מנעו מהמוחים להחליף את דגל ארה"ב בפלשתין: התמונה של הסטודנטים היהודים הפכה לוויראלית

קבוצת הסטודנטים, שחלקם משתייכים לתא חב״ד באוניברסיטת צפון קרוליינה שבצ׳אפל היל, החזיקו את הדגל לאחר שמפגינים פרו פלשתינים ניסו להסירו • לדברי אחד מהם, "הם זרקו עלינו בקבוקי מים ממתכת ואף פצעו חבר שלי, שהגן על זהותו ועל הדגל של המדינה שלו״ • הרב זלמן בלומינג, העומד בראש סניף חב״ד של האוניברסיטה: "לא רק ערכים יהודיים מאוימים בקמפוס אלא הערכים האמריקנים"

התמונה שהפכה ויראלית. סטודנטים באוניברסיטת צפון קרולינה מחזיקים את דגל ארה"ב. צילום: Parker Ali/Daily Tar Heel

בתוך שורת המחאות הפרו-פלשתיניות, תמונה אחת של סטודנטים באוניברסיטת צפון קרוליינה שבצ׳אפל היל הפכה אתמול (חמישי) לויראלית וסימנה את אחד מהרגעים המרגשים בשבועות האחרונים.

כוחות שיטור ליד מחנה הסטודנטים הפרו-פלשתינים בקולומביה // רויטרס

קבוצת הסטודנטים, שחלקם משתייכים לתא חב״ד באוניברסיטה, החזיקו יחדיו את דגל ארה״ב לאחר שמפגינים פרו-פלשתיניים הסירו אותו בניסיון להחליפו בדגל פלשתין. לטענת חב״ד, הסטודנטים בתמונה משתתפים באופן קבוע בשיעורי תורה ובקבלת שבת באוניברסיטה כחלק מהאחווה הסטודנטיאלית בה הם חברים ואשר משוייכת לתנועת חב״ד.

האירוע החל כאשר קבוצת הסטודנטים ראו שדגל ארה״ב הגדול עומד ליפול על הרצפה לאחר שהמפגינים תלשו אותו, והחליטו לאחוז בו על מנת שלא יגע בקרקע. ״זו הייתה סצינה נוראית״, אמר ג׳יקוב האריס בן ה- 19, אחד הסטודנטים שהיה במקום, לאתר חב״ד.

חב"ד ב-UNC מנוהלת על ידי הרב זלמן ויהודיס בלמינג. בנם עוזר לסטודנט יהודי להניח תפילין בקמפוס בתוך ההפגנות האנטישמיות, צילום: סניף חב״ד באוניברסיטת צפון קרולינה

לדבריו, ״המוחים הפרו-פלשתיניים זרקו עלינו בקבוקי מים ממתכת ואחד מהם פצע את אחד מהחברים שלי, שהגן על זהותו ועל הדגל של המדינה שלו״. האריס הוסיף כי ״הדגל האמריקני הוא סמל לחופש - חופש שמאפשר לי לשמור על הזהות שלי, כפי שהוא מאפשר לאחרים למחות. לראות את הדגל מוסר על ידי אותם אנשים שהוא נותן להם את הזכות להפגין הרגיש כמו סטירת פרצוף של כל אזרח אמריקאי".

הרב זלמן בלומינג, העומד בראש סניף חב״ד של האוניברסיטה, אמר כי לא הופתע לראות את הסטודנטים מגינים על הדגל שלהם. ״יש להם את מה שחסר כל כך לרבים מהאחרים: שכל ישר, אהבת ארצם ונכונות להגן עליה". אנחנו היהודים נעמוד על דגל אמריקה כשאחרים יהיו מוכנים לרמוס אותו. ואחינו האמיתיים במדינה הגדולה הזו עומדים מאוחדים איתנו".

סטודנטים יהודים מתאספים בחב"ד ב-UNC בצ'פל היל, צפון קרוליינה, צילום: סניף חב״ד באוניברסיטת צפון קרולינה

"זה קרב אמריקאי", הוסיף הרב. "לא רק ערכים יהודיים מאוימים בקמפוס אלא החופש האמריקני והערכים האמריקנים. יש קשר אדיר בין ערכים יהודיים לערכים אמריקאים, ואני מאוד גאה במה שהצעירים האלה עשו בעמידה על מה שהם מאמינים בו".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר