העלייה של מכבי ת"א לפלייאוף היורוליג - ההישג הגדול ביותר שלה מאז הזכייה ב-2014

העובדה שאירחו את כל העונה פרט למחזור הפתיחה מחוץ לישראל, משבר הזרים סביב נושא השכר שקוצץ, והעובדה שלורנזו בראון לא היה בשיאו תקופה ארוכה שמה את ההעפלה של הצהובים לסדרה מול פנאתינייקוס בשורה אחת עם ההישגים הגדולים של המועדון • האם זה שוב יסתיים בזכייה סנסציונית?

שחקני מכבי חוגגים מול באסקוניה. צילום: EPA

העלייה של מכבי ת"א לפלייאוף היורוליג היא ההישג הגדול ביותר שלה מאז הזכייה באליפות אירופה במילאנו ב־2014, ובמידה רבה גם מזכירה אותה. בעונת 2013/14 התמודדה מכבי ת"א עם שחקנים בכירים שלא התאקלמו וכבר היו עם רגל וחצי על המטוס (טייריס רייס ואלכס טיוס), עם מאמן שלפי דיווחים היה מרחק הפסד אחד - להפועל אילת וגיא פניני - מפיטורים (דיוויד בלאט), וקבוצה שהובסה כמה פעמים והציגה כדורסל רע.

העונה הקשיים גדולים אפילו יותר. מכבי משחקת בלי אוהדיה מאז המחזור השני ומחוץ לאולמה הביתי. בתחילת המלחמה היא קיימה את כל הפעילות בבלגרד, ומאז השחקנים והצוות חיים על מזוודות. היא התמודדה עם כוכב פצוע ומתקשה (לורנזו בראון), ועם כוכב נוסף שלא שלט בעצמו (ווייד בולדווין), עם משבר הקיצוץ בשכר השחקנים (זוכרים שהיה דבר כזה?) שאיים לפרק לה את העונה, עם תבוסות לא נעימות ועם יכולת בינונית עד חלשה במשחקים רבים של העונה.

במרחק של עשור, המכנה המשותף לשתי הקבוצות הוא איך הן התמודדו עם הקשיים ויצאו מחוזקות. החבורה של 2014, הרבה בזכות העבודה המנטלית והמקצועית שעשה דיוויד בלאט, יצאה מהתקופה הרעה כשהיא מלוכדת ומאוחדת והגיעה לחודשיים האחרונים בתחושה שאף אחד לא יכול לנצח אותה.

לורנזו בראון. מי הספיד אותו?, צילום: אי.פי.אי

הניצחון האדיר על באסקוניה ביום שלישי הזכיר במידה רבה אותה עונת טראבל. אחרי כל הקשיים, האתגרים והפציעות, מכבי ת"א מגיעה למאני טיים כשהיא בשיאה ועם ביטחון אישי וקבוצתי שהיא יכולה לנצח כל קבוצה. באסקוניה היא קבוצה קשוחה שחזרה העונה מפיגורים גדולים וגם עשתה ניצחונות ענקיים, כולל לא מזמן במדריד על המוליכה ריאל, ומהשריקה פשוט לא היה לה סיכוי.

הימים שקדמו למשחק לא היו קלים כלל עבור השחקנים בצהוב, במיוחד הזרים שבהם. המתקפה האיראנית בלילה שבין שבת לראשון גרמה לחרדה ואפילו עוררה ספקות לגבי הטיסה, שבסוף יצאה - כמעט - כמתוכנן. ווייד בולדווין לא טס עם הקבוצה מסיבות ביורוקרטיות/אישיות, ודווקא היריבה נראתה מוכנה יותר, אבל גם מהקשיים הללו הצהובים יצאו חזקים ונחושים יותר למשחק הכי טוב שלהם העונה ברגע החשוב של העונה עד עכשיו.

לא בטוח שלורנזו בראון יעשה "טייריס רייס" ובחודש הקרוב יהיה השחקן הטוב באירופה, זה שאף אחד לא יכול לעצור בדרך לזכייה בגביע היוקרתי. פנאתינייקוס היא לא מילאנו, ויהיה קשה מאוד להדיח אותה כשהיא מחזיקה ביתרון הביתיות. אבל איך שלא תיגמר העונה האירופית, מדובר בהישג גדול שייזכר עוד זמן רב.

 

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר