אחרי שלוש אולימפיאדות: אחד מגדולי המחליקים של ישראל פורש

יבגני קרסנופולסקי (33), שנולד בקייב ועלה לישראל לפני יותר מ-30 שנה, החליט לתלות את נעלי ההחלקה לאחר שרק אתמול השתתף בגמר האולימפי, ביחד עם היילי קופס (מקום 15)

יבגני קרסנופולסקי והיילי קופס. החליט לפרוש, צילום: אורן אהרוני

אחרי שלוש אולימפיאדות ושורה של הישגים בינלאומיים, אחד מגדולי המחליקים האמנותיים של ישראל, יבגני קרסנופולסקי, תולה את נעלי ההחלקה כשהחליט לפרוש.

רק אתמול (שבת) קרסנופולסקי בן ה-33 השתתף בגמר האולימפי, ביחד עם היילי קופס, והשניים סיימו את התחרות בבייג'ינג שבסין במקום ה-15. כל זה לאחר שבעה חודשים של עבודה משותפת, כשזוגות אחרים מתאמנים ומתחרים שנים ביחד.

עבור קרסנופולסקי זאת הפעם השנייה בקריירה שהוא עולה לגמר האולימפי, לאחר שעשה זאת גם בסוצ'י 2014, אז שיתף פעולה עם אנדריאה דוידוביץ' כשסיימו במקום ה-15, ואילו במשחקים האחרונים בפיונגצ'אנג שבדרום קוריאה עם פייג' קונרס לא הצליחו לעלות לגמר.  

קרסנופולסקי נולד בקייב שבאוקראינה, ועלה בשנת 1991 לישראל עם משפחתו. הוא החל להתאמן ב-1995 במועדון "כוכבים על הקרח" בקריית שמונה, והחל להתחרות בתחרויות לבנים יחידים בשנת 2004, כשהשיג שלוש שנים את התואר הלאומי.

רק ב-2010 עבר להתחרות בתחרויות הזוגות, ומאז נטל חלק בעשרות אליפויות אירופה ועולם, עם כמה בנות זוג שהחליף. אך בעוד הן פורשות, הוא תמיד נשאר, וגם לקמפיין הנוכחי למרות כל הסגרים. כשהיה נראה שהוא כבר לא יגיע לאולימפיאדה נוספת, תוך שלושה חודשי אימונים עם קופס, השניים השיגו את הקריטריון כשסיימו במקום השלישי בתחרות בגרמניה.

יבגני קרסנופולסקי (33) והיילי קופס (19). זה נגמר?, צילום: אורן אהרוני
israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות

את קרסנופולסקי עדיין יהיה אפשר לראות, בתחרות אחרונה בהחלט, כשהוא ישתתף בחודש הבא באליפות העולם בצרפת, שבוודאי תהיה תחרות מרגשת עבורו כשיירד בפעם האחרונה ממשטח הקרח.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר