דארון היליארד: "עודד קטש לא אהב אותי, זה היה 100 אחוז אישי"

אחרי עונה קשה ומתסכלת שבה כמעט לא קיבל הזדמנויות, הקלע נפרד בראיון חשוף: "עברתי תקופה קשה במכבי תל אביב, זה השפיע עליי ועל משפחתי" • על היחס שקיבל "הרגשתי לא רצוי" • ועל האוהדים: "אקח איתי את התמיכה שלהם"

היליארד. עבר תקופה קשה. צילום: עודד קרני
עונת כדורסל מגלמת בתוכה המון סיפורים, אחד הסיפורים המוזרים של העונה החולפת במכבי ת"א היה מצבו של דארון היליארד. השחקן שהגיע כשם גדול ובמעמד בכיר, לא הסתדר עם עודד קטש ומצא את עצמו כשחקן משלים וברירת מחדל. בקיץ אופציית היציאה בחוזהו מומשה, והשחקן חתם בקרשיאקה הטורקית. כעת, בראיון ראשון מאז העזיבה, היליארד מספר על העונה הקשה שעבר. "זה היה המצב הקשה והגרוע ביותר עבורי, שהשפיע עליי ועל משפחתי" אומר היליארד והתסכול נשמע בקולו. "כשאמריקאי מגיע לאירופה זה בשביל לשחק כדורסל ברמה הכי גבוהה ולהוכיח את ערכו, וזה היה מאוד קשה לעשות זאת כי במכבי לא באמת יכולתי להראות את הערך שלי ואת הסיבה שבגללה המועדון הביא אותי, אז זו הייתה חוויה לא פשוטה ובעיקר מסתכלת". מה עבר עליך באותם ימים שלא שיחקת הרבה? "זה היה מאוד קשה. אתה יודע שאתה יכול לעזור לקבוצה ולהשפיע, אם זה בלשים את הכדור בסל או פשוט להיות שם ולעזור עם הניסיון הרב שלך. הייתי מתוסכל בעיקר בגלל שידעתי שאני יכול לעזור ולשפר את הקבוצה ולא קיבלתי הזדמנות. לא הגעתי למכבי במחשבה שזו הקבוצה שלי ואני הולך להיות המנהיג הראשי שיקבל את כל הדקות ויזרוק כמה פעמים שהוא רוצה. זה לרגע לא עבר לי בראש. להיפך, הייתי שמח להיות חלק מקבוצה נהדרת. בהחלט היה לי בסדר לשחק בתפקיד מסוים ולא להיות המנהיג, אבל הבעיה העיקרית הייתה שאפילו לא היה לי תפקיד. כאילו הייתי מנותק לחלוטין מהשטף הקבוצתי ומהרוטציה. כל אוהד כדורסל ראה בבירור כבר מהמשחק הראשון ביורוליג שזה הכיוון, לכן שימוש בפציעות כתירוץ זה שטויות בעיניי ולא מחובר למציאות".
היליארד. הרבה תסכול, צילום: אלן שיבר
האם בקיץ הובטחו לך דברים לגבי מקומך בקבוצה שבפועל לא התקיימו? "השיחה הראשונה שקיבלתי הייתה מדיוויד בלאט, הוא היה הבחור שהתקשר אלינו (השחקנים) ודיבר איתנו, לאחר מכן גם עודד שוחח איתי בטלפון אבל כולם יודעים מי זה עודד, הוא לא ממש מדבר הרבה אז הייתה לנו שיחת טלפון קצרה והוא באמת לא אמר הרבה. הם לא הבטיחו לי דברים ספציפיים וגם לא באמת ביקשתי הבטחות מסוימות כי זה גם לא דבר שאני נוהג לעשות, אבל אם מעיפים מבט בשכר שקיבלתי אז לא צריך להגיד יותר מדי, הייתה לי משכורת שמייצגת מעמד של שחקן מוביל בקבוצה. מוזר שהם ישלמו למישהו את כל הכסף הזה רק כדי לאפשר לו לשחק 12 דקות במשחק, אז אם משלמים לי משכורת כזו אז כנראה שבונים עליך כבורג משמעותי. הייתה אי הבנה גדולה בין מה שציפיתי שיקרה על סמך השכר ששילמו לי בהשוואה למה שבאמת קרה". במבט לאחור, אתה מצטער או שמח שהגעת למכבי? "קשה לי לענות. אני לא יכול להגיד שאני מצטער, כי זה לא שלא רציתי להיות במועדון כמו מכבי. להיפך, לגמרי רציתי להגיע למועדון ולתל אביב, ובתחילת העונה היה לי מדהים והתחברתי מהר למועדון עד כדי כך שכבר בתקופת משחקי ההכנה ביקשתי מהסוכן שלי שיתחיל לעבוד על הארכת חוזה. הכל היה מושלם, חוץ מדבר אחד בעייתי שקלקל לי את כל החוויה בעיר".

חיובים - פודקאסט הכדורסל של "ישראל היום" - פרק 49

איך היחס שקיבלת מההנהלה והמועדון לאורך העונה? כשאנחנו מדברים על הנהלה אני יכול לחשוב בעיקר על עמי ביטון (מנהל הקבוצה, א"ג) ודיוויד בלאט. עמי תמיד היה נהדר והוא אדם מדהים שמאוד עזר לי עם כל בקשה שהייתה לי. דיוויד היה הדמות הכי חשובה במועדון עבורי בעונה החולפת, הוא היה כנה איתי, פשוט 100% אמיתי ללא מסכות. הוא תמך בי בזמנים הרעים שעברו עליי ואני מאחל לו רק טוב, בריאות והצלחה. אז אין שום דבר רע להגיד נגד המועדון שהיה נהדר. הדבר היחיד שהיה בעייתי היה המאמן שהתנהג איתי בצורה לא הוגנת במהלך כל העונה". במהלך העונה צייצת ביקורת כנגד ההתנהלות והושעית. מה באמת קרה שם? "באותו זמן הרגשתי שלא הייתי רצוי על ידי אף אחד במועדון. לא הגיע לי לקבל את ההשעיה וההתייחסות הזאת מהמועדון. אני לא יודע מה עבר לעודד בראש כשהוא עשה את זה, אני כן יודע בוודאות שזה לא הגיע מההנהלה ואפילו היו מחלוקות בנוגע לזה, אבל עודד התעקש מאוד לבצע את ההשעיה הזאת וכך בסוף קרה". "בהתחלה חשבתי שמדובר על השעיה ליום-יומיים, אבל הייתי מופתע מאוד לגלות שהחליטו להשעות אותי לשבוע שלם. כולם יודעים שאני אדם טוב ומה אני מביא לחדר ההלבשה ושאף פעם אין לי כוונות זדוניות. אם תגיד את השם שלי לעולם לא תחשוב על בעיות התנהגות או דברים מהסוג הזה, אני לא בן אדם מהסוג הזה. וכל זה מתחבר לשאלות הקודמות לגביי היחס הרע שעודד נתן לי, זאת ממש הוכחה חיה לכך שזה פשוט היה אישי ופחות מקצועי, במיוחד לאור העובדה שאנחנו פה בשביל לנצח משחקים ולקחת את מכבי הכי רחוק שאפשר אז פשוט נראה לי תמוה שהוא מעדיף להפסיד משחק ולוותר על שחקן שרק רוצה לעזור ולהיות פה בשביל הקבוצה, גם אם הוא לא אהב את הציוץ שלי אני בטוח שיש הרבה דרכים אחרות לטפל בזה ולדבר על זה מאשר להשעות אותי לשבוע שלם ולוותר עליי למשחק (מול באיירן מינכן, א"ג) שגם ככה הקבוצה הגיעה אליו עם סגל מאוד חסר". אז כבר אחרי מספר משחקים הרגשת שההחלטות לגביך לא מונעות משיקולים מקצועיים? בדיוק, ואני יודע ב100% שזה היה אך ורק אישי. כל אוהד כדורסל יודע איזה סוג שחקן אני בזכות הדברים שאני עושה על המגרש והעבר שלי ביורוליג. כאשר מתייחסים אליך כאילו אתה אפילו לא שחקן טוב בכך שאפילו בקושי משתמשים בך מהספסל, זה גורם לך להבין שאין שום קשר מקצועי לכדורסל ושמדובר על משחקי אגו".
עודד קטש. "זה היה 100% אישי", צילום: מאור אלקסלסי
אתה יכול להצביע על דוגמה אחת ספציפית שהרגשת שזה אישי? "לקראת סוף העונה כשאוסטין הולינס וג'יילן אדאמס גמרו את העונה, אז פשוט לא הייתה לו ברירה אלא להשתמש בי כי לא היו עוד שחקנים, ככה ידעתי שזה אישי כי מתי שהוא כבר היה חייב אותי אז כבר היה לי ברור שכל הזמן זה היה רק אישי. ההוכחה הנוספת היא שבפיינל פור בישראל, כאשר הוא כבר לא היה צריך אותי בעקבות מגבלת הזרים, הוא שוב חזר לקבור אותי בספסל עד סוף העונה". למה באמת לא הסתדרתם, מה קרה ביניכם? "אני לא שונא את עודד ולא חושב שהוא בן אדם רע. מחוץ למגרש אנחנו בערך אותו סוג של בן אדם, שנינו שקטים וצנועים, אבל אין ספק שהוא לא אהב אותי בכלל. אני לא בטוח איפה זה התחיל, אבל אני זוכר שהיה לי שיחה איתו אחרי המשחק הראשון נגד ז'לגיריס קובנה והוא אמר לי שמשום מה הוא לא בטח בי וסמך עליי על המגרש. אני לא יודע מאיזו סיבה, צריך לשאול אותו. מבחינתי אין ספק שזה היה רק אישי. מחוץ למגרש הוא בסך הכל בן אדם טוב אבל על המגרש מסיבה כלשהי הוא לא ממש הסתדר איתי והתחבר אליי וזה גרם לבעיות ביחסים בינינו".
היליארד. לא ראה הרבה פרקט, צילום: עודד קרני
ניסית לדבר איתו וליישר את ההדורים? "זה אולי היה החלק הקשה ביותר בכל הסיטואציה הזאת. כל פעם מחדש הייתי מגיע לעודד ומנסה לדבר איתו על הסיטואציה ואף פעם הוא לא נתן לי סיבות ממשיות ללמה הוא לא נותן לי לשחק כמו אתה צריך להשתפר בהגנה או משהו אחר". האם במהלך העונה חשבת לפוצץ הכל ולבקש לעזוב או שהמחשבה הזאת לא עברה לך בראש? "לא, מעולם לא עלה לי בראש פשוט לוותר. זאת לא הדרך שבה אני מתנהל בסיטואציות כאלה, הסוכן שלי חשב על לעזוב למקום אחר והציע לי כמה פעמים במהלך העונה לחשוב על כך אבל אף פעם לא באמת חשבתי על זה". אם היית מקבל יותר קרדיט, מכבי הייתה יכולה להגיע לפיינל פור? "אין לי ספק בכלל, היו המון מצבים שהייתי יכול לתרום ולתת את החלק שלי לקבוצה ופשוט לא קיבלתי הזדמנויות. אני לא חושב שהייתי החתיכה החסרה או השחקן שמשנה הכל, אבל כן הייתה לנו קבוצה נהדרת שמסוגלת להגיע לפיינל פור כבר בשנה הראשונה ביחד ולהמשיך ככה גם עוד מספר שנים קדימה".
היליארד במונאקו. היה יכול לעזור בקרב על הפיינל פור, צילום: AFP
במהלך הקיץ אנשי מכבי התלבטו את מי מהזרים להשאיר לעונה נוספת, אך ברגע האחרון החליטו לסיים את ההתקשרות עם אלכס פוית'רס, ג'רל מרטין והיליארד. האחרון מגלה שלגביו כלל לא היתה התלבטות. פורסם שהציעו לפוית'רס לקצץ בשכר ולהישאר, האם גם אליך מכבי באו בהצעה כזאת? "אני שוחחתי עם אלכס על כך ואמרתי לו לא להסכים לזה. זה פשוט משוגע. לי לא הציעו דבר כזה ואני גם שמח שלא באו אליי עם הצעה כזאת כי לעולם לא הייתי מסכים. לדעתי עודד בכלל לא רצה אותי, אז היה ברור להם מתחילת הקיץ שהם לא ממשיכים איתי לא בגלל שכר אלא בשל העובדה שהוא בכלל לא אהב אותי. עם שחקנים אחרים אולי היה דיבור, אבל איתי לא. זה פשוט ברור כשמש שעודד פשוט לא רוצה אותי בקבוצה". אחרי חמש עונות כשחקן יורוליג בכיר, חתמת בקרשיאקה שמשחקת בליגת האלופות. מה דעתך על המעבר? "מן הסתם שלעשות מעבר כזה זה משפיל. כמובן שאני לא מזלזל בקרשיאקה או בליגת האלופות, הכוונה שלי היא שכאשר אתה ביורוליג למשך חמש שנים אז אתה מצפה גם להמשיך ביורוליג לעונה נוספת וזה ממש כאב לי ותסכל אותי כי זה פשוט לא היה בשליטתי. אני בטוח שאם הייתי מקבל דקות משחק ואת הבמה שהייתי ראוי לה בעונה החולפת, אז הכל היה מסתדר וסביר להניח שהייתי ממשיך במכבי ת"א, אבל דברים כאלה קורים".
פויטרס. "אמרתי לו לא להסכים לקיצוץ בשכר", צילום: אלן שיבר
לסיום, מה יש לך להגיד לאוהדי מכבי? "אקח איתי לתמיד את התמיכה והאהבה שהראיתם לי במהלך כל העונה. למרות כל הקשיים שעברתי הם תמיד תמכו בי. 'גייט 11' אתם מדהימים ולנצח תישארו בלב שלי. אוהדים קצת משוגעים (במובן הטוב של המילה) והכי טובים באירופה".
israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות
אוהדי מכבי תל אביב. תמכו כל הזמן, צילום: אלן שיבר
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר