מהתחלה: ג'סטין סמית' צריך להתאמץ כדי לככב שוב בסגל החדש של הפועל חולון

מאז פציעתו של הסנטר, השתלטו על הקבוצה קווין הארווי וטאג'יר מקול • מלאכת השילוב תיפול בעיקר על מאמנו עמית שרף: "זה יהיה מורכב אבל נצטרך להשתמש בכל הכלים"

ג'סטין סמית'. המעמד שלו השתנה. צילום: עודד קרני

חודש וחצי חלפו מאז נפצע ג׳סטין סמית׳, כוכבה הבלתי המעורר של הפועל חולון, ועד חזרתו הצפויה הערב למגרשים במשחק הליגה בעפולה. זה קורה רגע לפני משחק העונה של הקבוצה בליגת האלופות נגד פרומתיאס פטראס היוונית, אולם בניגוד לזמן הקצר שחלף בפרספקטיבה של עונה, בהפועל חולון הרבה השתנה וסמית׳ יחזור לקבוצה שונה בתכלית מזו אשר הכיר.



כמה השתנה בקבוצה בחודש וחצי שחלף יעיד דף הסטטיסטקה מאותו המשחק נגד מכבי תל אביב בהיכל הטוטו. רק שלושה שחקנים ששיחקו באותו המשחק שיחקו גם בניצחון הקבוצה ביום שישי נגד עירוני נס ציונה. דרו קרופורד וסי.ג׳יי האריס, שנרשמו להתמודדות מול הצהובים, לא ישחקו הערב מול הפועל עפולה, כאשר האחרון עדיין סובל מפציעה, כך גם שון דאוסון.

שחר עמיר, אחד מסיפור ההצלחה של הסגולים בחודש האחרון, כלל לא שותף נגד הצהובים ואילו קווין הארווי, שחקן חודש פברואר בליגת ווינר וטאג׳יר מקול, שיחקו באותם ימים באיטליה ואוסטרליה בהתאמה.

בעקבות החיזוקים המוצלחים שעשו במועדון בשל מכת הפציעות, גדל פתאום סגל הקבוצה שהיה קצר מאוד בתחילת העונה ל-12 שחקנים בכירים (7 זרים ו-5 ישראלים), שיכולים לעלות לפרקט ולתרום בכל רגע נתון. בליגת האלופות יכול הדבר לסייע לקבוצה, אולם עבור סמית׳ תהליך ההשתלבות וההתאקלמות המחודשת צפוי להיות מאתגר.

ג'סטין סמית'. אתגר חדש, צילום: עודד קרני

 

הפועל חולון מודל 2023 הייתה הקבוצה של ג׳סטין סמית׳, כאשר במשחק האחרון סיים כקלע המוביל והוביל את שחקני הקבוצה בכמות הזריקות מן השדה. ההצלחה המסחררת של הסנטר העונה הייתה מפתיעה אך נגרמה גם בשל החלל והריק המקצועי שהותירו אמין נואה ואמד קייבר שעזבו.

הפועל חולון מודל פברואר 2024 היא הקבוצה של קווין הארווי. שחקן הפנים האמריקני השתלב במהרה בקבוצה ולצד טאג׳יר מקול הוסיף מימד של קבלת החלטות וייצור נקודות בהתקפה שהיה חסר לקבוצה. בניגוד להאנס ואנוונין, דיאונדרה ברנס, דרו קרופורד וסי.ג׳יי האריס, לצידם שיחק סמית׳ במשחקו האחרון בליגת האלופות, צמד שחקני הרכש החדשים של הקבוצה צריכים את הכדור ביד על מנת להיות אפקטיביים במשחק ההתקפה של הקבוצה. על כן ניתן להעריך כי תפוקתו של סמית׳ עלולה לפחות, כי הוא יקבל את הכדור פחות.

"זו תמיד שאלה, איך נכון לשלב שחקן שחוזר מפציעה, בטח שעכשיו יש לנו שלושה גבוהים שהם יחסית דומים. ג׳סטין קטן מהם בגודל, אבל משחק כמו חמש ולא ארבע אז זה ידרוש מאיתנו התאמות", שיתף מתחושותיו מאמן הקבוצה עמית שרף.

"החושים של ג׳סטין למשחק הם כל כך טובים, הוא לא משחק כמו גבוה רגיל שהקבוצה צריכה לעבוד בשבילו, הוא עובד בשביל הקבוצה. אני מקווה שהתהליך יהיה חלק, אבל כל שחקן שיחזור מפציעה ייקח לו זמן ונצטרך להיות חכמים בשילוב".

עמית שרף. מלאכת השילוב של סמית' היא המשימה שלו, צילום: דני מרון
israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות

למאמן יותר קל לנהל רוטציה של 8 שחקנים וסגל חסר, אמנם אנשים משחקים יותר ממה שהם אמורים, אבל לשחקן יותר קל לשחק בביטחון שהוא יודע שאין לו מחליף ויש לו דקות מובטחות. "כאשר יחזרו הפצועים והרוטציה תגדל זה יהיה התפקיד שלי וזה יהיה מורכב אבל נצטרך להשתמש בכל הכלים וג׳סטין הוא כלי משמעותי עבורנו", סיכם שרף.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר