ההחלטה הדרמטית של מנהלת הליגה לגבי הקפאת היורדות

דירקטריון המנהלת התכנס היום והגיע להחלטה משותפת לפיה המקום האחרון בליגת העל יכול שלא לרדת ליגה • הקבוצה שתסיים במקום ה-13 העונה תפגוש את המקום השני בליגה הלאומית לקרב על הכרטיס בליגה הבכירה • העולה החדשה, מכבי רמת גן, במו"מ להארכת חוזה עם שניים מכוכביה

חיובים - פודקאסט הכדורסל של "ישראל היום" - פרק 76

דירקטריון מנהלת ליגת העל בכדורסל התכנס היום (רביעי) כדי לדון בסוגיית היורדות בעונה הבאה. הבקשה הגיעה בעיקר מכיוונה של הפועל גליל עליון, שביקשה להקפיא את היורדות בעקבות הסיטואציה הקשה שבה הקבוצה נמצאת - ללא בית, בסיטואציה של מלחמה תמידית ובעייתיות בהבאת זרים לארץ. 

לפי ההחלטה שהתקבלה, הקבוצה שתסיים את העונה במקום האחרון תפגוש את הקבוצה שתסיים במקום השני בליגה הלאומית למשחק בודד על המקום בעונה הבאה בליגה הבכירה. המשמעות היא שבשנה הבאה יהיו 14 קבוצות כמתוכנן בליגת העל, כאשר הכללים בעניין תקציב המינימום ואולם עומדים בעינם. נכון להיום, הפועל גליל עליון נמצאת במקום האחרון בטבלה עם 5 ניצחונות ו-17 הפסדים, בדיוק כמו הפועל באר שבע/דימונה.

הודעת המנהלת על משחקי המבחן התקבלה בהפתעה גדולה באיגוד הכדורסל שלטענתם כלל לא עודכנו בהחלטה או לקחו חלק במגעים. הליגה הלאומית שמשוחקת העונה בלי זרים וכל כן גורסים באיגוד ובקבוצות ליגת המשנה כי מדובר בצעד לא ספורטיבי. יש לציין כי מנהלת הליגה לא מחזיקה בסמכות על ניהול הליגה הלאומית וקבוצותיה ועל כן לא ברור איזו היתכנות יש להודעתה בפועל.

לוטן אמסלם, צילום: עודד קרני

מנהלת הליגה הלאומית הגיבה באופן רשמי להודעתה של מנהלת ליגת העל וכתבה: ״שמענו את הודעת מנהלת ליגת העל. ברצוננו לשאול את הדירקטוריון הנכבד - כמה זרים יירשמו? האם מדובר במשחק בודד או בסדרה? והיכן ייערך המשחק? מנהלת הליגה הלאומית תמשיך לכבד את החלטת הנהלת איגוד הכדורסל אשר קובעת כי בתום העונה תעפלנה 2 קבוצות אל ליגת העל״.

בעניין אחר, ההצלחה המקצועית של מכבי עירוני רמת גן והפריחה של שחקניה הישראלים שמובילים אותה מורגשת היטב השנה בליגה והפכה במהרה לאחד הסיפורים המרתקים שיש בכדורסל הישראלי. במקביל להצלחה המקצועית, בעולה החדשה שכבר הבטיחה את מקומה בבית העליון לא שוקטים על השמרים וכבר מתכננים את העונה הבאה וסימנו לעצמם מספר יעדים חשובים.

מכבי רמת גן, צילום: עודד קרני

במועדון נמצאים בשבועות האחרונים במשא ומתן עם ג׳ורדן כהן ואייזאה מיילס, שניים מכוכבי הקבוצה, על הארכת חוזיהם במועדון לעונה נוספת על מנת להשאירם לצד איתי מושקוביץ׳, קנדל מקולום, אדם אריאל, יהל מלמד ובניה סרור שכבר מחזיק בחוזה לעונה הבאה, ובכך ישמרו על השלד הישראלי שהוביל את המועדון להצלחות השנה, כך נודע לראשונה ל״ישראל היום״. לצד השחקנים המאמן שמוליק ברנר יקבל בקרוב הצעה להארכת חוזה לעונה נוספת וימשיך לנווט את הספינה והמערך המקצועי במועדון.

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות

לצד ההצלחה בזירה המקומית, במועדון סימנו את ההשתתפות במפעל אירופי בכיר בעונה הבאה כקרש הקפיצה להמשך ההתקדמות המקצועית, אותו היו רוצים במועדון להשיג. במועדון מעוניינים להשתתף במפעל אירופי וסימנו לעצמם כמטרה להשתלב בליגת האלופות או ביורופקאפ.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר