כישלון הקונספציה: הפועל תל אביב גילתה שהיא לא מה שחשבה

האדומים הודחו ברבע גמר היורוקאפ וגילו שתהליכים אי אפשר לקצר • ההגנה לא השתפרה, ההימור על ג'ייקובן בראון שוב לא צלח, והזרים שהגיעו בקיץ לא עשו את ההבדל • גם האליפות בישראל נראית כמו חלום רחוק - ודני פרנקו יצטרך נס כדי לעמוד על הקווים גם בעונה הבאה

חיובים - פודקאסט הכדורסל של "ישראל היום" - פרק 72

אותה נקודה, אבל איזה הבדל. הפועל תל אביב הודחה ברבע גמר היורוקאפ בשתי העונות האחרונות, אבל היחס אל שתי התוצאות שונה לגמרי. בעונה שעברה זה היה הישג, העונה כישלון גדול.

הכל בהתאם לציפיות של הקבוצה. בעונה הזו הן היו גדולות. בניגוד לעונה הקודמת, האוהדים לא הסתפקו במחמאות ורצו תכלס. כיוונו שם לזכייה, היורוליג ריחף באוויר כל הזמן. אבל מסתבר שתהליכים אי אפשר לקצר, הפועל לא בנויה עדיין לרמה הבאה. העונה הזו היא שיעור בהתנהלות בעולם של ציפיות ומטרות, יש הרבה שיעורי בית.

עופר ינאי (משמאל). הכניס רוח חדשה לאדומים, צילום: עודד קרני

פרק א' במערכת הלימודים הוא הגנה. הפועל לא נבנתה כקבוצת הגנה מספיק טובה וגם לא הראתה שום גרף של שיפור במהלכה. תחרויות קליעה טובות לשלבים המוקדמים, אבל בפלייאוף שולפים ציפורניים. יש חוקים לעונה הרגילה וחוקים לפלייאוף. תארים לוקחים עם קשיחות ואגרסיביות.

הפועל ת"א של העונה היתה הדבר הכי רחוק מקשיחות. לא פעם המשחקים שלה ניראו כמו "שחק ותן לשחק". הפועל היתה קבוצת ההתקפה השנייה בטיבה במפעל, ביום בינוני היו לה 90 נקודות לפחות בקופה. אבל בעיית ההגנה הייתה כתובה על הקיר, כבר במהלך העונה נאמרה האמירה הברורה ש"בלי לשחק בצד השני של המגרש זה לא יילך".

הגנה זה גם ריבאונד - עוד נושא בו האדומים לקו בחסר. כישרון יכול לקחת אותך עד נקודה מסויימת בלבד. בשלב הבתים המוקדם הפועל נראתה הקבוצה השנייה בטיבה במפעל אחרי פריז באסקט, אבל בפועל היא אפילו לא הגיעה אל 4 הגדולות.

אקסבייר מנפורד. גם הוא לא עזר, צילום: עודד קרני

הקונספציות בהפועל היו שיש שם מספיק כישרון שיחפה על הכל, ושג'ייקובן בראון יהיה שם כדי לעשות את ההבדל. הענין הוא שהתבססות על בראון היא סוג של הימור. הקבוצה הזו היא שלו, אבל הוא מנגד לא תמיד שם בגלל בעיית הפציעות. עם בראון בריא, סביר להניח שקריסת ה-21 הפרש לא היתה מגיעה. זה בדיוק סוג השחקן שנדרש כדי לעצור את הסחף. אבל בראון לא כשיר.

חלק נוסף בבניית התיאוריות לעונה הזו היתה גם שבריאן אנגולה וקייל אלכסנדר יהיו אלו שישדרגו ויעשו את הבדל. גם התיאוריה הזו נפלה. דני פרנקו יצטרך לעשות קסמים כדי להיות מאמן הפועל ת״א בעונה הבאה. כישלון ההגנה, הפאשלה הגדולה במאני טיים, הקריסה הגדולה במהלך המשחק וחוסר היכולת להתמודד עם הציפיות בעקבות הכסף הגדול הם קודם כל על הראש של המאמן. פרנקו ידע להביא קבוצה לבאר, אבל לא ידע לשתות ממנה. האחריות היא קודם כל שלו. בשביל להוכיח אחרת הוא יצטרך לקחת אליפות. כרגע זה נראה רחוק מאוד.

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות
דני פרנקו, צילום: הפועל תל אביב
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר