פרסום ראשון: מכבי תל אביב תנסה לצרף את סילבן פרנסיסקו בקיץ

הצהובים סימנו את הגארד של פריסטרי היוונית שמככב העונה בליגת האלופות • עודד קטש לאחר ההעפלה לחצי גמר הגביע על חשבון בני הרצליה: "צריך להגיע לזריקות כמה שיותר נכונות ופנויות ועשינו את זה" • רפי מנקו, שנבחר למצטיין: "יש הרבה שחקנים טובים בסגל, אני מוכן לתרום כמה דקות ביורוליג ו-20 בליגה"

סילבן פרנסיסקו. מכבי תל אביב בעקבותיו, צילום: אתר פיב"א

מכבי תל אביב גברה אתמול (שני) ללא קושי 89:105 על בני הרצליה בהיכל מנורה מבטחים ולקחה את הכרטיס הרביעי והאחרון למעמד חצי גמר גביע המדינה, בעזרת משחק נהדר של רפי מנקו שהוליך את רשימת קלעי הצהובים עם 17 נקודות.

שלושה ימים לאחר ההפסד הכואב ביוון לפנאתינייקוס במסגרת היורוליג, הצהובים חזרו לזירה המקומית ולמשחק על כל הקופה במסגרת הגביע, ולא התקשו לגבור על מחזיקת הגביע נטולת כריס באב בדרך לשלב הבא, במשחק שהיה חד צדדי במשך דקות ארוכות.

"אני פחות מרוצה מהרבע הראשון, אבל מתחילת הרבע השני עשינו את הדברים יותר נכון", ציין עודד קטש בסיום. "קלענו באחוזים טובים ובסך הכל אני מרוצה. זה מה שההגנה של הרצליה מאפשרת, צריך להגיע לזריקות כמה שיותר נכונות ופנויות ועשינו את זה, היו כמה התקפות ממש טובות. בחירת הזריקות שלנו הייתה טובה", התייחס קטש לערב הקליעה יוצא הדופן של קבוצתו מחוץ לקשת עם 16 שלשות ב-59%.

מחזיקת הגביע התקשתה למצוא פתרונות הגנתיים להתקפה הצהובה וספגה 59 נקודות כבר במחצית. במחצית השנייה ניצל קטש את הסיטואציה לתת דקות גם לשחקנים נוספים שלא שותפו במסגרת היורוליג בסוף השבוע, וקיבל 17 נקודות (5 שלשות) מרפי מנקו שהוביל חמישה קלעים בספרות כפולות, במשחקו הטוב ביותר במדים הצהובים.

קטש. טיול קליל בהיכל, צילום: אלן שיבר

מנקו, שנבחר לשחקן המצטיין של המשחק שיתף מתחושותיו בסיום: "המשחק הלך לכיוון שלנו ברגע שהתחלנו להרים את ההגנה, היא מפתח בשבילנו. חילופי סלים לא טובים לנו, אני שמח שהצלחנו להדק את ההגנה ולברוח. כושר הקליעה שלי התפספס בתחילת העונה, אני שמח שהלך טוב. התפקיד שלי זה באמת להמשיך בכל אימון ומשחק ולהיות הכי טוב שאני יכול. יש הרבה שחקנים טובים בסגל, אני מוכן לתרום כמה דקות ביורוליג ו-20 בליגה".

במועדון לא לקחו את הניצחון כמובן מאליו וידעו כי המשחק מול הרצליה עלול להיות מוקש. "אני יודע שבמכבי תל אביב כל ניצחון, אפילו כל תואר בזירה המקומית זו הרגשה של הקלה ופחות שמחה, אבל אני לא חושב שאנחנו צריכים לקחת דברים כמובן מאליו, אנחנו צריכים להיות שמחים ממה שעשינו במשחק", הוסף קטש והחמיא לצמד שחקניו הישראלים.

רפי מנקו. שם שצריך אותו, צילום: אלן שיבר

"הסיטואציה של ג'ייק כהן ורפי מנקו שונה, ג'ייק יותר מעורב מאז שאלכס נפצע. נכון שרפי מקבל פחות דקות באירופה, אבל אני מאוד אוהב איך שהוא מכיל את זה ומתנהל. אני מאוד שמח בשבילו על הדרך, יכול להיות שגם באירופה אנחנו נצטרך להשתמש בו יותר".

כעת יחלו הצהובים בהכנות למשחק הבא במסגרת היורוליג שייערך כבר בעוד כיומיים, אז תתארח אלבה ברלין בהיכל. אולם במקביל להתמודדות במועדון כבר יש מי שחושבים ומתחילים להיערך מקצועית לעונה הבא. במועדון סימנו בפנקסים את הרכז הצרפתי סילבן פרנסיסקו וינסו לצרפו בקיץ, כך נודע לראשונה ל"ישראל היום".

פרנסיסקו (25, 1.86 מ'), שחקנה של פריסטרי היוונית ונבחרת צרפת, בולט השנה במסגרת ליגת האלופות, שם רושם ממוצעים מרשימים של 15.9 נקודות, 5.4 אסיסטים ו-2.3 כדורים חוזרים, תחת הדרכתו של שחקן העבר ואסיליס ספאנוליס.

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות

כזכור, הגארד הוזכר כמועמד לצהובים שחשקו בשרותיו עוד במהלך הקיץ הנוכחי, כאשר העונה הוא נמצא תחת מעקב מתמיד של אנשי המועדון שסימנו אותו כאופציה מרכזית לחיזוק. על פי גורמים שמעורים בפרטים המאבק על שירותיו לא צפוי להיות פשוט משום שגם ולנסיה הספרדית בתמונה ומעוניינת בשחקן.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר