פנאתינייקוס בטענה חריגה: "השיפוט לטובת מכבי תל אביב בגלל המלחמה בישראל"

הירוקים פרסמו הודעה תוקפנית אחרי ההפסד במשחק הראשון בסדרת פלייאוף היורוליג: "יש לנו היסטוריה של 16 שנה, יותר מכמה מדינות, אז תפסיקו לזלזל במוצר. אנחנו לא חושבים על סיבה אחרת לטעויות השיפוט אתמול" • גם בתקשורת המקומית התלוננו על השיפוט ("באו לעשות נזק") וקבעו שפאו בכל זאת "עוד יכולה להיות הבוסית בסדרה" • ה"מוציא להורג של פאו" שוב הכה אותה באואקה, ואיך דווקא קרוביהם של השחקנים הירוקים הוציאו אותם מריכוז?

ווייד בולדווין עולה לחימום באואקה וזוכה לקבל פנים חמה מאוהדי פנאתינייקוס

בפנאתינייקוס לקחו קשה את ההפסד אמש (שלישי) למכבי תל אביב במשחק הראשון בסדרת פלייאוף היורוליג, עד כדי כך שפרסמו הודעה זועמת וחריגה בנוגע לשיפוט בהתמודדת. לטענתם השיפוט היה מוטה לטובת הקבוצה של עודד קטש, ואף הושפע מהמצב הבטחוני השורר בישראל.

"למרבה הצער, ברגע הכי קריטי של עונת היורוליג, ראינו מבצע ממוקד שמזכיר את ה'טבח' שנשיא היורוליג הקודם ג'ורדי ברתומיאו היה מבצע בנו במשך שנים", נכתב בהודעה, "אנחנו לא רוצים להאמין שאירועים טרגיים מסביב לעולם (ברוסיה, אוקראינה, פלשתין וישראל) יכולים להשפיע על הכדורסל. עם זאת, לצערנו, אנחנו לא חושבים על סיבה אחרת לטעויות מאתמול". יש לציין כי דימיטריוס ינאקופולוס, נשיא פאו, היה המבקר הגדול ביותר של ברתומיאו כאשר הספרדי היה בתפקיד.

"מגרש הספורט לא צריך לשמש כמקום לאיחוי פצעים וסיטואציות שאנשים עוברים, הכדורסל צריך להתרחק מזה", נכתב בהמשך ההודעה, "כשפאו משחקת ומשקיעה כסף ומאמץ ודבר כזה קורה, היא דופקת על השולחן ונלחמת עד הסוף. לפנאתינייקוס יש היסטוריה של 116 שנה, שזה יותר מכמה מדינות. תראו כבוד ותפסיקו לזלזל במוצר".

ווייד בולדווין. פנאתינייקוס בטענה חריגה, צילום: Andreas Papakonstantinou / Tourette Photography

בתקשורת היוונית נתנו כבוד למכבי תל אביב לקראת הסדרה, אך היו די בטוחים שפנאתינייקוס בכל זאת תצליח להשיג את הכרטיס לפיינל פור. לכן, הניצחון של הצהובים אמש  באואקה תפס את המקומיים לא מוכנים ועם הגב אל הקיר לקראת ההמשך. "איך השחקנים היו יכולים להישאר מרוכזים?" שאלו ביוון, אחרי שקרובים לשחקנים ולאנשי צוות בפאו כבר היו עסוקים בהזמנת חבילות לפיינל פור בברלין.

חרף ההפסד, ב"גאזטה" המקומי בטוחים שפאו עוד יכולה להיות "הבוסית של הסדרה". איך זה יקרה? "פאו צריכה לחשוב רק על ה'גמר' הבא שהוא משחק 2 בסדרה. אם תעשה זאת, היא תוריד את הרמה של מכבי ותעלה את הרמה שלה". ב"SDNA" נמתחה ביקורת רבה על שלישיית השיפוט, כאשר לטענתם השיפוט היה מוטה לטובת הצהובים: "השופטים הגיעו לעשות נזק באואקה, אי אפשר לפרש זאת אחרת. הם לא נתנו לפאו הזדמנות לשחק הגנה".

הצהובים הצליחו לחזור מפיגור דו ספרתי בדרך ל-87:91 יוקרתי, וביוון סימנו שני רגעים, ברבע השלישי, שסימנו את התפנית. תחילה עסקו בעבירה הרביעית שהשביתה את קנדריק נאן בדקות הארוכות, כאשר למעשה לכל אורך המשחק בעיית העבירות הקשתה על הגארד להיכנס לקצב. כמו כן אמרו כי מתיאס לסור החל להראות סימנים ראשונים של עייפות ברבע השלישי, "ואז שעון החול של פאו התהפך".

לורנזו בראון מול מתיאס לסור. "הוא התעייף ואז שעון החול התהפך", צילום: Andreas Papakonstantinou / Tourette Photography

עוד לפני הסדרה עסקו בצד היווני בבונזי קולסון. לפורוורד הצהוב יש יתרון משמעות במצ'אפ מול פאו כשהוא מוצב בעמדה מספר 3, וגם אתמול הירוקים לא הצליחו לעצור אותו. "המוציא להורג של פאו שוב הכבה באואקה", כתבו ביוון, "יש לפאו בעיה גדולה בהתמודדות איתו, הוא שחקן חזר שיכול לאיים גם מבחוץ וגם בפוסט".

ב"גאזטה" נזכרו בהצגות הקודמות של קולסון מול הירוקים, בדגש על המשחקים באואקה. בעונה שעברה רשם משחק שיא של 29 נקודות ב-12 מ-13 מהשדה, לצד 12 ריבאונדים, אך זה לא הספיק והירוקים ניצחו 86:88. באוקטובר האחרון, ממש בתחילת העונה, קולסון הצטיין עם 21 בניצחון 81:86 בהארכה. אתמול הוא רשם עוד משחק מצוין עם 18 נקודות, כולל כמה סלים חשובים ברבע האחרון: "הוא כבר מפתח לעצמו מסורת נגד פנאתינייקוס".

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות
בונזי קולסון. שוב התפוצץ נגד פנאתינייקוס, צילום: Andreas Papakonstantinou / Tourette Photography
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר