"ישראל היום" הוא גוף תקשורת שנוסד מתוך האמונה שהציבור הישראלי ראוי לעיתונות טובה יותר, מאוזנת יותר ומדויקת יותר. עיתונות שמדברת ולא צועקת. עיתונות אמינה, אובייקטיבית ועניינית. עיתונות אחרת וללא תשלום. המהדורה המודפסת הראשונה פורסמה ב-30 ביולי 2007, וב-2010 הפך "ישראל היום" לעיתון הישראלי בעל שיעור החשיפה הגבוה ביותר בימי חול. מו"ל העיתון היא ד"ר מרים אדלסון. העורך הראשי הוא עמר לחמנוביץ, והעורך המייסד הוא עמוס רגב. אתרי האינטרנט של "ישראל היום" בעברית ובאנגלית, כמו כן היישומונים (אפליקציות) לאנדרואיד ול-iOS, מציגים חדשות מסביב לשעון, תוכן בלעדי, מבזקים ועדכונים, ניתוחים ופרשנויות, וידיאו, פודקאסטים ושידורים חיים. פלטפורמות הדיגיטל של "ישראל היום" כוללות ערוצי חדשות ודעות, תרבות ובידור, לייף סטייל, טכנולוגיה, ספורט, כלכלה וצרכנות, בריאות, חיילים, אוכל, יהדות, תיירות ורכב. ב-2021 עלו לאוויר האתר החדש והיישומון החדש של "ישראל היום" בעברית, במטרה לספק לגולשים חוויה מהירה, עדכנית, בטוחה ונוחה. תכני המהדורה המודפסת של העיתון זמינים גם באתר, במהדורה יומית מקוונת, ואפשר לקבל אותם גם בניוזלטר. מועדון ההטבות הייחודי "הקליקה של ישראל היום" מציע לגולשי האתר הנחות ומבצעים על מוצרים ושירותים. ישראל היום פתוח להערות, לביקורת ולהצעות לשיפור מקהל הקוראים. פנו אלינו במייל hayom@israelhayom.co.il.

X

יש דרך אחת דרכה נוכל להתאחד

אם נצליח לבודד את הגורם המסית והמפלג, להוציא אותו מאיתנו ולהבהיר שאינו לגיטימי, נוכל להתחיל בריפוי ובאיחוי. כי הם כבר מתכננים את הסיבוב הבא

,עודכן
0השמעה
עצרת המשפחות בכיכר החטופים, צילום: קוקו

פתאום כולם בעד שיח מאחד. בעיקר האגף השמאלי, שעד עכשיו היה עסוק בפילוג, נזכר לפתע כמה חשובה האחדות.

אבל חשוב קודם כל להבין למה חשוב לומר את האמת. למה לא להניח למחלוקת ולהתמקד בעתיד, בבנייה, באיחוי. "סוּר מֵרָע וַעֲשֵׂה טוֹב בַּקֵּשׁ שָׁלוֹם וְרָדְפֵהוּ" (תהילים ל"ד), המליץ לנו דוד מלכנו. אפשר להגיד על דוד הרבה דברים, אבל טיפש הוא לא. שימו לב, "סור מרע" קודם ל"עשה טוב". אי אפשר להירפא בלי להקיא את הרע מקרבנו. כמו שבחדר ניתוח צריך קודם להוציא את הזיהום ורק אז לתפור את הפצע.

אנחנו חייבים לנקות את האורוות כדי לנטרל את אלו שיצרו את הפילוג מלכתחילה, ולמנוע מהם לעשות זאת שוב. כי תאמינו לי, הם כבר מתכננים את הסיבוב הבא. לפני שנבין מי הם אלו שיש לסור מהם, בואו נבהיר קודם מי הם לא: הם לא ההמונים שמילאו את הכיכרות. הם לא כל אלה שענדו סיכת חטופים. הם לא אלה ששנתם נדדה שנתיים בדאגה לאחיהם שבמעמקי המנהרות. אלו פעלו מתוך אמפתיה ואהבת אדם עמוקה. גם הם נוצלו.

אז מי כן? ראשית - ראשי מטה החטופים. הניצול הציני והמחפיר של משפחות החטופים בשעתן הקשה ביותר - לא ייסלח לעולם. החלשת העם והצבא בזמן מלחמה - לא תיסלח לעולם. הפיכת החטופים למטרת המלחמה היחידה - לא תיסלח לעולם. הפאניקה שהם זרעו בעם שפעילות צה"ל מסכנת את החטופים, דבר ששיתק אותנו מלהכריע את חמאס - לא תיסלח לעולם. למה? כי הם רצו שנפסיד. כי הם לא יכלו לתת שניצחון מוחלט על אויב נורא כל כך יקרה במשמרת של נתניהו שנוא נפשם. כן, הם היו ועודם מוכנים שננצח חלקית, או אפילו נפסיד, שהעם יחולק, יפורד ויהיה רווי שנאה ופילוג, רק כדי שראש הממשלה ייכשל.

הם אותם אנשים שלחמו נגד הרפורמה המשפטית, שהובילו אותנו לקרע כל כך עמוק ערב שמחת תורה ההוא. הם אלה שהחזיקו שלטים של "לך", הם אלו שהסיתו לאלימות, שמחאו כפיים כשהטייסים חתמו על מכתב הסרבנות, כשתלשו טליתות ביום כיפור בכיכר העיר, הם אלו שחטפו את הסנטימנט הציבורי לשחרור החטופים למטרות פוליטיות ציניות. לא נסלח לעולם.

שנית - רוב התקשורת ששיתפה פעולה איתם. ששידרה את סרטוני החטופים ובכך הדהדה את מסרי חמאס, והחלישה אותנו. כן, ממש כך. ששכחה שלמלחמה הזאת היו עוד מטרות פרט לחטופים, כי הרי מעולם לא נפתחה תוכנית בסיסמה "לא נסוגים עד שחמאס מושמדים", אלא רק "לא מתרגלים עד שכולם חוזרים". שלא הצביעה על כך שאף שלכאורה המטה הצהיר שהוא בעד הסכם בפעימה אחת, הוא חיבק בשתי ידיים עסקאות חלקיות ששירתו את האויב. ועוד ועוד.

אם נצליח לבודד את הגורם המסית והמפלג הזה ולהוציא אותו מאיתנו, להפוך אותו ללא לגיטימי, נוכל להתחיל בריפוי ובאיחוי. אחרת הוא יקום שוב ושוב, כל פעם בתואנה אחרת, כדי להלהיט חלק מהעם נגד החלק השני. רק אחרי שהוא יהפוך ללא לגיטימי, שהטרמינולוגיה שלו תהפוך לבזויה - אפשר יהיה לנהל שיח אמיתי, נוקב, על המחלוקות שבינינו, מתוך אמונה שהדעה השנייה רלוונטית, כנה ועמוקה, ולא רק ציפוי לשנאה פרסונלית. אז, ורק אז, נוכל לבקש שלום, ואפילו לרדוף אותו.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

קרני אלדד

עד גיל 40 הגדירה את עצמה כמוזיקאית, הלחינה, עיבדה, הפיקה, ניגנה (גיטרה וחליל) ושרה. הקליטה שלושה אלבומים של עצמה ועוד המון של אחרים. הקליטה דיסק בהוואנה, קובה, עם המוזיקאים הזקנים והמדהימים של האי. עבדה במועצת יש"ע, ובכנסת ישראל כדוברת של ח"כ אורי אריאל. כתבה בעיתונים שונים. מעצבת פנים בליבה ובעלת אולפן הקלטות במציאות.

כדאילהכיר