"החיים האמיתיים הם מחוץ לאולם": מה עושה היום בראיין טולברט?

את אותו סל על הבאזר, שהביא לסגולים גביע ב-2009, אף אחד לא יישכח • שחקן העבר, שמספק שירותי סקאוטינג לקולג'ים בארצות הברית, נזכר בחיים בישראל: "היה לי טוב" • ובקסמים על הפרקט: "תמיד רציתי את הכדור ברגעים המכריעים"

חיובים - פודקאסט הכדורסל של "ישראל היום" - פרק 77
הפועל חולון לוקחת בדרך כלל את התארים שלה בסלים על הבאזר שנכנסו להיסטוריה. מאליק דיקסון עשה זאת מול מכבי תל אביב והביא אליפות, גלן רייס עשה את זה מול אותה מכבי והביא גביע. השלישי הוא בראיין טולברט שהביא לסגולים גביע ב-2009 בסל גדול בשניית הסיום מול מכבי חיפה. 
 
טולברט בן ה-49 חי היום ביוסטון, ארצות הברית. הוא לא עזב את המשחק אחרי שפרש. הוא מספק שירותי סקאוטינג לקולג'ים במסגרת חברה אותה הקים: "ללכת לאימון זה לא היה הדרך שלי. אני מעדיף לעבוד עם קולג'ים טלמצוא שם את היהלומים".
 
הגביע בחולון לא היה התואר היחידי בקריירה של טולברט. יש לו ברזומה גם תואר אירופי - גביע ספורטה עם סיינה האיטלקית. מאמנו אז היה ארגין עתאמאן אלוף אירופה פעמיים והאיש שיוביל את פנאתינייקוס מול מכבי תל אביב בפלייאוף. הוא שיחק לצידו של פטאר נאומוסקי האגדי.
 
בראיין טולברט. לא יישכחו אותו בישראל, צילום: אלן שיבר
 
טולברט הגיע לישראל ב-2004 ומלבד גיחה קצרה לאוקראינה נשאר כאן עד סוף הקריירה במשך 8 עונות. הקבוצה הראשונה שלו הייתה העולה החדשה מכבי פתח תקווה שגם ירדה ליגה בתום אותה עונה.
 
טולברט המשיך ממנה לקריירה מצויינת כשעיקר כוחו היה קליעת נקודות וגם מומחיות בכדורים אחרונים במשחקים. אותה יכולת שהביאה אותו לקלוע את סל הניצחון ההיסטורי שהביא גביע לסגולים.
 
"ידעתי שאם אני מקבל את הכדור בהתקפה האחרונה אני גם זורק אותו", אומר טולברט, "תמיד רציתי את הכדור ברגעים המכריעים. היה לי ביטחון בעצמי וידעתי שגם אם אחטיא אני אמשיך לעשות זאת".
 
שחזר לנו את רגע קליעת הסל הגדול.
 
"כאילו זה קרה אתמול, זו הרגשה שאי אפשר להסביר. כשקלעתי ידעתי שזה נגמר כי אין להם זמן להגיב. הייתה שם אווירה שאי אפשר לתאר. היה חשמל באוויר. זה הרגע הגדול בקריירה המקצוענית שלי".
 
בראיין טולברט אחרי הסל על הבאזר שהביא להפועל חולון גביע ב-2009, צילום: אלן שיבר
 
"חולון זה המועדון שהייתי הכי קשור אליו, אבל היה לי טוב בכל המועדונים בהם שיחקתי. היה לי טוב בישראל. המשפחתיות זה חלק מהתרבות הישראלית וזה מאוד קרוב לליבי. אני עדיין בקשר עם הסוכן שלי רוני לופו ועם דני פרנקו שהיה המאמן שלי בחולון בזכיה בגביע".
 
מסר שלך לאוהדי הכדורסל בישראל?
 
"ישראל עוברת תקופה קשה. תהנו כמה שיותר במגרשים, אבל תדעו שהחיים האמיתיים הם מחוץ לאולם. במגרש תצעקו נגד היריבה שלכם, אבל מיד כשהמשחק מסתיים תחזרו להיות חברים".
israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות
 
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר