75 רגעי הספורט שכל ישראלי צריך להכיר: משחק השרוכים בין הפועל בית שאן לבית"ר ירושלים

כשבלם הקבוצה הצפונית, איתן טייב, קשר את שרוכיו במהלך כדור קרן אחרון לצהובים-שחורים, שהצליחו לנצח באותו משחק והמשיכו לאליפות על חשבון הפועל תל אביב הכואבת, כולם הבינו את שמתרחש כבר דקות ארוכות • עד היום, אין כל הוכחה כי החבורה של אלישע לוי מכרה את המשחק, אבל הכתם הבלתי נסלח על הכדורגל הישראלי יישאר לעד

משחק השרוכים

מי? בית"ר ירושלים והפועל בית שאן

מה? הפועל בית שאן, שכבר הבטיחה את הישארותה בליגה, הפסידה לבית"ר ירושלים במשחק שסידר לאחרונה זכייה באליפות על חשבון הפועל תל אביב. הטענה היא שבית שאן, שלא היה לה על מה לשחק, הטתה את המשחק לטובת הירושלמים, עם הרגע הזכור של בלם הקבוצה, איתן טייב, שקשר שרוכים במהלך כדור קרן של בית"ר.

מתי? 2 במאי, 1998

איפה? אצטדיון קריית אליעזר, חיפה, ישראל

אנחנו רוצים להאמין שאין יותר דברים כאלה בכדורגל, בפרט בליגות המקצועניות, אבל מה שקרה במשחק של בית"ר ירושלים נגד הפועל בית שאן ב-2 במאי ,1998 ייזכר לעד ככתם שחור על הכדורגל הישראלי.

למי שלא זוכר או לא מכיר את הפרשה - הנה היא בקצרה: 30 דקות לסוף המשחק בין בית שאן לירושלמים, הבטיחה הקבוצה הצפונית את הישארותה בליגה. עד הדקה ה-85 הובילו הצהובים-שחורים 1:2 אבל אז השחקן הצעיר אלמוג חזן השווה ובמצב הזה הפועל תל אביב הייתה עוקפת את בית"ר ועולה למקום הראשון בטבלה.

אלא שמאותה דקה הקבוצה של אלישע לוי פשוט נעלמה. הירושלמים הגיעו לאין ספור מצבים והחמיצו. בדקה ה-93, בזמן כדור קרן, איתן טייב קשר את שרוכיו והגן ברשלנות, וכך פישונט הצליח להבקיע את שער הניצחון שהיה שווה לירושלמים אליפות בשבוע שלאחר מכן. השחקנים של בית שאן נחקרו בחשד להטייה ולא נמצא כי מכרו את המשחק, אבל אין ספק שמדובר בטעם לפגם.

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות

לרשימה המלאה>>

באנר ספורט לרגעי הספורט

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר