כמה כסף פספסה הפועל תל אביב בעקבות אי העפלה לחצי גמר היורוקאפ?

האדומים הפסידו לבשיקאטש ברבע גמר המפעל והודחו מוקדם מהציפיות • במידה והיו עולים, היו מקבלים סכום נאה וככל שהיו מתקדמים, כך היו מרוויחים יותר • וגם: ההוצאות בעקבות המלחמה

שחקני הפועל תל אביב. צילום: הפועל ת"א

הפועל תל אביב סיימה אמש (רביעי) בצורה מאכזבת את העונה האירופית שלה לאחר שהפסידה לבשיקטאש הטורקית והודחה ברבע גמר היורוקאפ.

לצד האכזבה המקצועית פספסו במועדון גם מענקים כלכלים נאים שמתקבלים בהעפלה ארבע הגדולות של המפעל. כל אחד מרבע הקבוצות תקבל מענק העפלה של 150 אלף יורו. משלב זה גדל גובה תגמול לקבוצות שהגיעו לפסגה. הקבוצה שתגיע לסדרת הגמר ותפסיד תזכה לפרס ניחומים של 275 אלף יורו ואילו הזוכה שתזכה בתואר מחזיקת המפעל המכהנת תקבל את הכרטיס המיוחל ליורוליג ומענק כספי של 450 אלף יורו.

לאורך העונה במפעל צברה הפועל תל אביב מענקים בסך מצטבר של 110 אלף יורו. עבור העפלה לרבע הגמר גרפו האדומים 90 אלף יורו ועבור השתתפותם במפעל קיבלו 20 אלף יורו נוספים. בשל המלחמה והיעדר הביתיות הרווחים שגרפה הקבוצה השנה קטנים משמעותית מן ההוצאות.

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות

במפעל האירופי הספיקו הקבוצה לארח רק משחק אחד, זמן קצר לפני המלחמה, אך מיד לאחר מכן נאלצה להתחיל לנדוד. סך הכל הלכו לאיבוד הכנסות מאירוח של שמונה משחקי יורוקאפ, ולצד זאת הוכפלו ההוצאות הכרוכות במשחקי חוץ, כיוון שבפועל שיחקה 17 פעמים מעבר לים במקום תשע פעמים, כאשר גם רבע הגמר היה אמור להיות משוחק בהיכל שלמה. על פי הערכות, הזינוק המשמעותי במספר הטיסות ובתקציב הנסיעות הכללי הוביל להפסד כלכלי שנע בין 3 ל־3.5 מיליון שקלים.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר