מספיק עם הסטיגמה הישנה. אם בעבר, "אשת הכדורגלן" הייתה תלויה בחוזה השמן של הבעל, הרי שהיום המציאות השתנתה לחלוטין. נשותיהם של הכדורגלנים הבכירים בישראל הפכו בעצמן למכונות כסף וליזמיות מצליחות – ועל פי הערכות, במקרים רבים, הן מרוויחות הרבה יותר מבן הזוג על הדשא.
המקרה שהפך את הקערה: נטע אלחמיסטר ורמי גרשון
הדוגמה הבולטת ביותר למהפך הכלכלי במעמד אשת הכדורגלן היא נטע אלחמיסטר, אשתו של שחקן מכבי חיפה לשעבר רמי גרשון, כאשר אלחמיסטר היא לא רק דוגמנית - היא מייסדת שותפה של מותג בגדי הים המצליח "Bananhot", ששוויו העסקי מוערך במיליוני שקלים.
על פי הערכות גורמים בתעשייה, נטע נמצאת בליגה כלכלית נפרדת משל בעלה, והיא ללא ספק הדמות המובילה כלכלית בזוגיות. היא מינפה את הפרסום הראשוני שהגיע ממעמדה כ"בת זוג" לבניית עסק שמגלגל סכומים אסטרונומיים, והפכה למותג בעצמה, ששמו מוכר יותר מזה של רבים מכוכבי ליגת העל.
נועה קירל ודניאל פרץ: המיליונים באים ממקום אחר
אם נטע אלחמיסטר הציגה שינוי, הזוגיות והחתונה הנוצצת (והכפולה יש לציין...) של נועה קירל עם השוער ששייך לבאיירן מינכן, דניאל פרץ, היא ההקצנה הדרמטית ביותר של התופעה. הדיווחים מראים כי הזוג שווה יחד כ-100 מיליון שקל, כאשר עיקר ההון נצבר על ידי קירל, שהיא אחת הזמרות הרווחיות ביותר בישראל.
קירל מרוויחה את המיליונים שלה מאימפריה שכוללת קמפיינים ענקיים (כ-2–3 מיליון שקל בשנה), הכנסות עתק מהופעות, ואף השקת ליין מוצרי שיער מקצועיים. במקרה זה, דניאל פרץ הוא הכדורגלן הצמוד לסנסציה הכלכלית, והיא זו שמחזיקה בשווי עצום, והופכת את הזוגיות שלהם למותג חזק בהרבה מהשכר שלו כשחקן צעיר בחו"ל.
חובק עולם: רפאלוב, זהבי וסימנוביץ'
גל רפאלוב (אשתו של ליאור רפאלוב) היא הדוגמה לניהול עושר משפחתי מעבר לים. בזמן שבעלה כיכב בבלגיה, היא מינפה את מעמדה כסלבית מקומית לעסקים משגשגים. גל לקחה לידיה את ניהול עסק היהלומים והתכשיטים שפתח ליאור, והפכה אותו לעסק עצמאי ומניב עבורה. היא הציגה כיצד ניתן להשתמש בפרסום של הכדורגלן כדי לבנות עסק שמייצר כסף חדש לזוגיות.
קורל סימנוביץ' (אשתו ואם ילדיו של סרג'י רוברטו, לשעבר בברצלונה וכיום בקומו האיטלקית): דוגמנית בינלאומית מובילה, עם קמפיינים ל"פוקס" ועוד פרויקטי נדל"ן יוקרתיים. העיסוקים שלה עצמאיים לחלוטין משכרו של קפטן ברצלונה.
שי זהבי (אשתו של ערן זהבי) הפכה גם היא לאשת עסקים ודוגמנית מצליחה, והיא מחזיקה מותג משפחתי ששווה הון, בין השאר מפעילות מסחרית.
לצד המותגים הבינלאומיים, צמחו עסקים פנים-ישראליים שהוקמו על ידי נשים שזיהו את הפוטנציאל הרכילותי-כלכלי: יובל אמזלג (אשתו של כדורגלן העבר חגי גולדנברג) הקימה את מותג בגדי הים DEDE, והיא דוגמנית מובילה בזכות עצמה. ובכלל, מפורסמת הרבה יותר מבעלה.
מירן בוזגלו (אשתו של מאור בוזגלו) הפכה מכוכבת ריאליטי למובילת דעה עסוקה, אימצה את הפרופיל הציבורי של המשפחה כדי לבנות מותג טלוויזיוני ורשתי.
סוד המיליונים: כמה באמת שווה פוסט?
הכסף הגדול זורם דרך הרשתות החברתיות. הניתוח הכלכלי מראה כי אושיות רשת מובילות כמו נטע אלחמיסטר, מרוויחות בין מיליון ל-1.4 מיליון שקל בשנה רק מפוסטים שיווקיים והשקות. כל פוסט ממומן עשוי להכניס לקופתן עד 50 אלף שקלים. בנוסף, חתימה על חוזי פרזנטוריות ארוכי טווח לחברות ענק עשויה להניב להן מעל מיליון שקלים לשנה. אה, וכל אייטם רכילותי רק מעלה את מחיר הפוסט הממומן הבא שלהן.
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו
