מהליגה השנייה לנבחרת אירופית: מיקי גורקה מדבר על הכל

רגע לפני שמאמן ראשל"צ מיקי גורקה מתייצב ברומניה הוא בחר לפתוח הכל • ההפתעה מכך שנבחר, ההמלצה מפיני, הקריירה הצנועה עד כה והשאיפות • וגם: מה קרה בהפועל חיפה?

חיובים - פודקאסט הכדורסל של "ישראל היום" - פרק 38

בעוד כחודש יתייצב מיקי גורקה למשחקו הראשון בקריירה כמאמן נבחרת. גורקה בן ה־50 יאמן את נבחרת רומניה במשחק מול אלבניה בשלב המוקדמות הראשון לאליפות אירופה. מדובר במינוי מפתיע למי שבשנים האחרונות אימן רק תקופה קצרה בליגת העל בישראל.

מיקי, איך הכל התבשל?

"לפני כחודש הסוכן שלי אמר לי להכין קורות חיים באנגלית כי יכול להיות שיש אופציה כזו. עשיתי את זה מבלי שהיו לי ציפיות גדולות, וזו בהחלט היתה בשבילי הפתעה שנבחרתי. זו בהחלט הזדמנות גדולה, אני מוחמא ומרגיש בר מזל".

"לקבל ממנו המלצה זו מחמאה גדולה". פיני גרשון, צילום: אודי ציטיאט, איסטנבול

אחד מאלה שהמליצו עליך היה פיני גרשון?

"שאלו אותו וידעתי שיגיד מילים טובות. לקבל ממנו המלצה זו מחמאה גדולה".

אתה מכיר את הכדורסל הרומני?

"שיחקתי בעבר נגד סטיאווה בוקרשט ביורופקאפ כשהייתי מאמן בני הרצליה. בעבר הצענו את שירותי הסקאוטינג של החברה שלי לליגה הרומנית. אני בקשר מצוין עם מאמן קלוז' ואנחנו מחליפים הרבה מידע. אני מכיר את הליגה הרומנית, ועכשו אני עובד כדי להכיר הכל לעומק. תוך יומיים-שלושה אדע עליהם הכל".

בסך הכל רומניה היא לא מעצמת כדורסל.

"הכדורסל בהתקדמות, קבוצות הצמרת התחזקו, ויש שם כסף. הם אפילו לוקחים זרים ששיחקו כאן. הטופ שלהם הוא טוב, עכשו אני צריך ללמוד על שאר השחקנים המקומיים. יש להם מתאזרח, פטריק ריצ'רד, ששיחק בעבר בישראל. מההתרשמות שלי יש שם גודל, יש קליעה, יש פוטנציאל טוב".

 

 

והמטרה?

"אנחנו משחקים בשלב הראשון של מוקדמות אליפות אירופה מול אלבניה וסלובקיה. אם ננצח את הבית נעלה למוקדמות לאליפות אירופה 2025. המטרה היא לעלות".

המטרה הגדולה היא הגעה לאליפות אירופה 2025?

"אני דוגל בלחשוב צעד אחר צעד".

זה די נדיר למנות מאמן שמאמן בליגה השנייה לנבחרת לאומית

"אני שלם ובטוח בעצמי ובידע שלי. נכון שמאז הקורונה הקריירה שלי נעצרה והלכתי אחורה, אבל יש לי 125 משחקים בליגה הראשונה, יש לי ניסיון במסגרות האירופיות כמאמן וכעוזר. אני לא ילד".

מה קרה שבשנים האחרונות אתה לא בליגה הבכירה?

"העונה הקריטית היתה 2017/18, אז עזבתי את עירוני נהריה מסיבות אישיות. אחר כך חזרתי להרצליה ועלינו ליגה, אבל לא המשכתי, ואז באה תקופת הקורונה. זה היה מעצור בקריירה. שנתיים לא אימנתי, שנה אחת מבחירה שלי. כשבחור כמוני 'יורד מהגלגל' קשה לחזור כי אין לי שם גדול ואין לי יחסי ציבור".

תסביר.

"אני לא אחד שאומר 'אני' כל הזמן. אני לא אחד שעושה ממשהו יותר ממה שהוא. לא דאגתי ליחסי ציבור. לא דאגתי לרומם את עצמי. לפני שנה הייתי במו"מ עם קבוצה והייתי צריך להביא תדפיס כמה משחקים אימנתי בליגת העל. הם היו מופתעים שזה מעל 100. אם זה היה המצב מבחינת קידום השם שלי, כנראה עשיתי משהו לא טוב. עכשיו, עם החתימה במכבי ראשל"צ והמינוי ברומניה, הגעתי לאיפה שהקריירה שלי צריכה להיות בשלב הזה".

"המטרה היא לעלות ליגה עם ראשל"צ",

ועם מכבי ראשל"צ המטרה ברורה?

"מטרה אחת ויחידה - לעלות ליגה. זה מועדון מפואר עם תקציב ראוי וזה מקום ששחקנים רוצים לבוא אליו. מקווה שתראיין אותי במאי על התוכניות שלי לקבוצה לליגת העל".

באת לקראת סיום העונה להפועל חיפה והצלת אותה מירידה. למה לא נשארת שם?

"רציתי להמשיך, הם לא רצו. עמדתי במטרה שלשמה באתי - להשאיר את הקבוצה בליגה. הם העדיפו מה שנקרא מישהו שהוא שם גדול ממני וזו זכותם. התאכזבתי כי זו קבוצה שאני קשור אליה ואוהד שלה. ברגע שחתמתי בראשון הכל נשכח. אני במקום טוב".

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר