גל מקל פרש מכדורסל: "הגשמתי את כל מה שחלמתי עליו"

הרכז, שהפך לישראלי השני ב-NBA, ואחד מעמודי התווך של נבחרת ישראל בשנים האחרונות, בישר דומע על סוף דרכו על המגרש • "מאז שאבא שלי שם לי את הכדור הכתום הזה ביד בגיל 3 לא עזבתי אותו""

מקל מזיל דמעה. " לא יכול לתת יותר למשחק", צילום: אלן שיבר
אחת מקריירות הכדורסל הגדולות של שחקן ישראלי הגיעה היום (רביעי) לסיומה, כאשר גל מקל הודיע באופן רשמי על פרישה ממשחק פעיל במסיבת עיתונאים חגיגית בתל אביב.
מקל. סוף הדרך, צילום: אלן שיבר
 
גל מקל פתח את דבריו ואמר: "תודה לכולם שבאתם, זה יום מרגש בשבילי ובשביל המשפחה. יש ביום הזה הרבה הכרת תודה וסיפוק אך גם עצב כי החלטתי לסיים פרק שהוא אהבת חיים בשבילי - לשחק כדורסל. מאז שאבא שלי שם לי את הכדור הכתום הזה ביד בגיל 3 לא עזבתי אותו".
 
מקל המשיך: "הכדור הזה נתן לי רגעי אושר ומשפחה מסביב לעולם. אני אוהב ומעריך כל דבר שעברתי בדרך. כל הרגעים שעברתי יצרו את המסע המדהים הזה. הגשמתי כל מה שחלמתי לעשות. כדורסל יקר, אני נפרד ממך היום בצורה מקצוענית אבל תהיה בטוח שאני אמשיך להנות ממך באולמות או מול הטלוויזיה".
מקל והמשפחה, צילום: אלן שיבר
 
״תמיד נתתי למשחק כל מה שהיה לי ולמרות זאת תמיד הרגשתי שיכולתי לתת יותר. אני מרגיש כרגע שאני לא יכול יותר לתת למשחק הזה את כל כולי ולכן אני יודע שזה הרגע הנכון בשבילי להגיד תודה. השתדלתי ללמוד מכל מקום שהייתי ולכל אחד אני אומר תודה, תודה לכל השחקנים, המאמנים, האוהדים ומי שלקח חלק בתהליך. תודה ענקית לנבחרת שהיא בית בשבילי מגיל 15".
 
מקל לצד אשתו. הכדורסל נתן לו גם רגעי משפחה, צילום: אלן שיבר
 

לקראת הסיום אמר מקל: "אבא, תודה ששמת לי את הכדור ביד והתחלת איתי את התהליך. עשינו את זה. לא חששתי מהיום הזה, הוא עבר לי בראש. עוד לפני אליפות אירופה היו לי קשיים בדרך ולמרות זאת הצלחתי להגיע לנבחרת ישראל".

"אני 90% שמח. אני רוצה להישאר קרוב למשחק הזה. חוויתי את הכל ולעבוד עם שחקנים צעירים זו חובה בשבילי. אני רוצה לעזור ולתת לענף הזה בחזרה כמה שיותר".

מקל. נפרד מהכדורסל, צילום: אלן שיבר
 

מקל, ששיחק במהלך הקריירה בשלל קבוצות באירופה ובארץ, ואף הפך לשחקן הישראלי השני ששיחק ב-NBA במדי דאלאס מאבריקס וניו אורלינס פליקנס, פורש ממשחק פעיל בגיל 34 - לאחר ששיחק עם נבחרת ישראל בקמפיין האחרון ביורובאסקט. 

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות

קבוצתו האחרונה של הרכז הוותיק הייתה אנדורה הספרדית, ממנה שוחרר באפריל האחרון לאחר חצי שנה בשל סיבות אישיות.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר