכל נכון במשחק הראשון חוץ מהסגירה של מתיאס לסור. הסנטר הצרפתי שהיה חלש בשני משחקי העונה הרגילה בין הקבוצות עשה הפעם כמעט כל מה שהוא רוצה עם 80 אחוז ל-2 נקודות. הוא היה שווה כמעט 30 נקודות - 22 שקלע ועוד 7 זריקות עונשין שהחטיא. אסור שזה יחזור על עצמו.
 
israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות
דבר אחד חשוב התברר במשחק הראשון: מכבי עמוקה יותר. בנוסף לזה עודד קטש ניהל את החילופים טוב יותר. זה הביא לכך שמכבי היתה רעננה ואנרגטית יותר ברבע האחרון. מהצד השני קוסטאס סלוקאס הכל כך מנוסה נכנע לעייפות מה שגרם לו להחטאת עונשין קריטית ואיבוד כדור.
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר