אוקסיו-קורטז על מימון כיפת ברזל: "בכיתי על ההתעלמות מזכויות אדם"

מנהיגת השמאל הרדיקלי בבית הנבחרים הסבירה במכתב ארוך את התנגדותה להצבעה על העברת התקציב למערכת ההגנה הישראלית • קורטז ספגה ביקורת קשה משמאל על שנכנעה ללחץ ונמנעה בהצבעה

חברת הקונגרס אלכסנדריה אוקסיו-קורטז, צילום: איי.פי

חברת בית הנבחרים האמריקני מהשמאל הקיצוני, אלכסנדריה אוקסיו קורטז, הסבירה היום (שבת) במכתב ארוך את התנגדותה לחוק שהעביר מימון של מיליארד דולרים למערכת כיפת ברזל ועבר ברוב עצום של 420 תומכים ותשעה מתנגדים בבית הנבחרים.

קורטז הסבירה במכתב כי התנגדה לחוק משום שלדעתה הוא הוגש באופן פזיז שגרם לסיכון חיי אדם ולאיומים כלפי חברים בקהילתה. עם זאת, קורטז בחרה להימנע בהצבעה ולא הצביעה נגד, דבר שגרם לתרעומת אדירה כלפיה בשמאל הקיצוני בארצות הברית.

"החוק הזה מעביר עוד מיליארד דולר למערכת הזו, בסכום המתקרב לכל מה שהוער לצורך המימון שלה בעשור האחרון, וזה בנוסף לשלושה מיליארד דולרים נוספים שהעברנו לממשלה הישראלית לצרכים צבאיים", כתבה קורטז, מבלי לציין במפורש שהיא מתנגדת למימון מערכת כיפת ברזל.

"אני מאמינה באופן נחרץ כי על הממשל האמריקני להיות ביקורתי יותר כשהוא מעביר סיוע צבאי, לא רק לישראל אלא לכל מדינה בעולם. אני גם מאמינה שבמשך זמן רב מידי, ארצות הברית העבירה תמיכה בלתי מסויגת לישראל מבלי לעשות דבר על מנת להתייחס לנושא הפרת זכויות האדם של הפלשתינים  על ידי ממשלה זו", הוסיפה המחוקקת.

אוקסיו-קורטז נואמת מחוץ לבניין הקפיטול, צילום: אי.פי.איי

קורטז התייחסה גם לתיעוד שנחשף בו נראתה בוכה לאחר ההצבעה, ככל הנראה בשל הלחץ שהופעל עליה להימנע בהצבעה ולא להתנגד לחוק. "כן. בכיתי. בכיתי על ההתעלמות המוחלטת מבני אדם שמושפעים מההחלטה הזו ומזכויות אדם. בכיתי על זה שהממסד מעדיף נתיב של נפיץ במקום כזה של התחשבות. בכיתי בשל חוסר ההתחשבות במפלגה שלי לאלו שמאוימים ופגיעים ביותר בה", כתבה קורטז.

נראה כי ההודעה שפרסמה המחוקקת נועדה בעיקר לצמצם את הביקורת עליה משמאל, על כך שבחרה בסופו של דבר להימנע. הדבר לא מנע שורה של ציוצים ארסיים במיוחד מצד חברים באגף הרדיקלי של המפלגה הדמוקרטית, שהפיצו את תמונתה לצד הכיתוב "נמנעת", בתגובה למכתב.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר