"לעודד קטש הגיעה עוד הזדמנות בפנאתינייקוס. הפרידה היתה טעות"

לקראת המפגש מול מאמן מכבי תל אביב, ששיחק אצל הירוקים ואף אימן אותם, עיתונאים יווניים מספרים ל"ישראל היום" על החותם שהותיר בתקופות השונות: "כשחקן הוא היה המוח והלב של הקבוצה שזכתה בגביע אירופה, וכולם זוכרים לו את זה" • ומה באשר לתקופה על הקווים: "לא השאיר רושם יוצא דופן, אך הפרידה היתה החלטה לא טובה. אם היה נשאר, היה מכניס את הפילוסופיה שלו כפי שעשה במכבי"

ג'וש ניבו בראיון בלעדי ל"ישראל היום"

סיפורו של עודד קטש שזור בקו מקביל ליריבות הספורטיבית רבת השנים בין מכבי תל אביב לפנאתינייקוס. קטש שכיכב בשורות שתי הקבוצות כשחקן, זכה בגביע אירופה עם הירוקים על חשבון הצהובים, פרש ולימים אימן בשני המועדונים, ישוב הערב (שלישי) לאואקה והפעם בתור מאמן יריב, שנתיים בלבד לאחר ששוחרר מאותו המקום בדיוק.

24 שנים חלפו מאז הביא עודד קטש את גביע אירופה לפנאתייניקוס כשחקן אך דמותו ומורשתו של שחקן עבר ממשיכה לחיות ברחובות אתונה עד היום. ״האוהדים הוותיקים והמבוגרים יותר זוכרים את קטש השחקן כמנהיג על המגרש. כשחקן הוא היה המוח והלב של הקבוצה שזכתה בגביע אירופה עבור פנאתינייקוס וכולם פה עדיין זוכרים לו את זה״, מספר העיתונאי היווני טוליס קוטאזיס מאתר הכדורסל הכדורסל המקומי ״SDNA” בשיחה עם ״ישראל היום״ ברחובות אתונה.

ביוון זוכרים בעיקר את תקופתו כשחקן. עודד קטש במדי פנאתינייקוס, צילום: Action Images

החיבור בין קטש למועדון הפאר היווני בו כיכב בעברו חודש בשנת 2021. אז הוא נקרא באמצע העונה לסייע למועדון ועזב את תפקידו בהפועל ירושלים על מנת לאמן ביורוליג. הימים היו שונים באואקה, הסגל היה נוצץ הרבה פחות וגם הציפיות. למרות הזכרונות כשחקן והעבר המרשים כמאמן, בשל הנסיבות באותם הימים קטש לא הצליח להותיר חותם יוצא דופן. ״כמאמן הוא לא השאיר רושם יוצא דופן. ביוונית אנחנו מתארים את זה - ׳לא חם ולא קר, לא שום דבר יוצא דופן׳. שלא באשמתו העונה שקטש אימן בה את פנאתיינקוס היתה עונה לא טובה בהיסטוריה של המועדון. לא היה הרבה כסף ולא היו שחקנים טובים״. כשחקן הוא הותיר רושם הרבה יותר משמעותי״, מסכם קוטאזיס.

על אף הצלחה בזירה המקומית (זכייה באליפות ובגביע היווני), קטש לא הצליח לסחוף את הקבוצה להצלחה ביורוליג ובמועדון החליטו לסיים את ההתקשרות עימו בסיום אותה העונה. בזמן אמת וביתר שאת כיום, לאחר שקטש ביסס את עצמו כאחד מטובי המאמנים ביבשת, יש מי שבטוחים כי ההחלטה של המועדון היווני הייתה שגויה. ״לאוהדי הכדורסל ביוון בכלל ולאוהדי פנאתיינקוס בפרט יש כבוד רב לעודד קטש עוד מימיו כשחקן כאן, אך גם כמאמן. אם נסתכל אחורה על תקופתו במועדון לפני כשנתיים אפשר לומר היום שלשחרר אותו מתפקידו כמאמן הקבוצה היתה טעות, זו היתה החלטה לא טובה״, משתף עיתונאי היווני כריסטוס טסטלאס מן התחושות ברחוב הספורטיבי המקומי.

״קטש זכה באליפות ובגביע היווני, זה היה הדאבל האחרון של פנאתינייקוס. אם הוא היה נשאר ובונה קבוצה הוא היה מכניס את הפילוסופיה שלו לסגל כפי שעשה במכבי, הוא לא עשה את זה כי ההנהלת המועדון קיבלה החלטה ללכת לכיוון אחר מקצועי אחר. הגיעה לו הזדמנות להישאר עוד קצת״.

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות
חוזר לאואקה, הפעם כיריב. עודד קטש, צילום: Getty Images
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר