על קו הזינוק: דין דוד נתפס על חם, אבל יכול לעשות את ההבדל

החלוץ נתפס בעונה שעברה 72 פעמים בנבדל, כשהבעיה נמשכת גם העונה עם 5 שערים שנפסלו לו במוקדמות ליגת האלופות • מנגד, הוא הבקיע כמות שערים מרשימה ובמכבי חיפה בטוחים שהוא מסוגל לתת את הטון מול הכוכב האדום בלגרד הערב (רביעי, 22:00)

דין דוד. אם הסטטיסטיקה אי אפשר להתווכח, צילום: אלן שיבר

בשבועות האחרונים החליטו בצוות המקצועי של מכבי חיפה לעבוד עם חלוץ הקבוצה, דין דוד, בצורה קצת שונה בנוגע לעובדה שהוא נתפס לא מעט בעמדת נבדל במהלך משחקים.

דוד צופה בווידאו של החלוצים הגדולים בעולם, דוגמת ארלינג הולאנד או רוברט לבנדובסקי, שגם הם אולי נמצאים לעיתים מעבר לקו ההגנה, אך אין ויכוח על הטיימינג ועל היכולת שלהם להגיע לכדור בזמן הנכון.

העבודה עם דוד באה בעקבות הנתונים החריגים שלו בשנה האחרונה. החלוץ בן ה־26 נתפס בעונה שעברה 72 פעמים בנבדל. זה מספר גבוה בקנה מידה עולמי. למעשה, הוא רביעי בעולם בקטגוריה הזו, אם כי הוא כיפר על כך ב־25 שערים בכל המסגרות, 15 מתוכם בליגה.

"על האיכויות של דין אין עוררין", אמרו במועדון, "ברק בכר תמיד אומר לו שהוא עושה 80 אחוז מהעבודה שלו בכך שהוא מגיע למצבים. לא הרבה חלוצים מצליחים או יודעים להגיע לכל כך הרבה מצבי הבקעה במשחק. עם טיפה יותר ריכוז, המספרים שלו יכולים להיות הרבה יותר טובים".

דין דוד. הערב ייצא מנבדל?, צילום: אלן שיבר

מול אולימפיאקוס ואפולון נפסלו לדוד 5 שערים עקב נבדל (4 מתוכם שלו, 1 של פרנצדי פיירו). רק שחקן אחד בכל המוקדמות הצליח למצוא 5 פעמים את הרשת - קשר אוניון סן ז'ילואז הבלגית, ויקטור בוניפיס, שכבר הספיקה לעוף מהמפעל.

דוד הגיע ממ.ס אשדוד, שבה גדל. בשבועות האחרונים הוא קיבל חיזוקים דווקא משחקנים ששיחקו עימו בדרום וממאמנו לשעבר רן בן שמעון, שהבהירו לו: "אתה מהחלוצים הטובים בארץ, לפעמים גם המסירות אליך באות מאוחר מדי".

דוד אכן זקוק לחיזוקים. מאחורי הקלעים הוא עובר את אחת התקופות הקשות בחייו. לפני כחודשיים החלוץ התייתם מאמו אורלי ז"ל, שאליה היה קשור מאוד. מאז אביו מלווה אותו בכל המשחקים כדי להיות קרוב אליו ככל האפשר.

הוא הגיע אפילו למשחק החוץ מול אפולון לימסול, בידיעה שבנו אמור להתחיל את המשחק על הספסל. בסופו של דבר, פציעה של צ'ארון שרי גרמה לכך שהוא פתח בהרכב של ברק בכר.

יכול לעשות את ההבדל

"מבחינת אופי, דין דוד הוא שחקן מתנה לקבוצת כדורגל", סיפרו חבריו לחדר ההלבשה, "שקט, צנוע, מושבניק מהדרום. לפעמים לא שמים לב בכלל שהוא נמצא. הוא עושה את העבודה שלו והולך. כולם מאוד אוהבים אותו".

דין דוד. עבודה מיוחדת עם הצוות המקצועי, צילום: אלן שיבר

מעבר לכך, במועדון מרוצים ממנו מאוד. בתוך שנה הוא הפך מבחינתם מפוטנציאל גדול לאחד שמימש את יכולתו. ברק בכר התעקש להחתים אותו תמורת 1.1 מיליון יורו.

"אין הרבה שחקנים ישראלים שהגיעו מקבוצה קטנה, ובתוך שנה הבקיעו במכבי חיפה מספר דו־ספרתי של שערים", אמרו במועדון, "לבוא מאשדוד למכבי חיפה זו משימה קשה בפני עצמה".

דין דוד. אם הסטטיסטיקה אי אפשר להתווכח, צילום: אלן שיבר
israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות

אם לא יקרה משהו בלתי צפוי, דוד יפתח גם הערב מול הכוכב האדום לצידו של פיירו. לצד בישולים שכבר רשם במוקדמות, בחיפה מסמנים את הכיבושים של דוד ככאלה שיכולים לעשות את ההבדל בדרך לעלייה לשלב הבתים. שלושה כאלה היו לו במוקדמות אשתקד, הערב הירוקים משתוקקים לאחד קטן.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר