הכל בראש: דירוג המאמנים בליגת העל בכדורסל

יותר מכל אחד אחר, יהיו אלה 12 המוחות על הקווים, שיקבעו את פניה של העונה הקרובה בליגת העל • עם זר אחד מסקרן שהגיע, וכמה ישראלים ותיקים ששבו אחרי היעדרויות קצרות, כותבי "ישראל היום" מדרגים את מאמני ליגת העל

קטש. מחפש זהות, צילום: אודי ציטיאט

1. עודד קטש – מכבי ת"א
אחרי עונה של הפסקה מאימון, הישראלי המוערך חוזר לקדמת הבמה, ועוד במכבי ת״א. זוכה לקרדיט על ההצלחה שלו עם הנבחרת הלאומית, הפועל ירושלים וגם על קדנציה מוצלחת בפנאתנייקוס. שנת מבחן גדולה, שתקבע לאן תלך קריירת האימון של מי שנחשב לאחד הכדורסלנים הטובים שהיו כאן. אך כמו שכולנו יודעים, ביד אליהו זה אף פעם לא קל.

2. אלכסנדר דז׳יקיץ׳ – הפועל ירושלים
מאז נחת בישראל זוכה המאמן הסרבי החדש של הפועל ירושלים ללא מעט שבחים על האופי והמקצועיות שלו, הבעלים אייל חומסקי כבר הצהיר שמדובר ב״מאמן הטוב בליגה״, ואכן הוא מגיע לבירה עם הרבה ניסיון, וציפיות גדולות להוביל את המועדון להצלחות. יש ספקות לגבי איכות הקבוצה שבנה, ואם יוביל אותה למעלה יזכה להרבה כבוד.

אלכסנדר דז׳יקיץ׳ מוצג בהפועל ירושלים, צילום: אודי ציטיאט

3. אורן אהרוני – בני הרצליה
המניה של אהרוני עלתה המון במהלך העונה האחרונה בזכות ההצלחה הגדולה עם בני הרצליה, ולאחר מכן עם נבחרת העתודה בקיץ האחרון. הוכיח שהוא מאמן יצירתי מאוד, ואחד שיודע להתמודד מעולה עם שינויים במהלך הדרך. יקבל הרבה יותר קרדיט מעתה והלאה.

אורן אהרוני בטירוף על הקווים, הערב, צילום: ליגת האלופות של פיב"א

4. אריאל בית הלחמי – הפועל אילת
זוכה להערכה רבה בקרב אנשי המקצוע בארץ הרבה בזכות הישגי הענק שלו עם נבחרת העתודה, ואף הוזכר לאחרונה כמועמד לאימון נבחרת ישראל. אחרי עונה פחות טובה עם הפועל אילת שלא הגיעה לפלייאוף בליגה, המאמן בן ה-56 ינסה לתקן.

בית הלחמי,

5. דני פרנקו – הפועל ת"א
אחד המאמנים המנוסים בליגה, וגם מי שהצליח להוביל קבוצה לאליפות. בהפועל תל אביב מאמינים שהוא יכול להוביל את הקבוצה לקפיצת המדרגה, והחתימו אותו על חוזה ארוך. עם הסגל שיש לו השנה – בדרייב אין תולים בו תקוות גדולות וזו שנת מבחן עבורו.

דני פרנקו, צילום: עודד קרני

6. גיא גודס – הפועל חולון
אחרי שהוביל את הפועל חולון לאליפות, קיץ מוצלח עם הנבחרת הלאומית היה מייצב אותו כמאמן הבכיר במדינה – וגם מסדר לו את המקום הראשון ברשימה. אך הכישלון באליפות אירופה, יחד עם פתיחת העונה הרעה במכבי ראשל"צ העלו אצלנו שאלות לגבי יכולותיו כמאמן. ועדיין, מדובר באחד המאמנים המנוסים והמצליחים בליגה ועונה טובה ודאי תחזיר אותו למקומו הטבעי.

גיא גודס, צילום: עודד קרני

7. אלעד חסין – עירוני נס ציונה
אחרי עוד עונה מוצלחת עם הפועל חיפה, וקיץ טוב עם נבחרת הנוער, חסין עושה את המעבר לעירוני נס ציונה. בנה לעצמו שם של מאמן איכותי ולגיטימי לליגה הבכירה, ועכשיו כשהוא רק בן 42, יכול לעשות את הקפיצה עם קבוצתו החדשה.

אלעד חסין. ממשיך קדימה, צילום: מאור אלקסלסי

8. שרון דרוקר – הפועל חיפה
חוזר לאמן בליגת העל אחרי הפסקה של שנה אחת. יש לו המון ניסיון בארץ וגם בחו"ל ולאף אחד אין ספק לגבי היכולת המקצועית שלו, אך בשנים האחרונות הוא לא הצליח בארץ.

שרון דרוקר. חיזוק משמעותי, צילום: אלן שיבר

9. רמי הדר – הפועל גלבוע/גליל
התפטר מתפקידו בהפועל ב"ש בשנה שעברה בצורה מפתיעה בתחילת העונה, ומונה למאמן גלבוע/גליל ע"י עודד קטש שעזב מיד אחר כך. הצליח לייצב את המועדון הדרומי בליגת העל, ומגיע לו על כך קרדיט.

רמי הדר., צילום: עודד קרני

10. ברק פלג – הפועל גליל עליון
למרות ההצלחה הגדולה שלו עם הפועל גליל עליון בעונה החולפת, עדיין מדובר באחד מאנשי המקצוע הצעירים וחסרי הניסיון בליגה הבכירה. עונה נוספת מוצלחת, ולאף אחד כבר לא יהיה ספק ביכולותיו.

ברק פלג. גליל עברה מתיחת פנים, צילום: עודד קרני

11. שרון אברהמי – עירוני קריית אתא
מאמן נוסף שחוזר לליגת העל אחרי היעדרות של כמה שנים, אחרי שעלה ליגה עם קריית אתא. בקיץ הוביל גם את נבחרת הקדטים להישג יפה באליפות אירופה, ויש לו הזדמנות להוכיח שהוא ראוי לליגה הבכירה.

שרון אברהמי, צילום: פיב"א, האתר הרשמי

12. ליאור ליובין – הפועל ב"ש
מי שהוביל את גלבוע גליל לפתיחת עונה נפלאה בעונת 20/21, ועזב לטובת משרת העוזר בפנאתנייקוס עם עודד קטש, מוצא עצמו אחרון ברשימה בגלל עונה רעה בנס ציונה. עובר להפועל ב"ש וירצה לשקם את מעמדו.

ליאור ליובין, צילום: לירן מולדובן
israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות

מדרגים: אבי סגל, עידו אשד, יעקב מאיר ותומר גבעתי

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר