האמירה שפגעה בעופר ינאי: כך הוחלט לבצע את הזעזוע בהפועל תל אביב

במשך שבועיים וחצי דני פרנקו אימן את הפועל ת"א כשהוא על זמן שאול • הבעלים הפגוע עופר ינאי התאפק מאז ההדחה מאירופה, עד שהכישלון בגביע המדינה שבר את גב הגמל • כעת האדומים מכוונים לשוק המאמנים הזרים, ומקווים שעדיין יש דרך להציל את העונה - עם אליפות

תיעוד הכניסה של קרינגטון לחדר ההלבשה של הפועל תל אביב

גם אם לא אמר זאת בקולו, סביר שעם סיום משחק ההדחה מגביע המדינה, דני פרנקו ידע עמוק בפנים כי הוא ניהל את משחקו האחרון כמאמן הפועל ת"א - קבוצה שונה לחלוטין מזו שקיבל לידיו לפני שלוש שנים. היא היתה אז קבוצת האוהדים שמסתפקת במאבק על מקום בפיינל פור ובניצחון בדרבי - והיום היא נמצאת בבעלותו של עופר ינאי, שהצהיר מייד כי מטרותיו יהיו גבוהות בהרבה.

בקרב לא מעט מאנשי האדומים, ההודעה על הפרידה מפרנקו לא התקבלה בהפתעה. היו גם מי שראו במהלך צעד בלתי נמנע, כחלק מתהליך הגדילה שהקבוצה רוצה לעבור. שעון החול מעל לראשו של המאמן התהפך למעשה כבר לפני שבועיים וחצי, לאחר ההדחה המאכזבת של הקבוצה ברבע גמר היורוקאפ נגד בשיקטאש.

גורמים המעורים בפרטים ידעו לספר כי כבר אז ינאי שקל לסיים את ההתקשרות עם פרנקו, ובסביבת הבעלים היו גם מי שבדקו באותם הימים את שוק המאמנים הזרים הדליל בחיפוש אחר אלטרנטיבה. לאחר שהקבוצה חזרה לארץ, פרנקו נפגש עם בעלי הקבוצה לשיחה מתוחה, שבמהלכה הבהיר לו האחרון כי הוא מקבל את ההדחה מאירופה, אך מצפה כי הקבוצה תגיע לשני הגמרים האפשריים שנותרו לה, בגביע המדינה ובפלייאוף, ותיאבק על שני התארים - משימה שבה פרנקו נכשל בסוף.

עופר ינאי (משמאל) ורמי כהן. אחדות דעים בהנהלת הפועל תל אביב, צילום: עודד 'קרני

עבור מאמן האדומים, משחק רבע גמר הגביע מול הפועל ירושלים היה משחק של להיות או לחדול. ההחלטה על פרידה התקבלה למעשה כבר בשעות הלילה, זמן קצר לאחר ההפסד, והפכה פורמלית למחרת בצהריים. בסביבת המועדון סיפרו כי בהנהלת הקבוצה לא היו חילוקי דעות על הצורך בזעזוע כדי להצליח להתחרות על מה שנותר על המדף - תואר האליפות. גם דעת הקהל ורצון האוהדים לא נעלמו מעיני בעלי הקבוצה, שהבין שמהלך זה בלתי נמנע.

לפי גורמים, גם היחסים בין פרנקו למעסיקו לא הוסיפו למאמן נקודות זכות. זה התחיל בהדחה מאירופה, והתגבר בראיון שפרנקו נתן לאחר ההפסד לטורקים, שבו טען שכניסתו של הבעלים הוציא את המערכת מפרופורציות והעלתה את רף הציפיות לשמיים. ינאי נפגע מהדברים. כבר באותם הימים התקבלה במועדון ההחלטה להגביר את החיפושים אחר מנהל מקצועי זר, שיהיה האיש החזק ביותר בצוות המקצועי.

העונה הנוכחית, הראשונה תחת ינאי כבעלים, היתה שנת מבחן עבור פרנקו, שחוזהו עתיד היה לפוג בקיץ הקרוב. המאמן הוותיק קיבל הקיץ את הכלים לבנות קבוצה לפי ראות עיניו, וקיבל שתי החלטות שלימים התגלו כשגויות ועלו לו במשרתו: הראשונה - ההליכה העיוורת אחרי ג'ייקובן בראון הוותיק, שכמה פציעות שונות גרמו לו להחמיץ חלקים גדולים מהעונה ולבסוף הכריעו את השחקן, שסיים את העונה מוקדם הצפוי. השנייה - שחרורם של צ'ינאנו אונואקו וג'ורדן מקריי, שהיה אהוב הקהל אך המאמן לא מצא לנכון להשאירו.

דני פרנקו. ידע שזמנו קצוב, צילום: אלן שיבר
ג'ורדן מקריי וצ'ינאנו אונואקו. דחרורים מיותרים, צילום: אלן שיבר

חודשיים וחצי לסיום העונה, הפועל ת"א נמצאת בצומת דרכים. האדומים מעוניינים למנות מאמן ראשי בכיר ומכוונים רק לשוק המאמנים הזרים נכון לעכשיו, אך לא מעוניינים להביא איש מקצוע שישמש פלסטר זמני לעונה אחת. המטרה היא למנות מאמן בחוזה ארוך טווח בלבד. אם לא יימצא מאמן בפרופיל המתאים - האדומים עשויים להפקיד את המושכות בידיו של עוזר מאמן הקבוצה בשנים האחרונות, ברק לדרר, עד לסיום העונה.

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות

במועדון היו רוצים לראות את שחקן העבר של המועדון ומאמן ססארי האיטלקית כיום, ננאד מרקוביץ', חוזר לת"א, וסימנו אותו בפנקס לקראת הקיץ הקרוב. גם מועמדותו של מאמן טורק טלקום ואנאדולו אפס לשעבר, ארדם צ'אן, נבחנת על ידי הקבוצה, אך קיים חשש כי המאמן הטורקי יפחד לבוא ולעבוד בישראל בזמן המלחמה, בשל היחסים המתוחים מאוד בין שתי המדינות.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר