"הכל מתבצע בין אגודל ימין לאגודל שמאל" | צילום: רויטרס

הפגנה vs אינסטגרם

רוצים לשנות? רוצים להשפיע? תעלו סטורי • ולא רחוק היום שבו נראה אחת מהמשפיעניות מדליקה משואה, לתפארת מדינת ישראל!

יכולה להגיד לכם כאן, חד וחלק, שיש נושא אחד שבו אנחנו עומדים בחזית מאבק אקטיביסטי למען שלום מדינת ישראל, והוא - איך לא? - כל הקשור לבלה חדיד. אז לכל הבומרים בקהל אני אסביר מי זאת: בלה חדיד (25) היא דוגמנית הנושאת את השילוב הקטלני של שורשים פלשתיניים פלוס אינסטגרם המונה כ־51 מיליון עוקבים. מכאן די צפוי שמה שהיא בעיקר ידועה בו הוא פעילות פרו־פלשתינית והעלאה של תוכן רב נגד ההתנהלות של מדינת ישראל, ללא הבדלים של ימין, שמאל, היגיון או שיגעון.

בתוכן האנטי־ציוני של בלה לא אתרכז, הרי בכל דור ודור עומדים עלינו לכלותנו, ובואו, בינינו? זה לא מפתיע אף אחד שיש איזושהי דוגמנית שמעלה פוסטים נגד ישראל. לא כולם חייבים לאהוב אותנו, וזה בסדר.

מה שכן, ברצוני להתמקד בהתגייסות ההמונית של הדור שלי כנגד התופעה. היכולת שלנו כצעירים, אזרחי מדינת ישראל, לדווח על הפוסטים ולעמוד מול השערורייה - זה ממש כמו דוד נגד גוליית, אם לגוליית היה חשבון אינסטגרם עם יותר מ־51 מיליון עוקבים.

ואכן כי כן, פתאום זה עבד. כמה אינפלואנסריות (אושיות רשת שהן ידועניות ומובילות דעת קהל) ישראליות יצאו במבצע צבאי: קראו לדווח על פוסט של בלה. המ״פ דנית גרינברג, הקמב"צית ליהיא גרינר, המ״מ אשלי וקסמן בקשי, הקצינה ליאל אלי, והפעם, ואני מתרגשת לכתוב את האוקסימורון הבא - אפילו בר רפאלי התגייסה. הן פיקדו על גדודי העוקבים שלהן לדווח למפעילי הרשתות החברתיות. בלה קיבלה גל דיווחים, ואינסטגרם בעצמו חסם פוסט שלה.

ההתגייסות הלא מובנת מאליה של הצעירים לדווח ולייצר סרטונים נגד התוכן של בלה חדיד, היא אקטיביזם לכל דבר ועניין.

בעבר היינו הולכים להפגנות, היום הכל מתבצע בין אגודל ימין לאגודל שמאל, באמצעות הטלפון הנייד. בימינו, משמעותי יותר להעלות סטורי מאשר ללכת פיזית להפגנה, מהסיבה הפשוטה - לסטורי יש הד שיגיע ליותר אנשים.

לכן, אני חושבת שכמו שמשלמים לאשלי וקסמן בקשי לפרסם איפור, או לדניאל עמית להעלות סטורי על גלידה, כך גם צריך לשלם להן להעלות תוכן ציוני.

דמיינו את זה: השקה לקמפיין פרו־ציוני בשיתוף תיוג משרד החוץ והאשטאג בשיתוף ממומן - כל החבילה. השלב הבא יהיה אתגר טיקטוק ויראלי של סרטוני הסברה בשיתוף ממומן של טיקטוק ישראל. ואני לא אומרת את זה מתוך אידיאל ציוני שאני רוצה לקדם, אני אומרת את זה מתוך אמירה על איך דברים עובדים בימינו.

בעוד העולם הישן עוד מנסה להתרגל, נראה שלדור ה־z, שנולד לתוך כל זה, הדבר ברור מאליו. המוני צעירים מגיבים, מדווחים ומסבירים על המצב בישראל, בתקווה תמימה לשנות.

אולי זאת לא נאיביות, והשינוי אכן יבוא מהרשת ומהכוח הגלובלי שטמון בה, שלא היה נגיש לנו עד היום.

אני קוראת לכן ולכם: רוצים לשנות? רוצים להשפיע? תעלו סטורי. ולא רחוק היום שבו נראה אחת מהמשפיעניות מדליקה משואה, לתפארת מדינת ישראל!

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו