יאיר קרביץ: "בתור ילד אתה חולם לזכות באליפויות ובגביעים"

עצר את סקוטי ווילבקין בחצי גמר הפלייאוף: "באתי ממוקד" • לא חלם שהעונה עוד תוכל להסתיים בדאבל: "הייתי אומר שאני בחלום" • ופחות מתעסק בחישובי הסיכויים לזכות גם בצלחת האליפות: "אורן אהרוני הנחה אותנו כל העונה שצריכים להישאר צנועים" • ראיון מיוחד עם יאיר קרביץ (23), קפטן בני הרצליה

יאיר קרביץ. קפטן הרצליה יסיים עם דאבל?, צילום: אלן שיבר

יאיר קרביץ (23, 1.95 מ') הוא קפטן בני הרצליה שזכה להניף את גביע המדינה בחודש פברואר האחרון. הגארד המוכשר, שזכה ב־2019 באליפות אירופה עד גיל 20 עם נבחרת העתודה, עשה בשתי העונות האחרונות קפיצה נהדרת פיזית, מנטלית ומקצועית, ומהווה חלק אינטגרלי מההצלחה של קבוצתו עם ממוצעים של 5.6 נקודות, 2.6 ריבאונדים ו־2.1 אסיסטים ב־19.9 דקות למשחק בעונה הסדירה.

ביום שני הוא וחבריו יעלו לסדרת גמר פלייאוף היסטורית עבור המועדון, כשהם רחוקים שני ניצחונות מאליפות ומהשלמת דאבל בלתי נשכח.

איך זה לעשות משהו שלא רבים באירופה הצליחו לעשות ולהגביל את סקוטי ווילבקין?

"נכון שהמאמנים נתנו לי משימה אישית לשמור עליו, אבל זו היתה משימה קבוצתית. כי מולו גם מי שמגיע בחילוף צריך לא לתת לו שנייה פנויה. באתי ממוקד, היתה לנו מטרה והצלחתי להשיג אותה".

עשיתם משהו מיוחד באימונים כדי לתרגל את ההגנה מולו?

"שמנו דגש על זה, והיינו בתוך הקטע. האמנו שאנחנו יכולים לעצור אותו ולשמור אותו ואני שמח שזה הצליח".

יאיר קרביץ חוגג בסיום הניצחון מול מכבי ת"א. "היתה לנו מטרה והצלחתי להשיג אותה", צילום: אלן שיבר

אם הייתי אומר לך בתחילת העונה שאתם תזכו בגביע ותגיעו לגמר הפלייאוף, מה היית חושב עלי?

"הייתי אומר שאני בחלום, אבל ככל שהעונה התקדמה ועבדנו קשה וידענו מה יש לנו בידיים אז התחלנו להאמין בעצמנו. אבל בתחילת העונה ודאי שלא חשבנו".

מה היתה התחושה בתוך הקבוצה לפני הסדרה? האמנתם שאתם יכולים לנצח את מכבי?

"אורן מאוד ממקד אותנו כל העונה, והוא מיקד אותנו משחק־משחק, ולא לחשוב על המשחק הבא. במשחק הראשון הובלנו ובסוף הפסדנו והרגשנו תחושת החמצה, ובמשחק השני השלשות נכנסו לנו והגענו לשטף שלנו וקיבלנו ביטחון. במשחק השלישי באנו ליהנות ולשחק את הכדורסל שלנו, וראו את זה על המגרש".

איך אתה מסכם עד עכשיו את העונה שלך בבני הרצליה באופן אישי?

"אני בגרף התקדמות, אני עובד מאוד קשה. אורן עובד איתי המון, אני משפר את קבלת ההחלטות שלי, את הביצוע של הפיק־נ'־רול, את זיהוי המצבים. אני מרגיש שאני בדרך הנכונה".

מי שעוקב אחריך רואה שעשית בעונה האחרונה קפיצה נהדרת גם מבחינה פיזית וגם מבחינה מנטלית.

"מבחינה מנטלית אני עובד עם ארז לב (מאמן מנטלי; י"מ) והוא עוזר לי המון, הוא מכוון אותי ואני סומך עליו. הוא מכין אותי לכל משחק בצורה הכי טובה. מבחינה פיזית אני עובד בחדר כושר, אני מבין את החשיבות של תזונה, של הקפדה על הבריאות, ואני עושה המון אקסטרות. אני שמח שרואים את זה. שמתי דגש על זה שאני צריך לגדול פיזית".

קרביץ. "אני מרגיש שאני בדרך הנכונה", צילום: אלן שיבר

ומה עם השלשות? עוד לא קלעת שלשה בפלייאוף.

"אגיד לך את האמת, אני לוקח את מה שהמשחק נותן לי, ואם תהיה לי שלשה פנויה אני אקח אותה בלי להסס. פחות יצא לי להגיע לזריקות טובות בפלייאוף, אבל אל דאגה, אני בסדר גם בקליעה".

איך אתה רואה את הסיכויים שלכם לזכות באליפות?

"אנחנו שני ניצחונות מאליפות, אבל אורן הנחה אותנו כל העונה שצריכים להישאר צנועים, ללכת ממשחק למשחק. זה מה שנעשה ואני מקווה שזה ייגמר בחיוך".

בשקט, כשאף אחד לא שומע, יצא לך כבר לחלום שאתה מניף את הצלחת?

"שאלו אותי את השאלה הזו גם לפני הגביע ולפני האליפות בעתודה. בתור ילד אתה חולם לזכות בגביעים ובאליפויות, יהיה לי זמן לחלום, אבל עכשיו אני צריך להכין את הגוף שלי לגמר ולהתכונן עם הקבוצה. כשיגיע הזמן לחשוב על הנפה אני אעשה את זה".

אורן אהרוני. "הנחה אותנו להישאר צנועים", צילום: אלן שיבר

השאלון הקצר

אם לא היית כדורסלן, היית....

"איש נדל"ן".

מה אנחנו לא יודעים על יאיר קרביץ?

"נראה לי שיודעים עלי כמעט הכל. אני סטודנט
לכלכלה וניהול".

מה הדבר שהכי מפחיד אותך בחיים?

"נחשים".

ומה אתה הכי אוהב חוץ מכדורסל?

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות

"ליהנות מהחיים, להיות עם המשפחה והחברים".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר