שחקני הפועל ומכבי בדרבי. כעת המועדונים עובדים יחד. צילום: אלן שיבר

שיתוף פעולה חריג בין מכבי תל אביב להפועל תל אביב

שתי קבוצות הכדורסל הגדולות בעיר בשילוב עם משרדי הכרטיסים הגדולים במדינה והאמנים הגדולים בארץ פועלות להקמת אולם רב תכליתי חדש שיכיל כ-20 אלף מקומות ישיבה • גורמים בעיריית ת"א ל"ישראל היום": "הנושא מדובר כבר תקופה בין הגורמים הרלוונטיים"

האם תל אביב סוף־סוף בדרך לאולם רב תכליתי חדש? שילוב יוצא דופן של הקבוצות התל אביביות, משרדי הכרטיסים הגדולים במדינה והאמנים הגדולים בארץ, יכול לקדם את הנושא וזאת נוכח היעדר האולמות בתל אביב היכולים לשמש גם להופעות וגם לתחרויות ספורטיביות.

אולם הספורט וההופעות הגדול ביותר בתל אביב הוא היכל מנורה מבטחים המכיל קצת יותר מ-10 אלפים מקומות ישיבה. עבור מכבי תל אביב בכדורסל מדובר כבר באולם קטן למדי שאינו מכיל את הביקוש הרב למשחקי הקבוצה במסגרות האירופאיות ובנוסף, מונע מהקבוצות הישראליות לקיים אירועים גדולים בתל אביב כמו לדוגמא פיינל פור היורוליג או טורנירים אירופאים גדולים אחרים.

גם הפועל תל אביב שהיכל קבוצת שלמה קטן עליה, במיוחד עכשיו נוכח הבעיות הביטחוניות באולם, רוצה לעבור ולשחק באצטדיון גדול יותר בעשור הקרוב שיתאים לתוכניות של הבעלים החדש, עופר ינאי.

הבעיה המרכזית כמובן של שתי התל אביביות הגדולות היא שלא מדובר באמת באצטדיון שבשליטתם ממש כמו רוב אולמות הספורט במדינה. נכון שמכבי ת"א הצליחה להשתלט על חלקים רחבים מהמתחם בשכונת יד אליהו, אבל עם זאת, גם היא צריכה להתאים עצמה למשחקי נבחרות, פסטיגל והופעות של אמנים גדולים, וזאת הסיבה שאל הבקשה להקמת אצטדיון חדש בתל אביב, מצטרפים גורמים נוספים.

משרדי הכרטיסים הגדולים בעיר בצוותא עם אמרגנים של זמרים שונים, מתלוננים על כך שהיכל מנורה הפך קטן מדי לאמנים הישראלים וקיימת גם דרישה לאולם גדול עבור הופעות בין לאומיות. זמרים בסדר גודל של אייל גולן או איתי לוי צריכים להופיע ארבעה ערבים רצופים בשביל לענות לביקוש הרחב מהציבור. אצטדיון של 20 אלף מקומות שמתאים לגודל של עיר כמו תל אביב, יענה על הצרכים גם של אירועים תרבותיים כמו הופעות רוק בין לאומיות או אפילו הפסטיגל ויצמצם עלויות לכל הנוגעים בדבר. נכון לעכשיו, הופעות גדולות נערכות בישראל אך ורק תחת כיפת השמיים ורק בקיץ.

עכשיו הכדור בידיים של ראש עיריית תל אביב רון חולדאי. אחרי פיאסקו בלומפילד מחוסר הגג, ואחרי שהתברר שהיכל שלמה קטן מדי ובעייתי לאירוח הופעות ולכן הוא טוב בעיקר לכנסים של חברות היי טק או לאליפויות שחמט, אצטדיון של 20 אלף מקומות בכרך הגדול בישראל, הוא כבר הכרח מיידי.

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות

גורמים בעיריית תל אביב מסרו ל"ישראל היום": "הנושא לא חדש, ומדובר כבר תקופה ארוכה בין כל הגורמים הרלוונטיים. יש כל הזמן מחשבה על ספורט בעיר, ורק עכשיו תושבי העיר מתחדשים במרכז ימי חדש ומפואר בדולפינריום".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו