7 באוקטובר אחד לא הספיק לנו, כי עובדה שלא למדנו כלום

צאו מהסרט - מה שקרה אמש בהיכל קבוצת שלמה במשחק בין הפועל תל אביב להפועל חיפה לא יוביל לשום שינוי, לא בכדורסל הישראלי ולא בספורט הישראלי • המקרה הבא הוא רק עניין של זמן

אוהדי הפועל ת"א בדרייב אין. הגלגל ימשיך להסתובב. צילום: אלן שיבר

אל תעצרו את הנשימה שלכם. מה שקרה אתמול (שבת) בהיכל שלמה לא יוביל לשום שינוי, לא בכדורסל הישראלי ולא בספורט הישראלי. המקרה הבא, הוא רק עניין של זמן.

במדינה בקריסה, הספורט הוא רק המשך של כל מה שמתרחש בחוץ: שר לביטחון פנים רופס, משטרה שלא מתמודדת עם כמות מטורפת של רציחות, בתי משפט שלא מבינים כלום בספורט, חברות אבטחה שמעסיקות אנשים שלא כשירים לשום עבודה אחרת, מנהלת ליגה שאין לה מושג איך שולטים בענף, עיתונאי כדורסל שעסוקים בלספר לנו כמה זה ענף נהדר וכמובן אוהדים שרואים אלימות ביציע של חברים שלהם ומסבירים שבדיוק בשביל זה יש משטרה וחברות אבטחה.

החברה הישראלית מתדרדרת מרגע לרגע, מי ששולח את הילדים שלו למגרשי ספורט בישראל הוא בהכרח שולח את ילדיו לאזור אסון בפוטנציה. האם הייתם שולחים אותם להילולה במירון לבד? נכון, לכל קבוצה יש את הקומץ שלה ורוב הקהל נורמטיבי ובא ליהנות מחוויה ספורטיבית, אבל מי שרואה חמישה אנשים בועטים בבן אדם על הרצפה ולא מתערב, הוא שותף לפשע בדיוק באותה צורה.

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות

הסיפור הזה יגמר גג מחר-מחרתיים. בשבוע הבא שוטרים ינקמו באוהדי הפועל תל אביב חפים מפשע ויגרמו להם לנכות, אוהדי הפועל יבכו שהתקשורת לא מתייחסת לאלימות נגדם, ואז ירביצו לאוהדים מקבוצות אחרות והמעגל הזה לא ייסגר אף פעם. גם לא כשיירצח כאן אוהד. כנראה, ש-7 באוקטובר אחד לא הספיק לנו, כי עובדה שלא למדנו כלום.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר