שמטה יתרון גדול: נבחרת ישראל הפסידה 88:79 לסלובניה

למרות פתיחה נהדרת, החבורה של אריאל בית הלחמי נכנעה במשחקה השני במוקדמות היורובאסקט • לפני ההתמודדות: תושבים מקומיים ערכו הפגנה פרו-פלשתינית

חיובים - פודקאסט הכדורסל של "ישראל היום" - פרק 69

נבחרת ישראל סיימה הערב (ראשון) את החלון הראשון במוקדמות אליפות אירופה 2025 עם הפסד חוץ לנבחרת סלובניה בתוצאה 88:79 ומאזן 1:1 לאחר שני משחקים.

לאחר ניצחון החוץ החשוב על פורטוגל בסוף השבוע עלו חניכיו של אריאל בית הלחמי על הפרקט בקופר חדים ומלאי ביטחון ובסוף הרבע הראשון לוח התוצאות המקומי הראה 8:20 לאורחים שהיממו את המארחת החזקה.

אריאל בית הלחמי, צילום: אתר פיב"א

ככל שחלפו הדקות נכנסו הסלובנים לעניינים וברבע השלישי הפכו את המשחק ועלו ליתרון דו ספרתי מבטיח עליו שמרו עד לסיום. הנבחרת הישראלית סבלה מיום קליעה רע וקלעה 5 שלשות בלבד מ-32 ניסיונות.

לאורך החודשים שקדמו לחלון המשחקים עשו באיגוד הכדורסל ובנבחרת הישראלים מאמצים לפעול לאזרוחו של קאדין קרינגטון, מהלך שלא הושלם עדיין מסיבות בירוקרטית. מן העבר השני הציגה הנבחרת הסלובנית את הסנטר המתאזרח מייק טובי שמשחק בכוכב האדום בלגרד וניפק משחק נפלא עם דאבל-דאבל של 20 נקודות ו-12 כדורים חוזרים, שהורגשו עוד יותר בהיעדרו של רומן סורקין, אחד מעוגני הנבחרת, שנעדר מן ההתמודדות בשל פציעה שספג במשחק הראשון.

ים מדר הוביל את רשימת קלעי הנבחרת עם 19 נקודות, תומר גינת הוסיף 17 משלו. למרות ההפסד נבחרת ישראל יכולה לצאת מעודדת ממאזן חצוי לאחר שני המשחקים וניצחון חוץ חשוב שהושג בפורטוגל.

ים מדר ויפתח זיו, צילום: אתר פיב"א
נועם יעקב, צילום: אתר פיב"א
יובל זוסמן, צילום: אתר פיב"א
איתי שגב,

המלחמה בעזה המשיכה להשפיע על היחס לו זוכה הנבחרת הישראלית. כמו בביקור בליסבון גם הפעם תלו קומץ מן האוהדים המקומיים דגלי פלשתין והפגנה של מספר אנשים התקיימה מחוץ לתחומי המגרש.

המחאות לא השפיעו או סיכנו את המשלחת הישראלית שלוותה באבטחה ישראלית ומקומית אל נתנו פעם נוספת תזכורת למורכבות של משחקים בצל המלחמה והיחס איתו צריכים להתמודד הספורטאים הישראלים ברחבי אירופה.

 

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות
הפגנה פרו-פלשתינית בסלובניה, צילום: ללא
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר