איחור אופנתי: בונזי קולסון הוא הלב של מכבי תל אביב

חוסר ניסיון ביורוליג, מעמד חדש וייעוד מקצועי שונה גרמו להתאקלמות איטית מהרצוי של בונזי קולסון במכבי ת"א • הערב הוא יעלה לדרבי מול הפועל מחובר יותר, קולע הרבה יותר ובעיקר בטוח בעצמו: "לא צריך לשקוע במחשבות על המצב שלי, אלא פשוט לעבוד קשה"

קולסון מחוייך. מצא את מקומו , צילום: אלן שיבר

לאחר עונה מאכזבת מבחינתה שהסתיימה ללא תואר, מכבי ת"א עשתה בקיץ האחרון חושבים, והלכה על פירוק והרכבה מחדש. לצד החתמתו של עודד קטש, כל הזרים ללא יוצא מן הכלל עזבו, וסוללת זרים חדשים ונוצצים נחתה בהיכל מנורה מבטחים.

בשנים האחרונות הלכו במועדון על זרים מנוסים לצד צעירים ופחות מוכרים באופן יחסי בקו האחורי, אך גם כאלה שיהיו עשויים לבצע את קפיצת המדרגה בעתיד, כמו כריס ג'ונס וקינאן אוואנס. הקיץ החליטו הצהובים לשנות מגמה וללכת על המוכר והידוע, עם החתמת שישה זרים מנוסים בעלי ניסיון יורוליג מוכח.

בעמדת הסמול פורוורד הלכו במכבי בכיוון שונה, והחליטו להמר על בונזי קולסון, בצעד שטומן בחובו כוח אש התקפי מרשים ומגון, אך גם חוסר ניסיון ביורוליג. אם בתחילת הדרך חששו הצהובים מהשתלבותו של הפורוורד, שלא שיחק מעולם במפעל הבכיר של היבשת, כיום באמצע העונה, לאחר פציעתו של לורנזו בראון בסוף השבוע, גדלה עוד יותר חשיבותו של קולסון עבור קטש.

תחילת הדרך לא היתה פשוטה עבור האמריקני, שהתרגל למעמד חדש בקריירה ולתפקיד שונה שמייעדים לו על המגרש. קולסון, שהיה לאורך הקריירה שלו סקורר ושחקן מרכזי בקבוצותיו, הפך בסגל הרחב של הצהובים ובשיטה של מאמנו, שמקדשת את מובילי הכדור והגארדים בשיטת ה"פיק אנד רול", לשחקן משלים שמרוויח את לחמו ממהלכי אנרגיה ורצון בהתקפה והקרבה בהגנה. זהו תחום שבעבר היה נקודת התורפה שלו, כשדווקא השימוש ההתקפי בו היה מצומצם מאוד.

קולסון. מפוית'רס יצא מתוק, צילום: אלן שיבר

"מודע לזה שיש רוטציה"

"אני לא צריך לשקוע במחשבות על המצב שלי, אלא פשוט לעבוד קשה ולהיות מוכן לעלות לשחק ברגע שהמאמן צריך אותי. בין אם זה בהגנה או בהתקפה, אני צריך להמשיך לשחק את המשחק שלי כפי שאני יודע, לקלוע את השלשות החופשיות, לשמור על כמה עמדות בהגנה ולהיות הכי טוב שאני יכול בתפקיד שנותנים לי", אמר קולסון באותם ימים.

הפורוורד שנחת ביד אליהו לאחר עונות שיא בקרשיאקה הטורקית ולפניה בשטרסבורג הצרפתית, היה שחקן מרכזי בשתי המדינות ואף נבחר בעונה שחלפה ל־MVP של העונה בליגת האלופות של פיב"א, כך שמיעוט הדקות והייעוד היו חדשים עבורו, מאז עזב את ה־NBA, אך קולסון נשאר ממוקד וחיכה להזדמנות.

"אני לא מתעצבן מזה שאני לא משחק, אני מודע לזה שבקבוצת יורוליג יש רוטציה רבה וכולם מוכשרים, לכן אני כל הזמן מנסה למצוא את הדברים שאני יכול לעשות ושאחרים לא עושים, דברים שישאירו אותי על המגרש. אני מנסה להיות הכי טוב בתפקיד שלי, ואם אני לא משחק, אהיה הכי טוב בלעזור מהספסל ולעודד את החברים שלי", שיתף קולסון.

קולסון. קטש מצא את הנוסחה להוציא ממנו את המיטב, צילום: אלן שיבר

מפוית'רס יצא מתוק

נקודת המפנה עבור קולסון הגיעה עם השבתתו של אלכס פוית'רס שנפצע בידו, עבר ניתוח וסיים את העונה. הדקות שהתפנו והמחליף שלא הגיע באותה הנקודה אפשרו לפורוורד לקבל הזדמנות גדולה, והוא השתלט עליה בשתי ידיים והציג שיפור מרשים משבוע לשבוע.

גם הסטטיסטיקה היבשה ביורוליג מראה באופן בולט את השיפור החד של קולסון. אם ב־11 המחזורים הראשונים עד פציעתו של פוית'רס קלע קולסון 4 פעמים בלבד סכום דו־ספרתי של נקודות במשחק, בתשעת המשחקים העוקבים ללא שחקן־הפנים הפצוע, קלע בונזי 7 פעמים בספרות כפולות והפך לשחקן השלישי בחשיבותו ברוטציה של קטש, תוך שהוא שובר פעמיים באותו שבוע את שיא הקריירה שלו ביורוליג ומעמיד אותו על 29 נקודות.

ממוצע הנקודות שלו עמד על 8.7 למשחק ב־11 המשחקים הראשונים עד פציעתו של פוית'רס, ובתשעת המשחקים העוקבים לאחר שנפצע חברו לקבוצה שיפר בונזי את מספריו ל־12.3 נקודות בממוצע למשחק, עלייה של 41%, כשגם ממוצע הדקות זינק מ־22 ל־25 אחרי הפציעה.

"אני מרגיש הרבה יותר בנוח עם התפקיד שלי בקבוצה היום, למדתי לקבל אותו ולנסות להשתפר בו", סיפר קולסון בשיחה עם "ישראל היום" לאחר ניצחון הבית על אלבה ברלין בשבוע שעבר. "אני לומד מחבריי לקבוצה ומנסה להיות הכי מקצועי במה שאני עושה. אין לי ספק שהשתפרתי מאז פתיחת העונה, אני מרגיש את השיפור ומנסה להיות עקבי כמה שיותר. אני מרגיש שונה מאשר בפתיחת העונה ובטוח בעצמי הרבה יותר".

פציעתו המצערת של פוית'רס גרמה לקולסון להמציא את עצמו מחדש באמצע העונה ולפרוח מחדש במדים הצהובים. הערב בהיכל קבוצת שלמה בדרבי, ובשל היעדרו של לורנזו בראון, יצפה ממנו קטש להמשיך את גרף השיפור מהחודש האחרון.

 

 

 

 

 

 

 

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר