הגוש המעודד של הפועל ירושלים: "לא נגיע למשחק, מצפים מהקבוצה שלא תעלה לגמר"

כעס רב בקרב האוהדים בבירה, לאחר ההודעה כי הקבוצה תופיע להתמודדות מול מכבי תל אביב: "אתמול זה הם ומחר זה אנחנו" • האדומים בהודעה רשמית מוקדם יותר: "נבוא לגמר גביע ווינר כדי לנצח" • מפקד מרחב ירקון, תת ניצב איתן מנשה: "היה מודיעין על כוונה לפגוע באוטובוס, בשורה התחתונה היינו ערוכים לקיום המשחק" • הקבוצה פתחה את מכירת הכרטיסים, והתגובות זועמות: "כלב מי שקונה"

אוהדי הפועל ירושלים. הכי הרבה סוגי מנויים. צילום: דני מרון
לאחר שהפועל ירושלים הודיעה כי תעלה למשחק גמר גביע ווינר למרות אירועי הדרבי, הגוש המעודד של אוהדי הקבוצה הוציא הודעה תקיפה נגד ההחלטה.

מחאת אוהדי הפועל תל אביב מחוץ להיכל קבוצת שלמה

 
בהודעת האוהדים נכתבים: "קשה לנו לכתוב את המילים האלה אבל נתחיל מהסוף - ביום ראשון לא נגיע למשחק. מה שהיה אתמול גדול מכל מחלוקת באשר להתנהגות של קהל כזה או אחר. בשנים האחרונות מתקבלות - פעם אחר פעם - החלטות דרקוניות של המנהלת, המשטרה ושרי הספורט שכולן פוגעות באוהדים. המחאה פה לא קשורה להפועל תל אביב - היא קשורה לכולנו. 
 
"אתמול זה הם ומחר זה אנחנו. המשטרה מנסה לקחת בעלות על היציעים והספורט, לא ניתן לה. הספורט קם ונולד בשביל האוהדים ויהיה תמיד בשביל האוהדים והאוהדות. אנו מצפים מהקבוצה שלא תיקח חלק בשערורייה הזאת ושלא תעלה למשחק. אוהדים הם לא עבריינים".
 
אוהדי הפועל תל אביב מחוץ להיכל קבוצת שלמה. הדרבי שלא היה, צילום: אלן שיבר
 

עוד קודם לכן, הקבוצה מהבירה שחררה הודעה רשמית ומסרה: "הספורט שייך לאוהדים. הכדורסל שייך לאוהדים. אין ליגה בלי האוהדים, ואין מועדונים בלי האוהדים. אנחנו לא נסכים עם מציאות שבה היחס לקהלי האוהדים הוא יחס כמו אל עבריינים, ועם מצב שבו מיעוטים אלימים מחסלים את תרבות הספורט. אנחנו לא ניתן שזה יקרה לאוהדים שלנו, ואנחנו נעמוד לצד קהל אוהדים אחר שיעבור חוויות דומות.

"אנחנו כאן כדי להגיד בקול ברור: כל הגורמים המעורבים - משרד הספורט, איגוד הכדורסל, מנהלת הליגה, קבוצות, נציגי אוהדים ומשטרה - חייבים להתכנס עד שיימצא פתרון ברור שיכתיב דרך פעולה חד משמעית לטיפול באלימות בספורט בישראל. חייבת להתגבש כאן תוכנית תקיפה, פשוטה וברורה שבסופה כל אוהד וכל מועדון יידע מה המחיר שיש לשלם על אירועי אלימות.

מיעוט אלים בתוך קהלים חייב לדעת שיש מחיר לאלימות, ואילו גופי האכיפה חייבים להבין שלא תיתכן מציאות שבה היחס לאלפי אוהדים, משפחות וילדים הוא בחזקת חשודים. הפועל ירושלים תבוא לגמר גביע ווינר כדי לנצח".

 
כאוס אדיר לפני הדרבי-התל אביבי, צילום: אלן שיבר
 
מפקד מרחב ירקון, תת ניצב איתן מנשה: "בכל הערכות המצב שעשינו המנהלת הייתה שותפה איתנו. באותו יום בשעות הבוקר דיברנו על כמות השוטרים המתאימה, לקראת הצהריים התקבלו ידיעות על כוונה לפגוע באוהדים ושוטרים תוך כדי הפרת הסדר.
 
"מפקד המחוז עשה הערכת מצב כאשר גם מפכ״ל המשטרה היה חלק. לקראת השעה 15:00 החלטנו שאנחנו צריכים להיערך אחרת. היה מודיעין על כוונה לפגוע באוטובוס. יצרנו קשר עם כלל המורחקים משתי הקבוצות כדי לחתום בתחנת משטרה, לצערי לא כולם הגיעו למשטרה. הבנו שהאוהדים מגיעים בכוונה כדי להפר סדר. קיבלנו עוד עזרה, גם מכוחות מג"ב, כוח השיטור הוכפל.
 
"התכנון היה לפתוח את השערים ב-19:00 למרות שרצינו ב-18:00, אבל חברת האבטחה לא יכלה לא הייתה מוכנה. מנהלת הליגה הייתה שותפה איתנו להחלטה לדרוש תעודות זהות מהאוהדים כתנאי לכניסה למגרש.
 

"קיימתי שיח יחד עם נציגי אוהדי הקבוצה ונציג ההנהלה של הקבוצה וביקשתי מהם פתרונות מול אותם אנשים שיכולים להיכנס. התשובה שלהם הייתה שהם לא יכולים לקחת אחריות. בחוץ הייתה אווירה לא טובה, שרו שירים עם כוונה לפגוע בשוטרים. בשורה התחתונה היינו ערוכים לקיום המשחק ומה שעמד לנגד עינינו הייתה כניסה בטוחה לקהל. לקראת 20:30 אוהדי מכבי ת"א כבר היו בפנים. הפעילות לא מסתיימת באירוע הזה, יש מספר מורחקים שלא התייצבו במשטרה ואנחנו עושים פעולות כדי לאתר אותם".

בשעות הצהריים, פרסמה הפועל ירושלים על פתיחת מכירת הכרטיסים למשחק הגמר נגד מכבי תל אביב, אוהדי האדומים לא אהבו את המהלך והגיבו בחריפות: "כלב מי שקונה"

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר