בלתי רגיל: טראמפ ספג קריאות בוז באירוע של המפלגה הליברטריאנית בוושינגטון

הנשיא לשעבר הגיע לעצרת המפלגה במטרה לקושש עוד קולות • טראמפ התגרה בקהל: "אולי אתם לא רוצים לנצח? תמשיכו לקבל את שלושת האחוזים שלכם כל ארבע שנים" וזכה לשריקות בוז עזות במהלך נאומו

קריאות בוז בזמן נאומו של טראמפ בוועידה הליברטריאנית // רויטרס

נשיא ארצות הברית לשעבר, דונלד טראמפ, ספג הלילה (שבת) קריאות בוז במהלך הוועידה הליברטריאנית הלאומית שהתקיימה בוושינגטון, אחרי שלעג לאחוזי ההצלחה של המפלגה בבחירות לנשיאות - כך פורסם ב"וושינגטון פוסט". בעיצומו של הנאום אף פרץ עימות בין תומך טראמפ ופעיל ליברטריאני, אשר לווה החוצה על ידי מאבטחים.

טראמפ חטף קריאות בוז בעצרת של המפלגה הליברטריאנית בוושינגטון, צילום: רויטרס

לקול קריאות בוז סוערות, טראמפ הבטיח מספר הבטחות גדולות לליברטריאנים שנכחו באולם, כולל הבטחה למנות ליברטריאן לקבינט, אם ייבחר בנובמבר.

לא רוצים לנצח

בעיתון פורסם כי למרות ההבטחות, טראמפ התגרה המפלגה הליברטריאנית, שנוהגת לגרוף בדרך כלל כאחוז עד שלושה אחוזים מהקולות במירוץ לנשיאות, ואמר שהם צריכים להצביע לו אם ברצונם לנצח.

קריאות בוז במהלך נאומו של טראמפ בוועידת המפלגה הליברטריאנית בוושינגטון, צילום: אי.פי.אי

טראמפ עקץ את הנוכחים: "אולי אתם לא רוצים לנצח", והוסיף: "תמשיכו לקבל את שלושת האחוזים שלכם כל ארבע שנים".

האירוע, מציינים ב"וושינגטון פוסט" סוטה מהאווירה החגיגית בה טראמפ מתקבל בדרך כלל בקרב הקהל, שמתאסף מכל רחבי ארה"ב לשמוע אותו נואם.

טראמפ נואם בוושינגטון, אמש, צילום: רויטרס

"אני לא חושב שזה רעיון טוב שהמפלגה תזמין מועמדים שלא יכולים להתמודד עם הבוחרים שלנו", אמר ל"וושינגטון פוסט" אחד הנוכחים בעצרת.

המטרה: למשוך תשומת לב

למרות התגובות מהקהל, טראמפ גם זכה לתמיכה כאשר הבטיח שאם יבחר, יעניק חנינה לרוס אולבריכט, שהגה את האתר המחתרתי סילק רואד שבו התבצע סחר בסמים ונשק ונשפט למאסר עולם בשנת 2015.

טראמפ חטף קריאות בוז בעצרת של המפלגה הליברטריאנית בוושינגטון, צילום: רויטרס

הרבה ליברטריאנים, שתומכים בדה קרימינליזציה של השימוש בסמים, הביעו ביקורת נוקבת על כך שבמהלך כהונתו, טראמפ לא העניק חנינה לאולבריכט.

יו"ר המפלגה הליברטריאנית, אנג'לה מקארדל, אמרה בעבר ל"וושינגטון פוסט" כי החליטה להזמין את טראמפ לנאום בפני תומכי המפלגה, כמו גם מועמדים אחרים שאינם ליברטריאנים, במה שהיא תיארה כניסיון למשוך תשומת לב לאומית למפלגה ומטרותיה.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר