צו סגירה ל-30 יום להיכל שלמה. עופר ינאי ענה לאיתמר בן גביר

מפקד מחוז תל אביב קבע כי אירועי התקיפה שהתרחשו לאחרונה באולם הובילו להחלטה, שתקפה רק לפעילותה של הפועל תל אביב • המועדון הגיב: "החלטה נגועה במניעים פוליטיים. אין שום סכנה בקיום אימונים. בין ההחלטה לבין המאבק באלימות אין כלום" • השר בן גביר: "החלטה חשובה שמעבירה מסר ברור - מי שיהיה אלים ימצא משטרה נחושה. הגיע הזמן לטיפול שורש בתופעת האלימות בספורט" • ארבעה חשודים נעצרו עד כה

צו הסגירה מודבק על דלת הכניסה להיכל שלמה. צילום: משטרת ישראל

מפקד מחוז תל אביב, ניצב פרץ עמר חתם על צו סגירה למשך 30 ימים לאולם הספורט "היכלי קבוצת שלמה" לפעילות של הפועל תל אביב. הסיבה: "לשמירה על בטחונו של הציבור", ולאור אירועי האלימות שהתרחשו בתקופה האחרונה במקום. ההחלטה הגיעה יומיים אחרי התקיפה האלימה בה חשודים כמה מאוהדי הפועל תל אביב בסיום המשחק מול הפועל חיפה. עד כה נעצרו ארבעה חשודים, כשמעצרם של שניים מהם כבר הוארך. שני העצורים הנוספים יובאו מחר לדיון בבקשה להאריך את מעצרם.

הפועל תל אביב הגיבה בהודעה רשמית: "כפי שהחליט הדירקטוריון וכפי שהודענו, הפועל תל אביב לקחה אחריות ותנקוט בכל האמצעים כדי להתמודד עם אירוע האלימות החמור שהתרחש באולם 'היכל שלמה' לאחר המשחק נגד הפועל חיפה, ובכלל זאת שורה של צעדים חריפים כנגד כל המעורבים באירוע. עם זאת, אנו סבורים כי החלטת המשטרה לסגור את האולם למשחקי ואימוני הקבוצה אינה סבירה ונגועה במניעים פוליטיים".

"לכל בר דעת ברור שאין שום סכנה בקיום אימונים של הפועל תל אביב ובכללם אימוני מחלקת הנוער. מדובר בהחלטה שבינה לבין מאבק באלימות אין כלום, ובעיקר תפגע בשחקנים, במאמנים ובהכנות המקצועיות של הקבוצה למשחקים. אנו מצפים משר הספורט להתערב בנושא באופן מיידי, וביקשנו פגישה דחופה עם היועצת המשפטית של המשטרה בטרם הגשת ערר".

אלימות בין מחנות האוהדים של הפועל תל אביב להפועל חולון בסיום המשחק בין הקבוצות // צילום: תומר גבעתי

בשימוע שנערך טרם ההחלטה נכתב כי: "בתאריך 23.3.24 התרחש אירוע אלימות חמור מאוד במתחם אולם הספורט, במסגרת משחק כדורסל בליגת העל בין הפועל תל אביב לבין הפועל חיפה. במהלך האירוע שתועד, נצפו בתום המשחק מספר אוהדים, מכים באלימות קשה אוהדים מהקבוצה היריבה, תוך שימוש במקלות, כסאות, חגורות, וחפצים שונים. במהלך האירוע פונה מהמקום אוהד שנפצע בראשו ונזקק לטיפול רפואי בבי"ח.

"האירוע אשר נוהל ע"י ניהול אזרחי וחברת אבטחה שנכחה במקום, לא נתנו מענה הולם לאירוע ולא מנעו את האלימות שהתרחשה במקום".

"אירוע זה מצטרף לאירועי אלימות נוספים שהתרחשו במקום, לאור זאת ולאחר כלל השיקולים המשפטיים ובכדי לשמור על בטחונו ושלומו של הציבור, הוחלט על סגירת המקום לאלתר".

המהומה בסיום המשחק בין הפועל תל אביב להפועל חיפה, צילום: עודד קרני

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר התייחס להחלטת מפקד מחוז תל אביב להוציא צו סגירה זמני להיכל קבוצה שלמה ואמר: ״החלטת ממ"ז ת"א ניצב פרץ עמר, על מתן צו סגירה לאצטדיון היכל שלמה כפי שהנחתי לבחון בעקבות אירועי האלימות של אוהדי הפועל ת"א — חשובה מאוד ומעבירה מסר ברור: מי שיהיה אלים במגרשים ימצא משטרה נחושה נגדו. הגיע הזמן לטיפול שורש בתופעת האלימות בספורט, אין ספק שהחלטת ממ"ז ת"א היום, היא החלטה נכונה, שמסמנת קו אדום לאותם פורעים, כאשר במקביל המשטרה ממשיכה בחקירה מאומצת. אני סמוך ובטוח על גורמי המשטרה שיתפסו את כל אותם עבריינים שכמעט ורצחו אוהד רק בגלל שאוהד קבוצה אחרת".

הבעלים של הפועל תל אביב, עופר ינאי, ענה לשר לביטחון לאומי: "הצו מונע אימונים של קבוצה תחרותית בשלבים המכריעים של העונה, אני כבר מעדכן את תומר גינת ובריאן אנגולה על המסר החשוב שלך. אה כן וגם את עשרות נערי נוער הפועל שמתאמנים שם".

צו הסגירה עליו חתמה המשטרה שעשוי למנוע מהפועל תל אביב לארח בהיכל קבוצת שלמה בחודש הקרוב לא צפוי לגרום לשינוי מהותי משום שלקבוצה נותר משחק בית אחד בלבד בחודש הקרוב (14/4 נגד מכבי רמת גן) ועל פי דרישת התובע המשמעתי של איגוד הכדורסל, אם תתקבל, כל ארבעת משחקי הבית של הקבוצה יהיו משחקי רדיוס, ועל כן לא הייתה אמורה לארח בביתה בזמן זה בפועל.

בשל החשש שצו הסגירה יפגע באירועי ספורט נוספים שאמורים להתקיים בהיכל שלמה, דוגמת גמר גביע המדינה בכדוריד, נמסר מאיגוד הכדוריד כי: "נכון לרגע זה, ובהתבסס על מסמך רשמי של המשטרה, שנשלח להיכלי הספורט בתל אביב (וגם לתקשורת) - לא קיבלנו הודעה בדבר סגירת ההיכל למשחקי גמר גביע המדינה בכדוריד, שמתוכננים להיערך שם ביום שישי (עוד ארבעה ימים). איגוד הכדוריד עומד בקשר ישיר מול מנהלי היכלי הספורט וגורמי המשטרה - ואם נתבשר על הודעה אחרת  נפרסם בדבר ההערכות, בתקווה שהמשחקים יתקיימו בהיכל הספורט כמתוכנן.

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות

"יתרה מכך, בעקבות תגובות שהתפרסמו בתקשורת מהמשטרה, נדגיש כי הכדוריד הישראלי, שמקיים לאורך שנים משחקים, כולל בינלאומיים, בהיכל שלמה באופן מופתי, ללא שום אירועים חריגים, לא צריך להיענש בגלל אותו מקרה טרגי וחמור. משחקי גמר גביע המדינה תוכננו מבעוד מועד להיערך בהיכל שלמה, וכולנו תקווה שאכן ישוחקו".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר