"היכל מנורה כבר קטן על תל אביב": המועמד לראשות העירייה בראיון מיוחד

התוכניות לשיפור החוויה בבלומפילד, החזון לגבי קבוצות הכדורסל הבכירות וגם הזיכרון מאוסישקין • יובל צלנר, שמתמודד לראשות העיר תל אביב, מבטיח בראיון ל"ישראל היום": "אלחם עבור הספורט בעיר בכל עמדה שבה אהיה"

יובל צלנר בראיון מיוחד. צילום: שי פרנקו

לא רבים הם המועמדים בבחירות לרשויות המקומיות ששמים לנגד עיניהם את מצב הספורט בעירם וגם לא מתביישים לומר זאת בקול. יובל צלנר, אחד המועמדים המובילים לראשות עיריית תל אביב, הוא אחד הבודדים שבהם.

חיובים - פודקאסט הכדורסל של "ישראל היום" - פרק 68

בתל אביב ישנן סוגיות רבות הקשורות לספורט. מהגג בבלומפילד ועד בניית ארנה חדשה לקבוצות הכדורסל הבכירות של העיר. מהמצוקה של בני יהודה, מכבי יפו וכפר שלם, ועד דמי השכירות הגבוהים שמשלמות קבוצות הנוער והילדים על המתקנים, דבר המאלץ אותן לגבות סכומי כסף גבוהים גם מההורים עבור החוגים והפעילויות.

"עיריית תל אביב מפספסת בגדול", אומר צלנר בשיחה עם "ישראל היום", ונשמע נחוש לשנות את המצב. אם ייבחר לראשות העיר הוא מתכוון לעשות מהפכה משמעותית בתחום, וגם אם לא ייבחר, הוא ידרוש את תיק הספורט כדי להוביל שינויים. "ספורט הוא דרך חיים, וחוץ מזה שהעירייה לא נותנת יחס ראוי לקבוצות התחרותיות, היא גם לא רואה בספורט דרך חיים, ולכן אין מספיק מתקנים לילדים ואין עזרה לילדים בפעילויות ספורט. צריך לבנות עוד מתקנים, לסבסד במקומות מוחלשים ולהפחית עלויות עבור הקבוצות. ככה כל הורה יוכל לשלוח את ילדיו לחוג ספורט".

יובל צלנר, צילום: שי פרנקו

ההתנהלות הזו היא גם הסיבה שאין תמיכה משמעותית בקבוצות", הוא ממשיך לבקר. "לכן בני יהודה לא יכולה להתאמן במתקנים שלה שלא מתאימים, מכבי יפו צריכה לנדוד לערים אחרות, וכך גם בית"ר ת"א והפועל כפר שלם וגם קבוצות נוספות".

ומה אתה מציע?
"אני מחלק את זה לכמה חלקים. בוא נתחיל דווקא מהספורט העממי ומהילדים. הייתי רוצה לראות הרבה יותר מתקני ספורט פזורים במרחב הציבורי. לדוגמה, מי שהולך בסופי שבוע בחוף הירקון רואה אלפי אנשים שרצים על אספלט, מה שמגדיל משמעותית את הסיכון לפציעות. העלות הנדרשת להפיכת השטח שם לראוי לריצה היא לא גבוהה. רק צריך אכפתיות ואהבה לספורט".

מבלומפילד עד מנורה

בשלב הזה צלנר עובר לדבר על כדורגל וכדורסל שכמובן תופסים את מרב הכותרות, והוא טוען שיש לו המתכונת הנכונה. "תל אביב זקוקה בעיניי לשלושה אצטדיונים - בלומפילד, שבו משחקות הקבוצות הגדולות, וצריך לקרות אותו ולהוסיף כמות גדולה של חניונים כי אין תחבורה נגישה סמוכה. האצטדיון השני הוא וינטר (אמנם נמצא בשטח המוניציפלי של רמת גן, אבל צמוד לתל אביב, וצלנר טוען שזהו אינטרס של תל אביב להשקיע בו - י"מ) שעלות שיפוצו ומשך הזמן שיארך הרבה יותר נמוכים מאשר לבנות אצטדיון חדש, ואז מכבי יפו ובני יהודה יוכלו להשתמש בו בליגת העל. והמגרש בשכונת התקווה עם השיפורים הנדרשים ישמש את בית"ר ת"א והפועל כפר שלם".

הזכרת את הצורך לקרות את בלומפילד. זה משהו שמפריע מאוד לאוהדים.
"עלות של תוספת גג לבלומפילד היא בערך 40 מיליון שקלים, זה אחוז קטן מתוך סך תקציב הפיתוח של תל אביב. זה פשוט עניין של סדרי עדיפויות. הספורט לא נמצא בראש סדרי העדיפויות של העירייה ולכן זה לא קורה. אני בהחלט מתכוון לטפל בנושא הזה".

בוא נדבר קצת על כדורסל. מכבי ת"א רוצה אולם חדש, גם בהפועל ת"א שואפים לגדול. מה התוכניות שלך לגביהן?
"היכל מנורה כבר קטן על מכבי ת"א והפתרון הוא לבנות O2 כמו בלונדון ובערים גדולות נוספות. אני רוצה לבנות ארנה הרבה יותר גדולה שתארח משחקים בינלאומיים, תחרויות טניס ענקיות, אירועים ומופעים. לא יכול להיות שבעיר כמו תל אביב לא יהיה אולם רב־תכליתי שמשלב מלונאות ומסחר כמו בלונדון, טורונטו וערים גדולות אחרות בעולם. גם מכבי ת"א תוכל לשחק שם, ואז נוכל להביא לתל אביב משחקים גדולים כמו הפיינל פור ואחרים".

היכל מנורה בתל אביב, צילום: עמי שומן

כבר שנים מדברים על אולם חדש למכבי ת"א וזה לא קורה. זה בכלל אפשרי?
"אפשרי בהחלט. זה פרויקט שיקח בין חמש לשבע שנים וצריך לבנות אותו בשטחים נגישים למקורות תחבורה. יש הרבה דרכים לממן, ואחת מהן היא למכור את היכל מנורה".

ומה עם הפועל ת"א? יש כאלה שאומרים שהיא יכולה לעבור לשחק בהיכל מנורה.
"זה רעיון שגוי לגמרי, ואם זה יקרה זו בכייה לדורות. הפועל ת"א זו קבוצה עם מסורת וגאווה, ומגיע לה בית אמיתי משלה שמאכלס 10,000-8,000 צופים. היכל מנורה הוא ממש לא הפתרון. או שמרחיבים בצורה רצינית את היכל קבוצת שלמה, או שבונים אולם חדש. לצערי הרב, כרגע אין שום תוכניות בכיוון.

חולדאי מעיף מבט על בלומפילד המחודש. איפה הגג?, צילום: באדיבות עיריית ת"א

"כילד שיחקתי כדורסל, וכשעליתי על הפרקט באוסישקין זו היתה חוויה שאין שנייה לה. ההחלטה להרוס את אוסישקין היתה שגויה, כי הוא היה יכול לשמש את הנוער של הפועל ת"א, אבל גם אם הרסו - צריך לעשות שם אנדרטה או מוזיאון שיכבדו את הפועל ת"א, ובעיקר לדאוג לבית חדש שמתאים למידותיה".

צלנר (45) עבר תפקידים ציבוריים ועסקיים רבים, אבל ההתחלה שלו דווקא היתה במגרשי הכדורסל כששיחק - ואפילו היה הקפטן - בקבוצת הנוער של א.ס רמת השרון. במשך תקופה קצרה גם עבד כמאמן במחלקת הנוער. בהמשך גם שימש היועץ המשפטי של ארגון שחקני הכדורגל.

"אני אוהב ספורט ונמצא קבוע במגרשים, אני בקיא בכל מה שקורה, ובקשר רציף עם כל הקבוצות הגדולות בתל אביב. אני רוצה לבטא את התשוקה שלי ואלחם עבור הספורט בעיר בכל סיטואציה ובכל עמדה שבה אהיה. הנוכחות שלי תעזור לספורט בעיר", הוא מבטיח. אחרי 27 בפברואר גם נגלה אם ההבטחות יתממשו.

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות
יובל צלנר. איש כדורסל, צילום: קדימה 2008
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר