פאו, ראיתם? מכבי תל אביב התפוצצה על באסקוניה ועלתה לפלייאוף היורוליג

הצהובים הציגו משחק התקפי קרוב למושלם, שמרו את הווארד על 14 נקודות בלבד ופירקו 85:113 את הספרדים במשחק הפלייאין הראשון אי פעם במפעל • בשבוע הבא: התחלת הסדרה באואקה מול פנאתינייקוס

שחקני מכבי תל אביב חוגגים את העפלה לפלייאוף היורוליג

חודשים ארוכים מפתיחת העונה חיכתה מכבי תל אביב לראות את לורנזו בראון הישן והטוב מופיע ובגדול. הערב (שלישי) במשחק החשוב ביותר שלה העונה כאשר הכרטיס המיוחל לפלייאוף עמד על הפרק במשחק של להיות או לחדול, הרכז הופיע ובגדול ובמשחקו הטוב ביותר העונה שלח את הצהובים לרבע גמר היורוליג ולסדרה מרתקת נגד פנאתינייקוס לאחר ניצחון גדול על באסקוניה 85:113.

אחת הקלישאות העתיקות ביותר בכדורסל גורסת כי שחקנים גדולים מתעלים במשחקים הגדולים וברגע השיא של העונה, על הבמה הגדולה והיוקרתית ביותר, לורנזו בראון זרח פעם נוספת ובמשחקו הטוב ביותר העונה הזכיר נשכחות והוכיח כי למרות הכל וגם בכושרו העונה עדיין מדובר באחד השחקנים הטובים במפעל.

לורנזו בראון. מי הספיד אותו?, צילום: אי.פי.אי

כאשר ישבו ראשי הנהלת היורוליג בקיץ והחליטו ליישם את שיטת הפליי-אין הם ידעו כי הדבר יוסיף מתח ועניין לליגה אך גם יעמוד את גורל העונה של מספר קבוצות על כף המאזניים במשחק אחד על כל הקופה. 33 משחקי חוץ, מלחמה ושישה חודשים ארוכים של עונה סדרה עבור עודד קטש וחניכיו התנקזו לרגע האמת וכאשר נזרק הכדור הראשון לאוויר, רק קבוצה אחת הייתה על המגרש.

הצהובים מלווים על ידי 250 אוהדים שעשו את דרכם מישראל עשו ככל העולה על רוחם במחצית הראשונה, עצרו את מלך סלי היורוליג מרקוס הווארד על 3 נקודות בלבד במחצית הראשונה, וברחו ליתרון דו ספרתי מבטיח של 22 נקודות כבר ברבע השני. 

ג'ו תומאסון עם האוהדים הצהובים, צילום: EPA
אוהדי מכבי תל אביב מחזיקים שלטים הקוראים להחזרת החטופים, צילום: EPA

לאורך השבוע לקראת ההתמודדות התמקדו ההכנות והציפיות בדו קרב הכוכבים בין ווייד בולדווין מצד אחד למרכוס הווארד מן הצד השני כאשר הציפייה הייתה שהוא זה שיכריע את גורל המשחק, אולם המחצית הראשונה הייתה כולה של בראון שעבר את הממוצע העונתי שלו כבר ברבע הראשון והתפוצץ עם 21 נקודות ו-5 שלשות שהכריעו את גורל ההתמודדות כבר במחצית הראשונה. הצהובים הציגו ערב קליעה משובח, צלפו 19 שלשות באחוזים נפלאים ושברו שיא קליעה עונתי חדש במשחק החשוב ביותר העונה.

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות

לורנזו בראון הוביל את קלעי הצהובים עם שיא עונתי של 29 נקודות, ווייד בולדווין תרם 26, בונזי קולסון הוסיף 14 משלו. בעקבות הניצחון הבטיחה מכבי תל אביב את המקום השביעי והעפילה לפלייאוף היורוליג שם תחכה לה פנאתינייקוס היוונית לסדרה של הטוב מחמישה משחקים החל מיום שלישי.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר