האם ישראל קיבלה את העולה הגבוה ביותר אי פעם? הכירו את ארטיום זבלין

הכדורסלן ששיחק חמש שנים בצסק"א מוסקבה ובשנים האחרונות שיחק בקבוצת פארמה ובקאזאן הרוסיות בתפקיד סנטר עשוי להצטרף לאחת הקבוצות בארץ הקודש

זלבין. צילום: משרד העלייה והקליטה

משרד העלייה והקליטה קלט לפני יומיים עולה המתנשא לגובה של 2.15 מטרים. בסניף המשרד בנתב"ג הופתעו לראות בחור שכמעט מגרד את התקרה. אז הכירו את ארטיום זבלין, בן 35, שעלה מרוסיה וזכה למעמד עולה. ארטיום הוא כדורסלן רוסי שעשוי להיקלט בארץ באחת הקבוצות בארץ הקודש, והסוכן שלו נמצא במשא ומתן מתקדם בנושא שילובו בכדורסל הישראלי.

זבלין שיחק בין היתר בצסק"א מוסקבה במשך חמש שנים, ונמנה עם שחקניה הבולטים של הקבוצה. בשנים האחרונות שיחק בקבוצת פארמה ועד לרגע עלייתו הוא היה שחקנה של קבוצת אוניקס קאזאן הרוסית, בתפקיד סנטר.

קבוצתו הנוכחית של ארטיום זכתה השנה לראשונה בתולדותיה באליפות ליגת ה-VTB ובשנת 2021 ניצחה את מכבי תל אביב 74:85. במשרד העלייה והקליטה אמרו כי הם גאים על הצטרפותו של ארטיום ל-25,500 העולים שעלו מרחבי העולם מתחילת השנה ועד היום.

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות

מנכ"ל משרד העלייה והקליטה עו״ד אביחי כהנא אמר ל"ישראל היום": ״אני מברך את ארטיום בברכת ברוך העולה לארץ. אין ספק שארטיום מביא את העלייה לגבהים חדשים. משרד העלייה והקליטה שמח לקלוט את כלל העולים בישראל זה 75 שנה. העולים הם חלק מבוניה של החברה הישראלית בשלל תחומים, ובהם גם הספורט הישראלי".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר