"אבחר קבוצה בישראל שתעזור לי להתפתח לרמות הגבוהות"

גלעד לוי (2.20 מ'), אחד הפרוספקטים המעניינים בכדורסל הישראלי, שב לישראל אחרי ארבע שנים באקדמיה היוקרתית של אסטודיאנטס ("חוזר שחקן הרבה יותר טוב"), בולט בהכנות של נבחרת העתודה לאליפות אירופה ("אני מצליח לבוא לידי ביטוי") וגם חוגג יום הולדת 20 • ראיון מיוחד

גלעד לוי. "אנחנו מציבים רף גבוה בנבחרת העתודה", צילום: אלן שיבר

גלעד לוי (2.20 מ') הוא אחד השחקנים המעניינים שגדלו בכדורסל הישראלי מזה הרבה שנים. לפני ארבע שנים עזב את מחלקת הנוער של הפועל גלבוע/מעיינות ועבר לאקדמיה היוקרתית של אסטודיאנטס המתמחה בפיתוח כישרונות צעירים, במיוחד שחקנים גבוהים. כעת הסנטר הצעיר חוזר לישראל ובימים אלה מחפש קבוצה שתתאים לו ושבמדיה יוכל להמשיך ולהתפתח.

במקביל מתאמן לוי עם נבחרת העתודה לקראת אליפות אירופה ועד כה הוא אחד השחקנים הבולטים בתקופת ההכנה. רגע לפני שיחגוג יום הולדת 20 ביום ראשון, תפסנו אותו לראיון מיוחד ב"ישראל היום".

איך זה להחליף קידומת?

"תחושה טובה, גיל 20 זה אחלה גיל. אתה מרגיש שאתה מתבגר ומתפתח".

איך ההכנות עם הנבחרת עד עכשיו? 

"בינתיים ממש טוב. אני מרגיש מעולה, פיזית ומנטאלית, מכל הבחינות. אנחנו מציבים רף גבוה אחרי שהיינו אלופי אירופה בשתי האליפויות האחרונות ואנחנו מרגישים שמשהו רציני מונח על הכף. גם מבחינה אישית אני מרגיש טוב".

הנבחרת הזו גם יכולה לעשות הישג גדול?

"אנחנו עדיין לא מדברים ולא חושבים על זה, אבל כל השחקנים יודעים ומוכנים לקראת האליפות. אנחנו רוצים לעשות הישג יפה, אבל גם יודעים שיש עוד הרבה נבחרות טובות. כולנו רוצים לפחות להביא מדליה".

גלעד לוי. "כל השחקנים יודעים ומוכנים לקראת האליפות", צילום: אלן שיבר

בטורנירים הקודמים לפעמים הצוות קצת התקשה לשלב אותך כי פה בישראל לא רגילים לעבוד עם שחקנים בגובה שלך. הפעם זה אחרת?

"כן. השנה אני מצליח לבוא יותר לידי ביטוי. הרבה בזכות זה ששיפרתי את הפיזיות שלי. אנחנו הרבה חבר'ה שרצים ביחד ויש לנו כימיה טובה אז הדברים יותר זורמים עבורי. השתפרתי בהרבה דברים ולכן אני יכול להביא לידי ביטוי את היכולות שלי. גם המאמן נותן לי יותר דקות והזדמנויות".

איך אתה מסכם את ארבע השנים שלך באסטודיאנטס?

"חלום. הייתי במדינה חדשה, למדתי שפה ותרבות חדשות. אני לא יודע מה היה קורה אם הייתי נשאר בארץ, אבל לדעתי עשיתי קפיצת מדרגה גדולה. זו ההחלטה הכי טובה שקיבלתי עד עכשיו, למרות כל הקשיים והאתגרים".

אתה חוזר לישראל שחקן טוב יותר?

"בוודאי. יש לי הרבה יותר אלמנטים. אני יותר אתלטי ותנועתי, עדיין חסר לי קצת מאסת שריר, אבל אני הרבה יותר חזק ומאסיבי. הוספתי קליעה מחוץ לקשת, שיפרתי משמעותית את הקליעה מחצי מרחק ועוד הרבה אלמנטים בכדורסל שהשתפרתי מאז שיצאתי מהארץ".

בכדורסל המודרני יש דרישות משחקנים גבוהים לקלוע מבחוץ, למסור, לנוע ללא כדור, להוריד כדור לרצפה. עבדת על כל הדברים האלה?

"בהחלט. היו לי 3-4 אימונים כל יום בספרד - כושר, קליעה, תנועתיות. היו לי הרבה אימונים אישיים ושם עבדנו כמעט על הכל, עבדו איתי להוריד את הכדור לרצפה, למסור, לקלוע ולא רק לסיים עם הגב לסל. אני לא יודע אם זה היה קורה בישראל, כי כמעט אין גבוהים פה כמוני שצריך לעבוד איתם".

גלעד לוי. "חוזר לישראל שחקן טוב יותר", צילום: אלן שיבר

למה אתה חוזר ולא ממשיך בספרד?

"אני צריך להתגייס בחודשים הקרובים ואני מאמין שאם לא הייתי צריך ללכת לצבא הייתי נשאר בספרד או עובר למקום אחר באירופה. דחו לי את השירות בשנתיים ולא הצלחתי לקבל עוד דחייה. דאגנו שהגיוס יהיה אחרי הנבחרת, והאיגוד עזר לי. אני לא יודע מה יקרה בעוד שלוש שנים, אבל בהחלט יש אפשרות שבעתיד אחזור לאירופה".

יש כמה קבוצות שרוצות אותך ומדברות עם הסוכן, מה השיקולים המרכזיים שלך בבחירת הקבוצה הבאה?

"אני מחפש מאמן שתומך בישראלים ואוהב לקדם אותם. גם מבחינת המועדון אני מחפש מקום שיכול לעזור לי להתפתח ברמה גבוהה. יש כאלה שאמרו לי ללכת לליגה הלאומית כדי שאהיה שם שחקן מפתח, אבל אני מחפש להתאמן ולשחק ברמה גבוהה, בליגת העל מתאמנים הרבה יותר ואתה מתמודד מול שחקנים ישראלים וזרים יותר איכותיים. גם סגנון המשחק בליגת העל לדעתי יותר מתאים לי. אני גם רוצה מעטפת טובה כמו מאמן כושר, תזונאי, פיתוח אישי. אנחנו גם מתייעצים עם פיני גרשון". 

אתה חושב שהמאמנים והמערכת בישראל יידעו לעבוד איתך ולעזור לך למצות את הפוטנציאל שלך?

"לפני שאתה חותם בקבוצה אתה צריך לדבר עם המאמן וההנהלה ולראות מה התוכניות שלהם לגביי. ראינו בשנים האחרונות שכן עבדו בצורה טובה עם שחקנים גבוהים, ואני אמצא את המקום הכי טוב עבורי".

מה המטרה שלך בשנים הקרובות?

"להתפתח כשחקן, לשפר את הפיזיות שלי, ואז אחרי שנתיים שאני מתפתח ומשתפר, ארצה להיות שחקן מוביל ומשמעותי בליגה".

לסיום, מה אפשר לאחל לך לכבוד יום הולדת 20? 

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות

"בעיקר בריאות. אני רוצה להיות שמח ובריא. לא צריך יותר מזה".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר